• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do paliw

@wlyszkow, już gdzieś pisał skąd jest ten kolor czerwony na świecach. Ale nie pamiętam gdzie.

Pisał w tym wątku, ale jakoś nie do końca jestem przekonany :p

'Ten kolor świec może być skutkiem stosowania związku ferrocenu aczkolwiek z tego co się dowiedziałem Archoil nie stosuje prostego ferrocenu z proszku a znacznie nowocześniejsze jego kompleksowe związki i jest to bezpieczne przy odpowiednim dawkowaniu wspólnie z odpowiednim pakietem detergentów, który jest stosowany.'
 
Czerwony kolor pochodzi ze spalania niewielkiej dawki ferrocenu. W butelkach 1L 6900p było go trochę więcej, teraz w 500ml wer. 2019 są śladowe ilości. W tych ilościach ferrocen jest nieszkodliwy dla środowiska jak i dla silnika czy nawet najnowszych systemów kontroli emisji spalin a nawet pomaga dbać o ich czystość.
 
Czerwony kolor pochodzi ze spalania niewielkiej dawki ferrocenu. W butelkach 1L 6900p było go trochę więcej, teraz w 500ml wer. 2019 są śladowe ilości. W tych ilościach ferrocen jest nieszkodliwy dla środowiska jak i dla silnika czy nawet najnowszych systemów kontroli emisji spalin a nawet pomaga dbać o ich czystość.
No dobra, a jak to się ma do butelek 100 ml, bo takie dwie kupiłem? Jeszcze nie wlewałem, bo jeżdżę na verva 98 i dopiero po wyjeżdżeniu baku chcę zatankować pb 95 i wlać 6900p. Myślałem, żeby dać 100 ml/50 l. Nie chcę sobie świec załatwić, bo mają jeszcze 55 tys.km do zrobienia. Rozumiem, że ferrocen podnosi liczbę oktanową?
 
Zależy jakie masz dawkowanie na butelce, jeśli 1:1000 to wersja 2019 i wtedy normalna dawka to 50ml na 50L ale okazjonalne podwojenie tej dawki niczemu nie zaszkodzi
 
Zależy jakie masz dawkowanie na butelce, jeśli 1:1000 to wersja 2019 i wtedy normalna dawka to 50ml na 50L ale okazjonalne podwojenie tej dawki niczemu nie zaszkodzi
OK, sprawdziłem co tam w przesyłce przyszło i mam już nowszą wersję 2019, czyli dawkowanie 1:1000. Zaleję w takim razie 50ml na 50 litrów.
 
Nastał sezon na depresatory*, a ja nie zdążyłem zrobić zakupów u jednego z naszych partnerów i zmuszony byłem zajrzeć do sklepu motoryzacyjnego. Chciałem kupić Skydda, ale nie było (poza tym słyszałem o podróbkach), więc wziąłem produkt K2 DFA-39. I wychodzi, że to jeden z niegłupich produktów tej marki. Wg MSDS ma w składzie prawie same ksyleny, głównie 1,3-dimetylobenzen - z mojego rozeznania wynika, że ksyleny obniżają temperaturę płynności oleju napędowego, przy tym wykazując dobre właściwości czyszczące i nie obniżając smarności. Barwa przezroczysta, konsystencja zbliżona do oleju napędowego, zapach mocno chemiczny, przypomina benzynę ekstrakcyjną. Dozowanie - 50 mililitrów na 60 litrów. Producent chwali się działaniem potwierdzonym przez Centralne Laboratorium Naftowe.

Wspomniałem o ksylenach pomny pewnego posta, którego przeczytałem kiedyś na forum Octavia Club Polska. Jak dobrze pamiętam, autorem był @cytrynowiec albo @Pedros. Jeden z dwóch panów wykazał, że idealny DIY dodatek do diesla na zimę zawiera ksylen (dla obniżenia temperatury wytrącania się parafiny z zastrzeżeniem właściwości czyszczących i smarnych) i izopropanol (dla związania wody). Izopropanol też stosuję (i zastosowałem przy tym samym tankowaniu) - pomimo iż AR6900-D Max, którego używam w sezonie letnim, ma działanie deemulgujące.

