• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Raczej nie mając wizji kosmicznego mandatu bardziej deptasz to i spalanie rośnie :p Ja nie zauważyłem różnic między Szwajcarskim, Niemieckim, Czeskim, Austriackim, Francuskim i Polskim paliwem. Wszędzie to samo :)
 
Gdzieś widziałem test i porównanie niemieckiego i polskiego paliwa. Generalnie mit został obalony.
 
Też widziałem ten test. Wg mnie w Polsce od pewnego czasu raczej możemy liczyć na porównywalną jakość paliwa. Co innego takie 102 z Arala, no tam jest różnica co niejednokrotnie widziałem na forach gdzie były hamowane samochody z grupy vag, po prostu ostrzej ustawiony zapłon w serii ;-) sam jestem ciekaw jak u mnie sprawiało by się takie paliwo. Zleżałego Shella bym raczej nie wlał.
 
Oczywiście że większość paliw jest pewna nie mniej jednak zdarzają się wyjątki.
 
U mnie klekot po wlaniu ON Verva pali co najmniej litr wiecej niz zwykłego shella. Ostatnio tankuje tylko na shellu i jestem zadowolony. Teraz mam zamiar sprobowac vpower czy bedzie jakas roznica
 
Mam podobne doświadczenie. Raz zalałem VervęD. Silnik chodził nierówno. Klepał. jak wróciłem do Lotosa wszystko zniknęło.
 
@s3b Kolego dobrze zrozumiałem w innym watku, że masz 1.6 crdi i chciałbyś wlać Archoil AR6900D-Max? ;)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
@s3b Kolego dobrze zrozumiałem w innym watku, że masz 1.6 crdi i chciałbyś wlać Archoil AR6900D-Max? ;)
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Tak, zgadza się, nosze się z zamiarem wlewania jakiegoś dodatku, zaciekawił mnie temat z tym, że DPF rzadziej Ci się wypalał przez to i bardziej miękko pracuje silnik, akurat ja w trybie miejskim mam wypalanie średnio co 400-450 km :)
 
Tak, zgadza się, nosze się z zamiarem wlewania jakiegoś dodatku, zaciekawił mnie temat z tym, że DPF rzadziej Ci się wypalał przez to i bardziej miękko pracuje silnik, akurat ja w trybie miejskim mam wypalanie średnio co 400-450 km :)
Zgadza się ponieważ Archoil podnosi liczbę cetanową, z jej definicji wynika, że im wyższa tym mniej sadzy jako produktu spalania ON, co za tym idzie mniej się jej odkłada w filtrze i rzadziej się wypala... Teraz najważniejsze: ja zacząłem to lać do mojego 1.6 crdi ponieważ DPF wypalał się zbyt często, co jakieś 250km w trasie, w mieście to w ogóle się nie chciał dopalić, sadzy jak pojechałem do ASO to było 12g :/ Odpalili mi to serwisowi na 0,2g niby, ale na niewiele się to zdało... Zacząłem lac archloila i nic się nie zmieniło, oprócz pracy silnika, która stała się bardziej miękka... Okazało się, że DPF miał wadę fabryczną i został ostatecznie wymieniony jak im znów pojechałem i znów po ad 10g sadzy, wszystko w ciągu 12tys. km, to było nowe auto... Po wymianie DPFu leje archoil, 50ml na zbiornik i nie ma już problemów z DPFem, nie przybywa oleju, czyli wypala się ładnie i nie musi ponawiać cykli wypalania, praca silnika miodzio :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Zgadza się ponieważ Archoil podnosi liczbę cetanową, z jej definicji wynika, że im wyższa tym mniej sadzy jako produktu spalania ON, co za tym idzie mniej się jej odkłada w filtrze i rzadziej się wypala... Teraz najważniejsze: ja zacząłem to lać do mojego 1.6 crdi ponieważ DPF wypalał się zbyt często, co jakieś 250km w trasie, w mieście to w ogóle się nie chciał dopalić, sadzy jak pojechałem do ASO to było 12g :/ Odpalili mi to serwisowi na 0,2g niby, ale na niewiele się to zdało... Zacząłem lac archloila i nic się nie zmieniło, oprócz pracy silnika, która stała się bardziej miękka... Okazało się, że DPF miał wadę fabryczną i został ostatecznie wymieniony jak im znów pojechałem i znów po ad 10g sadzy, wszystko w ciągu 12tys. km, to było nowe auto... Po wymianie DPFu leje archoil, 50ml na zbiornik i nie ma już problemów z DPFem, nie przybywa oleju, czyli wypala się ładnie i nie musi ponawiać cykli wypalania, praca silnika miodzio :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Ja akurat nie mam problemów z DPF odkąd mam auto, fakt, że przebieg mam spory, bo ok. 240 tyś km, ale auto miało tylko jednego właściciela i latało tylko po trasach, więc ładnie się dopalał ciągle. Mam dodatkowo ten plus, że mam dostęp do komputera Delphi i jak nie raz nie uda mi się do końca wypalić filtra, bo spieszy mi się np. do pracy to robię wypalanie komputerowe, ale do tej pory robiłem tak z dwa razy, w trasie jak jechałem autem to wypala mi się tak co 800 km, więc jest zdrowy, różnica ciśnień też w normie, najbardziej zależy mi, żeby zadbać o wtryski, DPF i zmiękczyć pracę traktora :)
 
