• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Skoro jednak "gorszej" pompie można pomóc "lepszym" paliwem, to dlaczego tego nie czynić?
 
@Bodex
A w wolnossacym to niby czego się używa na codzień? Maksymalnej mocy? Maksymalny moment w wonossacej benzynie jest ok 3.5-4 tys obrotów i nie codzień kręci się wiele wyżej. Ja uważam, że mam krótką skrzynię ale i tak przy 4tys to już jest 145kmh na szóstce.

Kiedyś rozmawiałem z gościem VTech odnośnie tunningu wolnossacej benzyny 1.6 . Powiedział, że nie ma sensu bo 5KM i 15Nm to nawet nie poczuję i szkoda na to kasy. Tu na forum zdaje się są osoby które wyczuwaja każdy 1 Nm.
Sporo wody upłynęło....
I tak i nie .

W małym silniku 130/155Nm poczuje , duży V6 nie bo i tak ma nadmiar mocy do wagi.

I-vtec ma 80% Nm już od 2 tys i da się to zauważyć bo mając 2500 tom pod długie górki się wdrapuje bez wyższych obrotów .

Wykres z Vtuning .
1f27fd41a8c1a766e180c338825ccffb.jpg
086949f22634bd0fde58b1f14122fa3c.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Na rysunku pewnie, że da się zauważyć różnicę. Po za tym w realu +8KM auto może mieć na fabrycznych plikach. Wieczorem poszukam wykresu ix20 1.6 125KM G4FC. Chyba miał ponad 130KM ale nie pamiętam dokładnie.

Po za tym po co robić czipsa za 1000zł jak można wlać dodatek i mieć +20KM
 
Z reguły staram się pisać o tym czego doświadczyłem i zetknąłem a nie o tym co znajdę w necie. Pal sześć wykres z tego hyundai. Robiłem czipsa w 1.3 Gpunto 90KM. Miało być +20 KM. Ale w serii wypluł 99 kunia to finalnie zakończyło się na 112KM.

Taki jak Kivi powiedział w pierwszym filmie: w którymś momencie dochodzi się do ściany.

Ja to rozumiem , że łatwo jest poprawić paliwo np z Auchan ale np Lotos Dynamic czy Shell Vpower już nie.
 
Last edited:
O jakości ON nie świadczą wyłącznie HFRR czy LC.

HFRR łatwo tanio obniżyć dzięki BIO ale są skutki uboczne tak samo jak przy podwyższaniu LC
 
Ja to rozumiem , że łatwo jest poprawić paliwo np z Auchan ale np Lotos Dynamic czy Shell Vpower już nie.
Warto by kiedyś sprawdzić świadectwa z jednego dnia dla danego producenta ale pod różnymi markami. Mi to wygląda na tą samą partię i nie wykluczam tego, że jak na Auchan paliwo jest "kiepskie" to na Orlenie i BP też takie będzie.
Szkoda że Lotos za chwilę też będzie Orlenem. Ciekawe jak to będzie z monopolem na rynku producentów paliw? Czy ktoś ma jakieś info jak wygląda sytuacja ewentualnego nakazu odsprzedaży części produkcyjnej Lotosu? Czy wszystko przejmie Orlen?
 
Auchan paliwo jest "kiepskie" to na Orlenie i BP też takie będzie

Auchan HFRR 460, Orlen HFRR 200. Po co przepłacać skoro nie widać różnicy 😉

@wlyszkow a jakieś takie parametry jak kaloryczność? Nie ma chyba tego parametru w świadectwie jakości a chyba może mieć wpływ na zużycie.
Jest to gdzieś określone w normie EN590?
 
Auchan HFRR 460, Orlen HFRR 200.
Wszystko zależy od dostawy. Jedna będzie miała 200 a następna może mieć 460. Producentem ON dla Auchan jest Orlen.
Kiedyś porównywałem świadectwa ze stacji w Rzeszowie. ON z Auchan, Orlemu i BP miały identyczne parametry. Porównanie było jednego dnia więc wysoce prawdopodobne, że ON był z tej samej partii. Dla tego też zastanawiam się nad ponownym sprawdzeniem świadectw tego samego dnia na stacjach Orlenu BP i Auchan.
 
