jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
A najlepsze w tej komplikacji jest to, ze w zasadzie niczemu ona nie służy. Zużycie paliwa w jednostkach europejskich po przejściu z MPI na GDI niewiele się zmniejszyło (realnie), bo jak by nie podejść do tego konia, musi miec 4 łapy. Energia znikąd sie nie weźmie. Jak trzeba tyle i tyle dżuli, to trzeba spalić tyle i tyle paliwa. Można co najwyzej ograniczać straty. No, ale GDI pozwala pracować na mieszance ubogiej, wiec teoretyczne spalanie w optymalnych warunkach jest niskie.
2 litrowy, 140 konny, 8 zaworowy Twin Spark z pośrednim wtryskiem spala tyle co moje 1.4 TGDI. Fakt, że moment i moc sa w turbo gdzie indziej i noowoczesny silnik jest przyjemniejszy w jeździe, ale cena za ten luksus jest całkiem spora.
2 litrowy, 140 konny, 8 zaworowy Twin Spark z pośrednim wtryskiem spala tyle co moje 1.4 TGDI. Fakt, że moment i moc sa w turbo gdzie indziej i noowoczesny silnik jest przyjemniejszy w jeździe, ale cena za ten luksus jest całkiem spora.