• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

A jaki ma być cel tej mieszanki?
AR6900-D Max już od 25ml na 40L ON robi premium. Jeśli potrzeba wyższej LC to można dodać trochę cetane boostera ale bezpieczniej podwyższyć dawkę AR6900-D Max po prostu.

Rozsądna górna granica dla AR6900-D Max to 50ml na 40L zwykłego ON tj około +5 LC, sporo smaru, detergentów i innych ulepszaczy.
 
Celem ma być jak najlepsza mieszanka smarująca, czyszcząca i dająca dynamikę.jazdy (stąd obecność cetane boostera). Szukam najlepszego rozwiązania jak każdy

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Tutaj jest jeden z obrazków dotyczy dawkowania 6900d vs HFRR

Dobrze, a jeżeli chodzi o "trwałość" układu wtryskowego?
Teraz mamy smarnosc on na poziomie 400um. W normie, ale pod górną granicą (460um)
W 2012r hfrr on wynosiło 200um.
Jak więc zmiana smarnosci wpływa na zużycie pompy cr?
 
Poprawa smarności wg rysunku nastąpiła z ca. 410 do 320 ųm. Ale pytanie było : jak AR zadziała w paliwie o HFRR 250ųm.
Jak oglądałem świadectwa na orlenie to efecta miała HFRR 200, a verva 230 . Jak przy takich wartościach "starowych" wykaże się AR?
 
@SACZI Taki wykres z opracowania dotyczącego smarności paliwa w kontekście uszkodzeń układu wtryskowego znalazłem. Mam nadzieję, że nikt mnie nie pozwie ;)
1621404872702.png
 
Kurde, chodziło mi o AR6900-D mieszać z Amsoil lub Amsoil z 2T.
Czyli co AR6900-D z Amsoil ? Jakie proporcje ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
Myślę, że najlepiej dać AR6900 w dawce rekomendowanej.
 
A to nie jest tak, że na tych stacjach marketowych oni po prostu wpisują dolną granicę jaką olej musi spełnić, a w rzeczywistości jest troszkę lepiej?
 
Poprawa smarności wg rysunku nastąpiła z ca. 410 do 320 ųm. Ale pytanie było : jak AR zadziała w paliwie o HFRR 250ųm.
Jak oglądałem świadectwa na orlenie to efecta miała HFRR 200, a verva 230 . Jak przy takich wartościach "starowych" wykaże się AR?
Poprawa smarności przy takich poziomach zużycia już nie jest tak spektakularna jak dla ON na granicy normy. Dawkowanie żadnego dodatku smarnego, nawet w najlepszej syntetycznej estrowej technologii, nie daje efektu proporcjonalnego aż do zera um.
Taka dobra smarność jest jednak na ogół uzyskiwana w letnich ON przy użyciu BIO a wtedy detergenty, inhibitory jak i katalizatory spalania z AR6900-D Max przydadzą się BARDZO.
 
W innym opracowaniu dotyczącym stosowania 2-ehn jako dodatek podnoszący LC w ON doszukałem się zaleceń stosowania max 0,1% 2-ehn. Reasumując 1ml na 1l ON. W przypadku AR6900 będzie to:
Rozsądna górna granica dla AR6900-D Max to 50ml na 40L zwykłego ON tj około +5 LC, sporo smaru, detergentów i innych ulepszaczy
Mam wrażenie, że Amsoil Diesel Cetane Booster opracowany został z myślą o rynku amerykańskim gdzie ON ma niższą LC niż w Europie. Sam bawię się w "testy" mieszanek z użyciem Amsoil Diesel Cetane Boostera i przestaje widzieć sens wzbogacania nim np AR6900-D Max. No może za wyjątkiem zaoszczędzenia 4-5pln na 50l ON.
W najbliższym czasie czeka mnie kilka tys km tras i mam zamiar przetestowania Mannola i Amsoil DCB. Intryguje mnie to subiektywne wyciszenie silnika na Mannolu....
 
Last edited:
A to nie jest tak, że na tych stacjach marketowych oni po prostu wpisują dolną granicę jaką olej musi spełnić, a w rzeczywistości jest troszkę lepiej?
Nie liczyłbym na to. Dodatek smarnościowy kosztuje a jego dawkowanie da się określić z dokładnością do 10um na HFRR bez problemu.

