• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dyskusja na temat lepszości nad gorszością olejów.

Doszliśmy już do wniosku ,że analizy nie mają totalnie znaczenia skoro olej spełnia dalej normę aczkolwiek z chęcią zobaczę jak udowadniasz mi że olej Lotos wypada lepiej od Qualitium.Udowodnij proszę:)
 
Nie mamy analizy na forum qualitium 504/507. Wiec co tu mówić? Inny ich olej (5W40) ma bardzo niski indeks lepkości, co wg mnie go eliminuje jako olej do wykonania standardowego interwalu.
Ale tak jak wyzej @Triumphator wrzucil linki, na forum nikt nie udowodnil jeszcze, ze np mannol czy fanfaro to zle oleje.
 
Last edited:
Spełnia normę? Spełnia więc o jakieś liczby w tabelce nie ma sensu się kłócić wszak chwilę wcześniej udowodniles mi ,że to bez znaczenia dla silnika. Skoro między Lotosem a Meguinem nie będzie różnicy mimo że w analizach liczby ewidentnie przemawiają na korzyść tego drugiego to w tym przypadku będzie identycznie, lej Qualitum gdy spełnia normę i nie przepłacasz za markę
 
No mnie Panowie całkowicie przekonali,że nie warto polecać tych " lepszych" olejów dlatego polecam teraz najtańszy spełniający normę.
Wykazałem na papierze że Lotos jest gorszy jakościowo od Meguina to twierdzili ,że dla silnika te cyferki nie mają znaczenia więc i między Qualitum a Lotosem nie będzie różnicy a parę złotych w kieszeni zostaję
 
Tylko że qualitum raczej nie ma oficjalnej aprobaty....
 
A takie ważne są aprobaty?
No to jeśli tak to Mannol LongLife 5w30 z aprobatami VW 504/507, sporo tanszy od Lotosu.
Post automatically merged:

Jedni kupuja oaze z biedronki, inny droższego polarisa, jeszcze inny drozszy Żywiec Zdrój, a jeszcze inni Evian.
Kazdy wg swoich wymagań.
Każdy wg wymagań mówisz? To czemu negujesz polecanie Meguina zamiast Lotosu?
Jako przewagę uznajesz spełnianie norm i niższa cene.
To proszę jest Mannol z aprobatami o niższa ceną

Zauważyłem po prostu ewidentny trend na forum do polecania Lotosu i Orlenu zawsze i wszędzie.
Nie mam nic do tych producentów bo robią całkiem porządne oleje jednak wg mnie pisząc ma forum markę auta, sposób uzytkowania oraz budżet oczekuję doboru najlepszego oleju w zakładanym budżecie nawet jeśli te różnice na korzyść byłyby marginalne.
Tutaj jednak w wielu postach piszecie Orlen i Lotos bo to jest po prostu w modzie i negujecie droższe oleje ze względu na cene a tańsze ze względu na skład lub analizę, ustalacie dobór pod olej i producenta a nie odwrotnie co wg mnie jest niewłaściwe
 
Last edited:
@adam1987 o co Ci chodzi. Oficjalna aprobata producenta wskazuje, ze dany olej zostal uznany za producenta danego silnika za spelniajacy wymagania ochrony.
Deklaracja spelnienia normy to to, co zadeklaruje producent oleju. Zapewne takie normy spelnia, ale jest rowniez szansa, ze nie spelnia.
Czepiasz sie tylko dlatego, ze ktos napisal, ze do silnika, ktory nie ma znanych specjalnych bolaczek olejowych, w którym jest wykrzesana moc 77km/1L pojemnosci nie wymaga do poprawnego dzialania i ochrony lepszego oleju niz lotos/orlen posiadajacy aprobate producenta silnika.
 
Każdy wg wymagań mówisz? To czemu negujesz polecanie Meguina zamiast Lotosu?
Jako przewagę uznajesz spełnianie norm i niższa cene.
To proszę jest Mannol z aprobatami o niższa ceną
Wlasciciel wybierze co będzie chciał. Może być Mannol. Jak mowie, na forum nikt nie dowiódł, że to zły olej, na nawet jest test porownawczy z labo po interwale w porownaniu do dwóch drozszych olejow.
 
@adam1987 to że meguin lepiej wypada na papierze to prawda, ma też mityczne pao i temperaturę płynięcia. Pytanie dotyczy tego czy osoba która to zaleje to wykorzysta, to tak jak byś kupił duży agregat prądotwórczy 20000w do zasilania 250w oświetlenia świątecznego na działce, albo 200L kompresor do pompowania koła w rowerze 3x w roku.
Jak by wzięli te oleje na testy silnikowe pod dużym obciążeniem na 30tys km to pewnie z meguina by więcej zostało, tak samo jak bys mieszkał na Syberii gdzie temperatura spada do -50 to tam też by plusy meguina wyszły, ale przez dwa tyg w -20 wątpię.
 
ja tam zwiększając wiedzę o olejach nie rozważam nawet olei bez oficjalnych aprobat a specol nie ma żadnych. Spełnia wymagania danych norm ale to jest tylko na słowo producenta oleju, a nie zatwierdzone przez np vw, gdzie olej był poddany testom. Spełnia wymagania, a aprobata to dwie różne rzeczy.
Analiza na forum to nie jest test jaki olej przechodzi aby dostać aprobatę, bo analiza pokazuje jego właściwości i tyle.
Sam zlałem teraz specola od siebie i wlałem coś co ma aprobaty. A analizy pokazują niską jakość produkcji, chociażby po tym że mocniej niż markowe oleje odbiegają od wskazań producenta w karcie.