Pytanie odnośnie podnoszenia liczy cetanowej, po przez podobne specyfiki co ar 6900D max.
Czy wpływa na zwiększoną możliwość występowania efektu LSPI?
 
@s3b używałem też https://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/diesel-power-ecomax/ podobna cena do Archoil AR6900D-MAX, śmierdzi podobnie, oba podnoszą liczbę cetanową ON

Ja akurat nie mam problemów z DPF odkąd mam auto, fakt, że przebieg mam spory, bo ok. 240 tyś km, ale auto miało tylko jednego właściciela i latało tylko po trasach, więc ładnie się dopalał ciągle. Mam dodatkowo ten plus, że mam dostęp do komputera Delphi i jak nie raz nie uda mi się do końca wypalić filtra, bo spieszy mi się np. do pracy to robię wypalanie komputerowe, ale do tej pory robiłem tak z dwa razy, w trasie jak jechałem autem to wypala mi się tak co 800 km, więc jest zdrowy, różnica ciśnień też w normie, najbardziej zależy mi, żeby zadbać o wtryski, DPF i zmiękczyć pracę traktora :)

To jest Euro 6 czy coś starszego? Ja mam Euro 6 i generalnie to z wypalaniem jest masakra, filtr nie ma jakiejś dużej pojemności niestety i trzeba się ratować dodatkami do paliwa co by sadzy mniej było
 
Z tego co się orientuje to jest to EURO 5, mam auto prawie 2 lata i nigdy nie miałem problemów z filtrem, kolega ma od nowości takiego Cee'd i też cały czas śmiga na fabrycznym wkładzie. Ale z tego co słyszałem to od Cee'd II zaczęły się problemy z DPF'ami, u mnie w silniku jest ten plus, że DPF jest zaraz za turbiną i ładnie się wypala, kiedyś z ciekawości sprawdziłem to najwięcej miałem chyba 4g sadzy w nim.
 
Last edited by a moderator:
Pytanie odnośnie podnoszenia liczy cetanowej, po przez podobne specyfiki co ar 6900D max.
Czy wpływa na zwiększoną możliwość występowania efektu LSPI?

LSPI dotyczy z mojej wiedzy silników benzynowych, gdzie mieszanka zapala się przedwcześnie samoczynnie co niesie za sobą szereg skutków ubocznych, kiedyś czasem po planowaniu głowiny pojawiało się spalanie stukowe ponieważ wzrastał stopień sprężania, miałem tak w astrze F 1.4, po bodajże 3cim planowaniu głowicy zaczęło stukać podczas przyspieszania czyli kiedy silnik był obciążony, potem przeszedłem na LPG i zniknęło za sprawą wyższej liczby oktanowej LPG (liczka oktanów decyduje o spalaniu stukowym w silnikach benzynowych). W dieselu jakby się ktoś uparł to tez występuje spalanie stukowe, bo przecież mieszanka zapala się samoczynnie w bardzo wysokim ciśnieniu, ale nie brnijmy... ;) W każdym razie odpowiadając na Twoje pytanie: nie, liczba cetanowa powoduje spokojne spalanie mieszanki, a co za tym idzie wyższą kulturę pracy silnika, ja bym o LSPI w dieslu się nie bał :)
 
Ja nic nie dolewam, tylko regularnie tankuję on premium. Pierwszy wybór to Lotos/Orlen, potem BP. Na premium silnik pracuje miękko, co akurat nie dziwi bo te paliwa mają zwiększoną LC. Dla mnie ważna jest znaczenie lepsza marność, bo nie chce mi się dolewać różnych mixoli czy 2t, które to akurat zmniejszają liczbę cetanową.
 
Ja nic nie dolewam, tylko regularnie tankuję on premium.

Wiesz, że paliwa premium powstają dopiero w cysternie poprzez dolanie swoich dodatków :) Inne dolewa Orlen, inne BP, a ten drugi przecież zaopatruje się w bazach Orlenu :) Stężenia rzędu 1000:1 :)



Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Chyba każdy trzeźwo myślący człowiek to wie 🙈 i w cysternie to może nie, ale na pewno w bazach paliwowych, jak np na Śląsku Tanquid w Radzionkowie.
 
Back
Top