• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dyskusja ogólna o olejach PMO

Zmiana barwy oleju moze miec rozne powody np. same detergenty reaguja w ten sposob.
 
Zbiera w sensie dysperguje, tak to mozna lepiej okreslic.
 
@screamaster mogłeś zakonczyc wpis na zaobserwowanych zmianach w swoim samochodzie. Historia kolegi i te estry to juz podchodzi pod "poczytaj mi mamo".
 
to mój bliski znajomy i ja mu ten olej poleciłem bo miał problemy takie jak pisałem, i jak widać cokolwiek pomogło, więc dlaczego miałem nie napisać
będę zmieniał niedługo olej na nowy po 7tyś km to zrobię test jak wygląda po zamrożeniu czy jest czysty przy -20 czy glut, nowy i stary
 
Last edited by a moderator:
@screamaster hałasujące bębny vvti są do wymiany a nie do uciszania olejem. Było na forach , że lubią one jak olej jest zmieniany często a nie co 20-30tyś km. Wymień je i lej dalej 5w30 A5/B5 bo taki zaleca Toyota/Lexus do silników
 
@Boguś Zdecydowanie lepiej będzie na 5w40 a3/b4 niż a5/b5 auto nie ma u niego lekko i ciężką nogę więc 5w30 lekkobieżny odpada, po za tym potrafił wziąć lekko oleju na nim a na 5w40 od wymiany do wymiany nic prawie, tak samo będę stosował w moim nowym hyundaiu zamiast a5/b5 zaleję a3/b4 bo nie lubię nisko lepkościowego oleju przy cięższej nodze
 
Po pierwsze to nie odpowiednie miejsce doboru oleju, a po drugie takie bzdury piszesz...
 
Zdecydowanie lepiej będzie na 5w40 a3/b4 niż a5/b5 auto nie ma u niego lekko i ciężką nogę więc 5w30 lekkobieżny odpada
bo nie lubię nisko lepkościowego oleju przy cięższej nodze
To są bzdury totalne. Nie masz kompletnie pojęcia, o czym piszesz. Zapoznaj się z materiałami dostępnymi na forum.
 
@poziom1989
@Zielony34
chętnie się dowiem dlaczego nie mam racji jak macie ochotę napiszcie mi na PW żeby nie śmiecić tematu tutaj ale wydaje mi się że w moim przypadku mogę ją mieć
 
wydaje mi się że w moim przypadku mogę ją mieć
Nie masz za grosz racji. Dlaczego, to są zawarte wszelkie potrzebne informacje na forum w odpowiednich działach.
 
Zapytałem PMO o to czy w niskich temp lepiej płynie ich 0w40 czy 5w40, niby mogło by się wydawać że 0w40 lepiej się zachowa w niskich temp a odpisali mi tak, ma to sens?
 

Attachments

  • Bez tytułu.png
    Bez tytułu.png
    10,6 KB · Odwiedzin: 371
  • Bez tytułu2.png
    Bez tytułu2.png
    13,6 KB · Odwiedzin: 378
To zależy w jak niskich. Myślę, że pan z pmo wziął pod uwagę punkt zamarzania, a nie CCS i MRV
 
Prawda jest, ze nalezy odroznic pomiedzy plynnoscia a lepkoscia. Np. taki SAE 5W-20 moze lepiej plynac od 0W-40. Na temp. <-30°C juz warto miec olej z PAO. Warto rowniez spogladac na KV 40°C.
 
Porównując w/w oleje 0W40 ma niższą KV40, KV100 do tego większy VI. Nie wiem czy jest jakiś wzór na porównywanie CCS w różnych temperaturach ale zakładam, że PMO nie robi tu jakiejś ściemy i nazywa olejem 5W40 takiego który spełnia wymagania 0W40.
 
Back
Top