O ile nie jest to jakiś gruz na dojechanie który spala olej w litrach omijałbym najtańsze oleje a lał coś wyższej półki.
Możesz rozważyć tez 0w30, w gorącu będzie to samo co 5w30 a często nawet lepiej, bo są to oleje wyższych jakości. No i zdecydowanie lepiej w zimnie.
Ogólnie marka dobierz olej w google i to co Ci tam wskaże będzie ok.
Analizę Specola widziałeś? Olej jest ewidentnie pod aprobatę robiony. Analizy wcale nie pokazuja niskiej kaości produktu wręcz przeciwnie pokazują wysoką jakość produktu więc nie wprowadzaj innych w błąd.
 
Kolorem korka sie nie przejmuj. Czasem w jednej dostawie ten sam olej ma różne kolory korka. Co do dodatków to temat rzeka.
Post automatically merged:


Analizę Specola widziałeś? Olej jest ewidentnie pod aprobatę robiony. Analizy wcale nie pokazuja niskiej kaości produktu wręcz przeciwnie pokazują wysoką jakość produktu więc nie wprowadzaj innych w błąd.
Żaden inny olej nie ma takich rozbieżności między tego co jest w karcie a co jest w praktyce na analizie, więc na tym oparłem swoje zdanie o jakości produkcji. Dobre oleje mają małe rozbieżności i potwarzalność. I tak jest nie tylko z olejami. Żarówki samochodowe tak samo, te niskiej jakości każda taka sama, to jest konkretny model danej firmy, którą kupisz będzie zupełnie inna w badaniach, a te lepszej jakości mają dużą powtarzalność wyników.
w przypadku specola 5w40 12.7 w praktyce, a 14.1 to jest prawie że różnica jak między 30 a 40tką. bo norma 30 jest do 12.5
Poza tym firma która na oficjalnej stronie nie zaleca zmieniać oleju na lepszy bo rozszczelni silnik to tak średnio zachęca. Osobiście nie miałem przypadku rozszczelnienia silnika zmieniając w 3 samochodach olej na lepszy. Teraz również zmieniłem z 5w40 na 0w30 i jak na razie silnika nie roszczelniło. Tak samo odradzają stosowanie olejów syntetycznych dla silników z poborem oleju, bo mineralny jest gęsty przez co lepiej uszczelnia silnik. Tak samo podają że ciśnienie równa się smarowanie aka bardziej lepki olej lepiej smaruje.. no nie jest to prawda.

źródło: https://specol.com.pl/jak-dobrac-olej-do-samochodu/

Czy wreszcie chodzi o spokój psychiczny posiadając olej który ma oficjalną aprobatę. Każdy niech sobie leje co uzna za stosowane, ja przedstawiłem swoją opinie o tym oleju i podałem argumenty dlaczego tak uważam.
 
Last edited:
Witam panowie chciałbym poddać lekkiej dyskusji kilka produktów i wybrać jeden, który wyróżnia się jakością. Są to oleje pmo extreme 5w40 ravenol vst turbo 5w40, Ravenol Cleansynto, Millers Performance, Amsoil, Penrite, Redline oraz ceramiczny Mihel. Oczywiście mówimy o wszystkich olejach 5w40 i syntetykach już nie chciałem po kolei wymieniać każdego modelu oddzielnie, ale chyba każdy kto trochę siedzi w olejach wie jaki produkt danej marki jest tym z wyższej półki. Oczywiście skupmy się bardziej na olejach nie typowo sportowych gdzie wymienia sie je szybciej niż te typowe 10 tys. km.

Wiec jak panowie uważacie według podanych informacji przez producentów, badań czy informacji z innych źródeł, jakie do tej pory się ukazały, który olej jest najlepszy i ma najwiecej syntetyka w sobie z grupy 5 czyli tym samym spełni najlepszą ochronę dla silnika? Bo jak wiemy nie każdy syntetyk to w pełni syntetyk (producenci lubią mieszać olej grupy 5/4 z 3 grupą)
Wszystkich zapraszam do dyskusji i polemiki.
 
Peemo ma farmę trolli? :p
 
Panowie 🤣 już odrazu zakładacie najgorsze hah. Z nudów czy nie ale chętnie bym się czegoś dowiedział. Co do pmo jest dość mocno reklamowane i niby podaje te bazy na etykiecie ile % z danej grupy jest. Nie wiem jak reszta.
 
Jeżeli rzeczywiście chcesz się czegoś "dowiedzieć"...

To sobie daruj ten marketing. Bo chemicznie nie gra to dużej roli, a gr. IV ma wady np. porównując z gr. II lub III+(gr.I nawet nie biorę pod uwagę, za "brudna"). A wzrost poziomu aromatycznosci i polarnosci itp. są postrzegane w oleju, poprawia m. in. rozpuszczalność wyrażoną w ASTM D611. Natomiast PAO jest zalecane w olejach na zimę, gdzie temperatury spadają do nawet - 20°C.

Gr. V jest bardzo interesująca np. OSP, ale w optymalnym stężeniu, gdyż każdy przepis musisz odpowiednio zrównoważyć, przede wszystkim te dodatki o polarnej cząsteczce.
 
Back
Top