• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Kolejny test dodatku.
Kivi stroi Touran 110 pod 200 ps , potem sobie mierzą czasy na drodze, a na koniec dodatek na hamowni dał +4 ps.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
a na koniec dodatek na hamowni dał +4 ps.
Czyli...nie dał nic, bo takie różnice mogą wynikać równie dobrze z różnicy temperatury dolotu, czy chociażby błędu pomiarowego hamownii.
 
No niech będzie, że dał te 4KM i 8Nm. To jest 2% nie odczuwalne na drodze.
 
W takim silniku nie bo na co dzień używa momentu , ale w wolnossącym już tak .
Jednak to pokazuje optymalizację procesu spalania.
Czyli działa.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Michalos12 .
Może i tak.
Wiele razy widziałem gdy Kivi , stroił to za każdym kolejnym podgrzaniem wychodził lepszy wynik,
Tu pojeździli po mieście , to i olej w skrzyni się rozgrzał, a to już wiele zmniejsza opory tarcia.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Hamownia to nie apteka...
 
@Bodex
A w wolnossacym to niby czego się używa na codzień? Maksymalnej mocy? Maksymalny moment w wonossacej benzynie jest ok 3.5-4 tys obrotów i nie codzień kręci się wiele wyżej. Ja uważam, że mam krótką skrzynię ale i tak przy 4tys to już jest 145kmh na szóstce.

Kiedyś rozmawiałem z gościem VTech odnośnie tunningu wolnossacej benzyny 1.6 . Powiedział, że nie ma sensu bo 5KM i 15Nm to nawet nie poczuję i szkoda na to kasy. Tu na forum zdaje się są osoby które wyczuwaja każdy 1 Nm.
 
Tu na forum zdaje się są osoby które wyczuwaja każdy 1 Nm.
I z tego powodu większość po zastosowaniu pojedynczej dawki nie zauważa różnicy w mocy. Przy zwiększeniu dawki pojawia się "wrażenie" lepszego zbierania itp. Ja do testów Kiviego podchodzę z dużą rezerwą. Raz leje dwie dawki, potem na oko do nieznanej ilości paliwa. Przypomina to nasze testy, z tym że my dbamy o dawkowanie a nie mamy jak tego zmierzyć. Kivi mierzy, tylko nie wiadomo co...

Z innej beczki temat. Robiłem zakupy w Auchan i sprawdziłem świadectwo z ostatniej dostawy ON. LC = 53.1, FAME = 7%, smarność = 460. Nie wiem czy to błąd pisarski czy prawdziwy wynik bo 460 to przecież granica normy.
I teraz pytanie do specjalistów, jak zachowa się takie paliwo po dodaniu dodatku typy AMSOIL DIESEL CETANE BOOST? Coś mi się wydaje, że mocno wypadnie za normy?
 
Last edited:
O ile pamiętam, to wyjście z LC powyżej 55 już pogarsza parametry pracy silnika. Tutaj @wlyszkow może coś więcej powiedzieć, ale jeżeli ten Booster podbija LC o więcej niż 2-3 punkty to niekoniecznie będzie pomagał, może być wprost przeciwnie.
 
Przy smarności ON na granicy normy nie stosowałbym cetane boostera bez składnika smarnego.

Co do LC to zależy od silnika, niektóre tolerują wysokie LC
 
@wlyszkow, masz jakieś testy, informacje nr stopnia poprawy hfrr ar6900d?
Ciekawy jestem jak się zachowuje hfrr paliwa że smarnoscia powyżej 400um i takiego w okolicy 250um po dodaniu 6900d.
Druga sprawa, jak poprawa smarnosci np o 100um wpływa na trwałość krzywek pomp wysokiego ciśnienia cr?

Wszyscy tutaj poprawiają własności on, ale za bardzo nie wiedzą co chcą osiągnąć.
Chyba tylko lepsze samopoczucie sobie poprawiają, ale co kto lubi.
 
Tutaj jest jeden z obrazków dotyczy dawkowania 6900d vs HFRR

 
Wszyscy tutaj poprawiają własności on, ale za bardzo nie wiedzą co chcą osiągnąć.
Chyba tylko lepsze samopoczucie sobie poprawiają, ale co kto lubi.
Dobre samopoczucie to podstawa. Jak wiadomo dobre samopoczucie i wiara czynią cuda. A tak na poważnie to chyba chcemy tego czego powinniśmy spodziewać się po paliwach premium. Przyjemniejsza praca silnika, pakiety czyszczące, wyższe LC ochrona dpf itd...
 
O tym nie piszę bo dobre samopoczucie warte jest prawie każdej ceny 😁...
 
Last edited by a moderator:
Myślicie, że lepszym wyborem jest zmieszanie Amsoil Diesel Cetane Boost z olejem 2T czy z Archoil AR6400-D ? Czy ewentualnie użycie samego Amsoil wystarczy ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Myślicie, że lepszym wyborem jest zmieszanie Amsoil Diesel Cetane Boost z olejem 2T czy z Archoil AR6400-D ? Czy ewentualnie użycie samego Amsoil wystarczy ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
Dlaczego z AR6400-D?
Lepiej AR6900-D Max przynajmniej w dawce 25ml na 40L ON
 
Kurde, chodziło mi o AR6900-D mieszać z Amsoil lub Amsoil z 2T.
Czyli co AR6900-D z Amsoil ? Jakie proporcje ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Back
Top