* - przezorny zawsze ubezpieczony: u mnie od października do kwietnia są w baku depresatory i cetane booster, na początku chłodów stosuję też izopropanol, a co roku w listopadzie zmieniam filtr paliwa. Problemów brak. Jak czytam na forach porady co zrobić z nieodpornym na mrozy paliwem i tę całą ekwilibrystykę, to wiem, że ma to sens.
 
Również zastanawiam się jaki depresator użyć, ale nie chciałbym przestawać lać Ar6900D. Z tego co zrozumiałem to nie łączysz Archoila z DFA39?

IPA w jakiej proporcji do ON?
 
A nie prościej lać arktyczne paliwo z Lotosa? Jak z uczciwej stacji to z palcem w de diesel odpali i w okolicach -30.
 
Zasadniczo depresatory do ON to polimery, których w msds nie widać a rozpuszczane są tylko w rozpuszczalnikach, które muszą być w msds bo sam polimer jest tak wysokiej lepkości, że z beki nie wyjdzie w temp pokojowej nawet.
 
A nie prościej lać arktyczne paliwo z Lotosa? Jak z uczciwej stacji to z palcem w de diesel odpali i w okolicach -30.
Docelowo tak, ale newralgiczny jest ten okres przejściowy teraz, chociaż nie zanosi się raczej na jakieś duże mrozy, to jednak z antyzelem zawsze spokojniej.
 
Nie wiem, mój ostatni diesel to była 18 letnia dziesięciozaworówka więc może to inaczej wyglądało, ale nie miałem problemów a nigdy depresatorów nie lałem. Większym problemem jest raczej trefne paliwo niż sam mróz. Nawet letnie musi jakieś minimum w minusie wytrzymać.

Ale jak ktoś chce i lubi to czemu nie. W pierwszym dieslu jak jeszcze nieobeznany byłem i panikowałem to lałem Skydda i coś od Archoila albo LM jak trafiło i nic się nie działo.
 
A nie prościej lać arktyczne paliwo z Lotosa? Jak z uczciwej stacji to z palcem w de diesel odpali i w okolicach -30.

Nie ma jeszcze arktycznego na Lotosie ani Statoilu, a nawet jak przywiozą, to wleją to do przejściowego Dynamic/milesPlus, więc paliwo nie będzie stricte arktyczne, co będzie widać po jego kolorze.

Również zastanawiam się jaki depresator użyć, ale nie chciałbym przestawać lać Ar6900D. Z tego co zrozumiałem to nie łączysz Archoila z DFA39?

IPA w jakiej proporcji do ON?

Nie ma żadnej kolizji między AR6900-D Max a depresatorem. Śmiało można lać jedno i drugie. Ja zamiast Archoila leję Amsoil Cetane Booster. IPA w proporcji 50 ml na 80 litrów paliwa - tako rzecze instrukcja dodatku K2, który stanowi czysta IPA; ja sobie wlewam do buteleczki po nim (dali mi kiedyś na przeglądzie) IPA z dużej butelki, już wcześniej odmierzając ile będzie mi potrzebne do tankowania.
 
Nie ma jeszcze arktycznego na Lotosie ani Statoilu, a nawet jak przywiozą, to wleją to do przejściowego Dynamic/milesPlus, więc paliwo nie będzie stricte arktyczne, co będzie widać po jego kolorze.



Nie ma żadnej kolizji między AR6900-D Max a depresatorem. Śmiało można lać jedno i drugie. Ja zamiast Archoila leję Amsoil Cetane Booster. IPA w proporcji 50 ml na 80 litrów paliwa - tako rzecze instrukcja dodatku K2, który stanowi czysta IPA; ja sobie wlewam do buteleczki po nim (dali mi kiedyś na przeglądzie) IPA z dużej butelki, już wcześniej odmierzając ile będzie mi potrzebne do tankowania.

Ten preparat K2 z IPA to jest K2 Anti Frost?
 
Witam, stosuję od jakiegoś czasu Oilem Hybrogen, a w najbliższym czasie mam zamiar zamontować LPG. Czy dalej go będę mógł dolewać do benzyny? Czy może nie ma to sensu przy jeździe na LPG?
 
Ja właśnie zakupiłem liqui Moly Pro-Line Benzin system reiniger, profilaktycznie raz do roku stosuję takie dodatki do benzyny :)
 
Back
Top