• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dyskusja na temat lepszości nad gorszością olejów.

adam1987

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna III 2 2.0 T 205
Spoko, no tak jak mówię, zamieszczę specjalnie dla Was, więc koniec tematu. Ja już też słyszałem, że te silniki w ogóle nie jadą i tak dalej. Mój kumpel z firmy nowiutkiego superba w Quattro i mocy 200 koni, po autostradzie idziemy łeb w łeb, niestety on przy 200km/k zaczyna odpadać. Ja jako firmówkę mam nowiutką Toyotę Camry na 220 koni, sytuacja ma się podobnie (Camry ma kaganiec na równe 200km/h). Ja w sumie mam siedem samochodów, część z nich ma moce powyżej 200 koni i nie muszę się dowartościowywać kłamstwami na forum publicznym, bo po prostu mam to gdzieś ;) napisałem tylko zakres prędkości, bo miało to według mnie pomóc w doborze odpowiedniego oleju a zamiast tego, to zrobiła się jakaś gównoburza, ehh.
Skoro budżet bez znaczenia,auto w LPG i prędkoścu autostradowe to warto kupić coś konkretniejszego,
Edit: sprawdziłem,że zalecenia są od 0w30 przez 5w30 do 0w40, jako że lubisz polatać autostrada w okolicach maxa pójdź w 0w40:
Meguin Superleichtlauf 0w40 Driver
Shell Helix Ultra 0w40
RAVENOL CLEANSYNTO SSL USVO 0W40
 
Last edited:
@adam1987 teraz podaj konkrety dla, ktorych te oleje sa czyms lepszym no od lotosa.
 
To może takie porównanie na szybko z Meguinem:
1) ochrona przy prędkościach 200+ utrzymujących się przez dłuższy czas ze względu na lepkość kinematyczna oraz zastosowanie bazy PAO zdecydowanie na korzyść Meguina.
2 ) temperatura płynięcia Meguin -60 vs Lotos -27 chyba nie ma o czym rozmawiać w tej kwestii bo wynik Meguina jest po prostu rewelacyjny
3) TBN/TAN Meguin 10,35/1,52 vs Lotos 8,1/2,49 dla auta w LPG dość istotny aspekt w którym Meguin jest zdecydowanie lepszym wyborem
4) tempertura zapłonu Meguin 237 vs Lotos podaje nie mniej niż 200 więc zapewne nawet nie zbliży się do wyniku Meguina
5) dodatek Molibdenu w Meguinie 100mg/kg vs Lotos 73 mg/kg

Reasumując za Lotosem przemawia jedynie cena i zastanawia mnie dlaczego polecasz olej typowo do aut z DPF do silnika który DPFu nie posiada , facet zrobil remont, lata z dużymi prędkościami, ma auto w LPG i nie kieruje się kwestia ceny a ochrony silnika a w tej kwestii uważam że np Meguin będzie dużo lepszym wyborem od Lotosu
 
To teraz porównaj meguina z orlen a3b4
 
Co do powyzszych punktow, ktore podales, to zgoda, te dane sa prawdziwe.tylko czy podczas uzytkowania faktycznie wychodzi z tego konkretna roznica?
Temperatura plyniecia minus 60, czy zasiarczenie, w rzeczywistości nic to nie zmienia.
A co do oleju "dedykowanemu pod dpf", silnik moze chodzic na sae30, a ze olej spelnia C3, czy to wada?
 
Co do powyzszych punktow, ktore podales, to zgoda, te dane sa prawdziwe.tylko czy podczas uzytkowania faktycznie wychodzi z tego konkretna roznica?
Temperatura plyniecia minus 60, czy zasiarczenie, w rzeczywistości nic to nie zmienia.
A co do oleju "dedykowanemu pod dpf", silnik moze chodzic na sae30, a ze olej spelnia C3, czy to wada?

Wszystko ma znaczenie dlatego te dane poddajemy przecież analizie.Chciales żebym wykazał,że podane przeze mnie oleje są lepsze od podanego przez Ciebie Lotosa i myślę,że przewagę te wykazałem. Istota rozważań stanowi fakt czy ta przewaga danego oleju bedzie odczuwalna przy użytkowaniu. W tym konkretnym aucie trzeba byłoby zbadać Lotos i Meguin po interwale 10k km i porównać jak w tym konkretnym silniku się sprawowały ale to już leży po stronie właściciela. Zgadzam się z Tobą ,że Lotos to naprawdę porządny olej i jeśli ktoś szuka kompromisu między ceną a zawartością to produkt jest godny uwagi ale jeśli budżet jest większy to warto pójść w podane przeze mnie oleje Wybór nalezy do autora tematu, pozdrawiam.
 
@adam1987 nie wiem tylko, czy zwróciłeś uwagę, że Meguin podaje w karcie, na której się opierasz, dane uśrednione, Lotos podaje na łatwiznę minimalne parametry wymagane przez daną normę.
Zobacz, że masz podany przedział wartości, lub nie mniej/więcej niż. Czyli nic nie stoi na przeszkodzie, żeby olej mający w karcie temp. płynięcia "nie wyższa niż -39°C" w badaniu uzyskał wynik i -60°C, tak samo jak w przypadku Meguina mającego w karcie -60°C, osiągnął np. -55°C, bo podają uśrednione wartości.
Nie twierdzę, który olej tutaj jest lepszy/gorszy, bo jestem praktycznie pewien, że różnicy w ochronie jednostki nie ma między nimi najmniejszej, ale twierdzę, że porównywanie danych z kart technicznych tych dwóch produktów jest zwyczajnym nieporozumieniem, bo to są karty sporządzane w zupełnie inny sposób.
 