@wowa75 Czyli wg Ciebie jak jest jeden producent to każdy ON jest taki sam?
 
Jest temat nt. fuzji Orlen/Lotos. Nie będzie 100% przejęcia, bo warunkiem koncentracji KE jest odsprzedaż 40% stacji paliw i większości udziałów w rafinerii Lotosu. Tak jak @wlyszkow słusznie prawi, bazowe paliwa są identico z Rafinerii Gdańskiej, jak i Płockiej. Nie zapominajmy że to jest owoc przeróbki surowca - ropy naftowej, która jest kupowana z różnych źródeł, w 50% z Rosji, a reszta przez ARA. Samochód zrobi podobną ilość km niezależnie czy zatankujesz go na czerwonej, czy żółtej stacji, wiadomo, dodatki trochę mogą pomóc ale większych różnic niż klikanaście/kilkadziesiąt km nie będzie, bo tankujesz z grubsza to samo.
 
Czyli nowy gracz na naszym rynku. I dobrze. Czytałem coś o Węgierskim MOL-u i zamieszaniu z ewentualnymi przejęciami stacji, rafinerii na Słowenii i Chorwacji ale za mały mój móżdżek aby takie biznesy ogarnąć...
 
Zawartość FAME=7%
Dość wysoka liczba cetanowa i indeks cetanowy.
Jest to paliwo z prywatnej stacji CPN Isaj w Żyrardowie.
 

Attachments

  • 20210519_160200.jpg
    20210519_160200.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 212
Tylko weźcie pod uwagę, że trzeba to traktować tak jak w przypadku olejów- że są to ilości średnie dla danej partii. Jak wiecie zbiorniki na stacjach są ogromne, mogą sięgać 40 tys litrów (nie wiem dokładnie). Nową partię dolewasz do końcówki starej dostawy, w starej masz jeszcze ileś procent z jeszcze starszej itd. Jak masz bardzo stare zbiorniki dochodzi jeszcze kwestia ich szczelności, korozji wewnętrznej, pozostających na dnie starych zanieczyszczeń, biofilmu itd.
 
"Czasami muszę bo inaczej się uduszę". Cisza w temacie a ja mam mieszankę, która dała mi więcej niż chciałem. Głównie chodziło mi o poprawę "kultury pracy" 1.5 tdci. Zaczynając zabawę z dodatkami do ON miałem nikłą nadzieję na "wycisznie" silnika na autostradzie. Nie myślałem o spadku spalania czy też poprawie dynamiki. Bawiąc się trzema dodatkami, okazało się, że można uzyskać więcej niż się spodziewałem. Bardzo prosta mieszanka dodatków wyciszyła pracę silnika, zmniejszyła spalanie i subiektywnie poprawiła dynamikę.
Nie będę rozpisywał się na temat procesu ustalanie mieszanki bo był dynamiczny i głównym problemem było ustalenie optymalniej mieszanki niezależnej od ON wyjściowego. Przy każdym tankowaniu (i nie tylko) sprawdzałem świadectwa jakości ON. Jedyny wniosek jest taki że nie ma żadnego powiązania pomiędzy parametrami paliwa a jego dystrybutorem. Wszędzie gdzie sprawdzałem paliwa miły przeróżne parametry. Raz dobre a za kilka dni odwrotnie. Smarność przeróżna i LC również. Wszystkie na papierze w normie. Olałem paliwo wyjściowe i przestałem kombinować.
Do brzegu, ostatnie 2k km zrobiłem na mieszance 25ml AR6900 + 25ml Mannol DIESEL ESTER + 25ml AMSOIL DIESEL CETANE BOOSTER na 50 litrów ON. Autko jest zdecydowani cichsze (na autostradzie) mniej pali i subiektywnie jest bardziej dynamiczne od czystego ON.
Finalnie prawdopodobnie rozdzielę AR od Mannola i Amosila. AR zostanie na miasto a mieszanka Mannola i Amosila na trasy...
 
Masz dwa baki? :cool:
nie no, jak autostrada to minimum 1k km mi wypada. Mannol wycisza ale jakoś mam mieszane uczucia co do mieszania go z AR. W czerwcu czeka mnie jeszcze kilka tras a potem dużo będzie jazdy koło komina. Łatwo będzie zmieniać...
 
Back
Top