• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Tu nie chodzi o interwał wypalania tylko o to co zostaje jako produkt wypalania. Popiołu nie wypalisz
 
Cóż, tak to wygląda, jeździłem trochę na tym 2T, ani ciszej, ani aksamitniej nie było, przynajmniej ja nie zauważyłem niczego takiego. Osiągi akurat w moim przypadku poszły na minus, widać było, że LC poleciało. Poza tym, w sumie ani żadnych uciążliwych negatywnych skutków, ani żadnych pozytywnych nie widziałem. Na Archoilu przynajmniej DPF ma minimalnie dłuższe interwały, poza tym też niczego nie zauważyłem :p
 
Cóż, najważniejsze, żeby działał jak mówi producent czyli czyścił, chronił, konserwował.
 
Tu nie chodzi o interwał wypalania tylko o to co zostaje jako produkt wypalania. Popiołu nie wypalisz
Przecież pisałem, że żaden z parametrów nie zmienił się na tyle wyraźnie, żeby móc wnioskować jakikolwiek wpływ, tego konkretnie oleju 2T. Ani load, ani soot nie zmieniały znacznie swoich parametrów. Robię 3-4 tysiące miesięcznie i uwierz, trochę tych specyfików przepaliłem ;)
 
Last edited:
Może to zabrzmieć głupio , ale odnośnie spalania na niemieckim paliwie to słyszałem taką zwariowaną teorie, że prądy powietrza układają się w ten sposób , iż częściej wieje u nas od zachodu. W związku z czym jadąc z Niemiec jedziesz z wiatrem 🤷
 
Jakby co mam film z tego tylko tu nie mam jak wrzucić, chm może screena z filmu, przy 235 odrzuciłem tel na fotel , bo to był hardkor trzymać go i kiere .

Zazdraszczam skuteczności działania stosowanych przez Ciebie dodatków. U mnie tam może czyszczą, może smarują ale nie dodają mocy ani nie oszczędzają paliwa w sposób zauważalny.
 
Tak,myślałem
Zawartość popiołów w mixolu s jest na poziomie 0,11%,
A w oleju low saps -0,6-0,8%.
Więc wartość pomijalna
Mniej popiołów jest w Orlen 2T semisyn...
A jeszcze mniej w Liqui Molly 2T niebieski , ale one poza słuchowymi wrażeniami nic nie dają , olej 2T nie rozpuszcza się w ON i zalega na dnie baku , co jakiś czas pompa pociągnie gluta i puści dyma z rury .
Tyle. Przerabiałem to .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@SACZI przedewszytkim, czyszczących i poprawiających smarnosc
Post automatically merged:

@Bodex
Jestes pewien ze sie nie rozpuszcza?
Post automatically merged:

A po drugie,wedle orlen oil, 2t semi ma 0,17% popiolow
 
Mniej popiołów jest w Orlen 2T semisyn...
A jeszcze mniej w Liqui Molly 2T niebieski , ale one poza słuchowymi wrażeniami nic nie dają , olej 2T nie rozpuszcza się w ON i zalega na dnie baku , co jakiś czas pompa pociągnie gluta i puści dyma z rury .
Tyle. Przerabiałem to .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
W składzie oleju 2T jest trochę ON, i tak rozpuszcza się i nie rozwarstwia. Czy daje to czego się od niego spodziewają użytkownicy to inna sprawa...
 
Jestes pewien ze sie nie rozpuszcza?
Jedne lepiej, drugie gorzej, podobno ten LM radzi sobie najlepiej. Ogólnie zanim zacząłem się w to bawić, wlałem sobie do litrowej zlewki laboratoryjnej olej napędowy, dolałem ile trzeba LM-a, prawdę powiedziawszy wymieszał się nie gorzej, niż z benzyną - teoretycznie, stał tak sobie w garażu z miesiąc, nic też się nie rozwarstwiło, później poszedł do traktora :p. Ale zlewka to jedno, zbiornik to drugie. Przyszła zima, za nią zimne rozruchy, samochód postał "długi weekend" w garażu (nieogrzewany blaszak), wsiadłem, odpalił, miałem do zrobienia dłuższą trasę, przejechałem może ze 3-4 kilometry, po czym zaczęła się czkawka, poszarpywanie i generalnie przez chwilę silnik walczył, żeby nie zdechnąć. Nie wiem na ile to wina oleju, ale nigdy wcześniej na czystym paliwie czegoś takiego nie miałem, ani nigdy później stosując Archoila, także przypuszczam, że 2T mógł się do tego przyczynić, nie rozwarstwił się, ale nie wiem, może jakaś cięższa część mieszaniny opadła na dno i poszła na wtryski, nie wnikam, od tamtego momentu przestałem stosować 2T na korzyść Archoila, a zaraz będę testował Hybrogena.
Archoil został opracowany konkretnie w celu poprawy właściwości oleju napędowego, a cenowo porównując cenę do wymaganej dawki np. LM1052 i 6900D-MAX, wychodzi praktycznie jeden kij.
 
Dr Kris ma odcinek gdzie pokazuje jak się zachowuje 2T w on , widać w szklanej menzurce jak krople pływają na dnie, mieszał tym i nic.

Na pewno liczba cetanowa spada .



Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Dr Kris ma odcinek gdzie pokazuje jak się zachowuje 2T w on , widać w szklanej menzurce jak krople pływają na dnie, mieszał tym i nic.
Próbował tylko z Mixolem. Zobacz sobie tematy na forum Peugeota i Avensisa, zlecali badania 2T w ON i różne oleje zachowywały się skrajnie różnie. Jedne pogarszały parametry ON, inne były neutralne, tylko 2 czy 3 oleje robiły to, co robić miały, czyli dobrze się mieszały i faktycznie poprawiały smarność paliwa, nie wpływając w jakiś znaczny sposób na LC.
 
Po co stosować olej 2T skoro są dedykowane do diesla dodatki?? Dla mnie to jest niepojęte.
 
Ja jestem ciekaw mixola, niby w składzie ma olej napędowy.
 
Kiedyś bawiłem się w dolewanie 2T do paliwa ale uznałem, że nie ma to sensu. Pogarszasz LC więc powinno się lać premium (np Vervę), żeby skompensować spadek. Ekonomicznie nieuzasadnione.

Z drugiej strony taki AR6900D-max + paliwo z dużych marketów jest naprawdę ok.
 
Kiedys mialem zalane 1L mixola na bak, nie zauważyłem spadku LC ani efektów ubocznych,lecz byl to jednorazowy incydent
 
Kiedyś myślałem tak : olej 2T wyczyści końcówki, doszczelni, bedzie większe ciśnienie , lepsze spalanie, a po tym filmie Krisa już tak nie myślę.
Sami wyciągnijcie wnioski.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Nikt nie zdaje sobie sprawy , co się dzieje w listwie CR gdy przepływa gęsty glut 2T , a tam jest 2 tys BAR !
Wtryskiwacz odmierza 5-7 dawek w odstępach milisekund w GMP tłoka .
Pomyślcie jak to jest szybko .
2000 obr/min to jest 33.3333 obroty wału na sekundę .
Jeden obrót wału przypada na 0,5555 sekundy .
Wpuszczać tam jakąś gęstą ciecz typu 2T to jest proszenie się o kłopoty i wydatki .
2T można sobie lać do starych ponad 20 letnich diesli.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Tylko że,jak wlalem podwójna dawkę mannol diesel ester samochód przestał mi odpalac,musiałem używać plaka by odpalił,skończyło się tym ze 50L paliwa poszlo do pieca, na czystej ropie jak ręką odjął
 
Back
Top