Chyba, że jest sporo BIO latem wtedy na ogół test HFRR jest OK
 
Ciekawe, bo też chce z Amsoil DCB znaleźć złoty środek. Z którą substancja do tej pory najlepiej wypadł Amsoil DCB ?
Jak wypadły testy z użyciem samego Amsoil DCB ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Tak czytam i nie kumam.Czym niższa wartość tym lepsza smarnosc czy odwrotnie.?
Leje vpower i daje zawsze połowę dawki AR 6900 D max.Czyli co pogardzam sobie względem pompy CR?
 
Im mniejszy hfrr, tym mniejsze zużycie materiału, tym wyższa smarność.
 
@SACZI Taki wykres z opracowania dotyczącego smarności paliwa w kontekście uszkodzeń układu wtryskowego znalazłem. Mam nadzieję, że nikt mnie nie pozwie ;)
View attachment 7184
Ja wg komputera mam średnia prędkość 50km/h, więc podany test odpowiada w moim przypadku 100 tys km.
Teoretyczna różnica w zużyciu krzywki wynosi 2,5um pompy (nie wiadomo jakiej)!
Panowie, to jest wartość niemierzalna poza laboratorium, gdzie detal musi byc sezonowany celem uzyskania identycznej temperatury przed i po teście, aby pomiar był wiarygodny.
Lub inaczej, weźmiesz detal do ręki, potrzymasz z 20 minut i jego wymiar zmieni się dokładnie tyle samo.

Moim zdaniem nie ma sensu dolewać smarów do on celem zminimalizowania zużycia.
Jeżeli dana pompa opilkuje, to znaczy, że jest błędnie zaprojektowana/wykonana, albo jakieś inne czynniki spowodowały jej zatarcie.
Na pewno nie różnica smarnosci on.
 
Jeżeli dana pompa opilkuje, to znaczy, że jest błędnie zaprojektowana/wykonana, albo jakieś inne czynniki spowodowały jej zatarcie.
Na pewno nie różnica smarnosci on.
A jednak widzisz, pomimo opiłkujących pomp, chociażby na przykładzie silników w Fordach, ludzie stosujący np. smar od kleen-flo, czy chociażby nawet olej 2T, znacznie rzadziej mają problemy z pompami CR. Także coś jednak może być na rzeczy.
 
Do pomp Bosch CP4 na forach zaleca się stosowanie dodatków polepszających smarność paliwa.

Ja dodaję "olej" do paliwa i nie zamierzam przestać
 
Ja też dodaję środki na poprawę smarności. Na początku lałem 2T. Teraz leję AR6900, ale jako, że kończy mi się butelka, zamówiłem na próbę kleen-flo diesel lubricant, w międzyczasie może spróbuje się i mannola :).
Czy faktycznie coś to daje, czy coś zmienia, poprawia, nie wiem, na pewno poprawia samopoczucie :)
 
Do pomp Bosch CP4 na forach zaleca się stosowanie dodatków polepszających smarność paliwa.
No właśnie, to jest przykład tych "złych" konstrukcji.
Do tego fordy, chyba MK2, które przywołuje @Triumphator i zdaje się któreś CDI Mercedesa - tutaj chyba pompy Delphi były stosowane.
Mniej więcej po 2005r problemy zniknęły.
Owszem, pompa może paść przy 300 tys km, ale nie nie jest wieczne.

Sam prejezdzilem chyba 50, czy 60 tys km dieslem z dodatkiem 2t i opiłków nie miałem w filtrze.
Stwierdziłem, że to nie ma sensu.
Potem jakieś 50 tys później bez 2t (280 tys km przebiegu) nie miałem ani jednego opiłka w filtrze.
Filtry sam wymieniałem i dokładnie oglądałem jego zawartość.
Silnik to pierwszy 2.0 HDi 90km na pompie Bosch. Końcówka 2004r.
Tylko, że ja samochód serwisowalem i serwisuje z aptekarska powtarzalnością.
Paliwa zawsze tankuje na (w miarę) pewnych stacjach.
 
Back
Top