• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dyskusja na temat lepszości nad gorszością olejów.

To właśnie ciekawe spostrzeżenia. Ja dla przykładu leje ravenol vst turbo i dolewam ceramizator liqui moly. Ale chciałem się czegoś dowiedzieć o olejach i zgłębić temat. Dużo ludzi pisze o tych lepszych niby olejach typu Mihel, redline, amsoil, penrite Zastanawiam się, które z tych wymienionych przeze mnie mają najlepszą bazę z grupy 5 a nie jakieś mieszanki i sztuczne oszukiwanie że sprzedaje się pełny syntetyk.
 
Chyba nie do końca zrozumiałeś mój wpis.

Olej to nie tylko mieszanina olejów bazowych. PAO jest nieco lepsze pod względem stabilności OX (oksydacyjnej), ale bez odpowiedniego mixu AOs (przeciwutleniaczy) np. aminowego jest po prostu słaby. I kilka innych problemów.
 
Grupa V jest interesująca sama z siebie bo wędruje tam wszystko co nie pasuje do pozostałych. I widząc na butelce grupa V nie ma co zacierać łapek że estry, bo możecie jeździć na odpowiednio rafinowanym smalcu i to takim wyrzuconym przez kuchnie 🤣
 
Właśnie, a te różne bazy z odzysku to nie podpadają pod V?
 
Jersey bardzo ciekawych rzeczy się dowiaduje właśnie z reszta od Ciebie poziom też. Bardzo otwiera to moje patrzenie na oleje. Ale gdybyście mieli polecić olej dla mnie to ten ravenol vst turbo na którym jeżdżę to jest dobry czy coś z wyżej wymienionych lepsze ? Bo jak się dowiaduje że może to być „rafinowany smalec” 🤣 w jakimś przypadku to podziękuje haha
 
W każdym raczej jest olej z odzysku, biododatki i w sumie nie wiadomo co jeszcze bo żaden producent się nie pochwali. Dobry olej to taki który pi razy oko spełnia wymagane normy, którego cena odpowiada kupujacemu i butelka się podoba.
 
Czyli nie ma wielkiej różnicy między tymi olejami ? Tym bardziej jak dodatkowo dodaje się ceramizer dla przykładu. Bo właśnie się zastanawiałem czy między tymi produktami wymienionymi jest jakaś różnica znaczna.
 
@Darecki8 Aby odpowiedziec na to pytanie. Musisz przeprowadzic szereg badan trybologicznych, pod katem kontroli depozytow itp. A nie wierzyc w papke marketingowa. Bo dodajac do opisu "w pelni syntetyczny", "prawdziwy syntetyk" nie wiele mowi o osiagach oleju np. nie znajac stezenia N (azotu).

Oczywiscie mozna zrobic solidny olej bazujacy na PAO, ale wymaga to wiedzy i doswiadczenia. Przede wszystkim PAO nie moze/powinno byc generalnie zbyt lepkie.
 
Czyli nikt konkretnie nie powie tutaj jaka firma się sugerować itd ? Bo dla przykładu Michu z m4k garage tak poleca PMO ze niby jako jedyni podają więcej informacji o oleju.
 
Okreslaja "marketingowo" co maja podawac, aby sie wyroznic na rynku i zachecic do zakupu ich olejow, dostosowuja sie do "potrzeb" konsumentow, stosujac chwytliwie niektore okreslenia jak np. PAO+Ester. Wykorzystuja niewiedze. Uwierz, malo kto ma swoje R&D i bada olej pod katem trybologicznym, reoligicznym itp. duza wiekszosc tak czy owak stosuje gotowe przepisy wiekszych graczy, niestety tak to wyglada.

P.S.

Jak mi ktos odpowiednio zaplaci, rowniez moge polecac dana marke i starac sie ja w jakis sposob wyroznic, ale niestety...nikt sie do mnie zglosil :(
 
Istotniejszy jest interwał wymian, niż to czy olej będzie firmy X, czy Y - szczególnie kiedy spełnia normy. Chcesz "poprawić" możesz doprawić go dodatkami - tych też nie brakuje na rynku. W przypadku Micha i PMO marketing jak każdy inny, zresztą Youtuberzy już nie takie "perełki" swoim widzom sprzedawali, także obecnie jest to chyba ostatnie miejsce, gdzie szukałbym rekomendacji

Są ludzie co od początku jeździli na Amsoilach itp. i ich silniki po latach też wykazują oznaki zużycia :)
 
Normy OEM nie sa takie istotne, nie gwarantuja wysokiej jakosci oleju, a niektore moga byc nawet problematyczne np. popularna masowka A3 5W-40, stosujac tani VM itd. oszczedzajac na wszystkim, aby dany olej spelnil "minimum" wymagan.

Zadaniem producentow nie jest tworzenie wysokiej jakosci olejow, nie oszukujmy sie. Dlatego jestem zwolennikiem tworzenia swiadomych mixow dwoch olejow.

Odnosnie PMO to plusem jest, ze zlecaja blending w Holandii. Tam rowniez blenduja m. in. dla Kroon-Oil.
 
Jestem mega zadowolony panowie z wiedzy jaką przekazujecie, mega doceniam jestem pełen podziwu. Ale powiedzcie mi czy przy takiej wiedzy jaka macie czego unikać, jakich firm lub co jest bezpieczniejszym wyborem, serio to wszystko jedno ? Bo mówi się że castrol mega podrabiany i ciulowy wiec jednak można coś wykluczyć prawda ?
 
Ale powiedzcie mi czy przy takiej wiedzy jaka macie czego unikać, jakich firm lub co jest bezpieczniejszym wyborem, serio to wszystko jedno ?
Najlepiej unikać kiepskich, nietrwałych silników ;)
 
@Darecki8 - Silnik z trzema podporami wału. Co mu byś nie wlał to i tak szybciej zdechnie niż dłużej pochodzi na lepszym oleju 😁
Już teraz nie ma jak sprawdzić poziomu oleju bo po co bagnet. Nie ma wskaźnika ciśnie oleju, temperatury cieczy chłodzącej itp bo lepiej przegrzać nieświadomie motor i zezłomować auto bo remont staje się mało opłacalny z uwagi na ceny.
Niedługo wymyślą jednorazowe silniki bez możliwości wymiany oleju bo po co wymieniać.

W mojej ocenie olej spełniający wymagania określone przez producenta samochodu wystarczy. Reszta to już marketing ale warto patrzeć na dużych producentów bo mogą zaoferować dany produkt (o korzystniejszych parametrach) w lepszej cenie, choć nie jest to taki pewnik.
 
Back
Top