Dane podane dla Meguina pochodzą z analizy olejowej z naszego forum, to nie dane uśrednione, cześć danych Lotosu też podałem z analizy , te których nie było podałem z karty także nie odbiegają one od rzeczywistości

p.s jestem przekonany,że Meguin lepiej ochroni silnik od Lotosu a jak bardzo lepiej to trzeba byłoby po prostu zrobić analizę obu olejów w tym samym silniku po podobnym interwale i sposobie jazdy
 
Moze zrobimy mały sprawdzian gdyż i tak miałem zrobić analizę oleju przepracowanego w swoim aucie a tak się składa ,że jest to Meguin Superleichtlauf 5w40 także olej bardzo zbliżony składem do wymienionego przeze mnie Drivera 0w40.
Wytypujcie najbardziej dopakowanego Lotosa 5w40 do Laguny 3 2.0Turbo i przy następnej wymianie pobiore próbkę Meguinie zrobię analizę oleju przepracowanego po interwale 8-10k km i wrzucę wybranego przez Was Lotosa, wykonam podobny interwał i porównamy wyniki. Jeśli okaże się ,że moje przypuszczenia są trafne i ten olej lepiej sprawdzi się w moim aucie po tym samym interwale jak Lotos zrobicie analizę wybranego przeze mnie oleju, myślę że forum na tym skorzysta:)
 
jestem przekonany,że Meguin lepiej ochroni silnik od Lotosu a jak bardzo lepiej to trzeba byłoby po prostu zrobić analizę obu olejów w tym samym silniku po podobnym interwale i sposobie jazdy
Już kolega na forum robił taką analizę dla Fanfaro vs. Shell vs. Ravenol, niestety ale Twoje przekonanie na niewiele by się w przytoczonym przypadku zdało, a i daję rękę, że było by dokładnie tak samo i w tym przypadku, jak i 99% innych w przypadku cywilnego samochodu z interwałami na poziomie 10-15kkm.
 
Tym bardziej jestem ciekaw tego testu
Jest gdzieś na forum ten test bo nie miałem przyjemności czytać?

P.S uwielbiam postacie pokroju Michalos12 które są na tyle twórcze i elokwentne ,że potrafią tylko emotke wrzucić jako komentarz do postu:)
Michalos12 wiem ,że od Orlenu nie ma lepszego oleju, nie musisz mnie w tej kwestii przekonywać 😁
 
Last edited:
To po co w ogóle te forum olejowe powstało i funkcjonuje?:)
Wszystkie posty o pytania o olej wyrzucić i wstawić tabliczkę:" lej cokolwiek z normą bo to i tak bez znaczenia dla silnika "
Ewentualnie" Lej Orlen lub Lotos bo dla silnika nie ma różnicy między nim a droższymi olejami "
 
@adam1987 tez nie po to powstalo, zeby wybierac to co drozsze lub lepsze na papierze. Masz wybrac to co dobrze spelni swoje zadanie w silniku. Skoro w rzeczywistosci podczas eksploatacji nie bedzie roznic...
Ty nie jestes w stanie podac wymiernych korzysci dla wyboru oleju, ktory podales.
 
Ja sie musze zgodzić z przedmówcą, że przy intensywnej czy wręcz ekstremalnej eksploatacji to różnice wychodzą. Znam naprawdę bardzo wiele różnych przypadków, że jeden olej dawał radę inny nie. Co może być zaskakujące to różnice oraz można powiedzieć skutki tych różnic są często zauważalne w przypadku olejów do skrzyń automatycznych. Skrzynia po prostu przestaje zmieniać biegi i znam kilka takich przypadków bo dotyczyły rodziny/znajomych a w dwóch przypadkach forumowiczów. Po zmianie oleju w tych samych warunkach skrzynia pracowała normalnie. W przypadku olejów silnikowych też może być bardzo różnie, choć oczywiście silnik nie przestaje pracować ale np. po track day jeden olej zachowuje się normalnie a drugi zaczyna łapać dużo wyższe temperatury itp. W modyfikowanych silnikach często standardowy olej poddaje sie bardzo szybko na na lepszym produkcie zanim zacznie wykazywać te same objawy można jeździć nawet kilka razy dłużej. Przykładów jest cała masa.
 
@adam1987 tez nie po to powstalo, zeby wybierac to co drozsze lub lepsze na papierze. Masz wybrac to co dobrze spelni swoje zadanie w silniku. Skoro w rzeczywistosci podczas eksploatacji nie bedzie roznic...
Ty nie jestes w stanie podac wymiernych korzysci dla wyboru oleju, ktory podales.
Podbijamy stawkę i proponuje olej Qualitium Power 5W-30 z normą vw504/507 za 97zl/5l , skoro w rzeczywistości podczas eksploatacji nie będzie roznic do dlaczego proponujesz drogiego Lotosa?
 
Last edited:
Podbijamy stawkę i proponuje olej Qualitium Power 5W-30 z normą vw504/507 za 97zl/5l , skoro w rzeczywistości podczas eksploatacji nie będzie roznic do dlaczego proponujesz drogiego Lotosa?
Bo Lotos wychodzi dobrze w analizach, a Q-coś tam niekoniecznie?
 
Back
Top