• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

E90 330i N53B30 bezpośredni wtrysk

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
D

Deleted member 216

Gość
Marka samochodu
E90 330i
Budżet/ile litrów
400-500
Styl jazdy
Silnik
N53B30, bezpośredni wtrysk, wykodowana sonda NOX, sportowe kolektory wydechowe, sportowy układ wydechowy, zmodyfikowany układ dolotowy
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL01 lub LL04 od 0w30 do 5w40
Jaki olej masz obecnie
Extreme Lubricants GTC
Witam :)

Miało nie być posta, bo mam swojego faworyta, ale chciałem poznać Waszą opinię.

Oleje lane poprzednio - od nowości Liqui Moly Toptec 4100, następnie Neste City Pro 5w40 oraz Ravenol VST 5w40
Przebieg - 135tys aktualnie
Styl jazdy - 99 procent miasto, odcinki do 7-8km w jedną stronę, w zimę temp oleju po dojechaniu do celu to jakieś 80stopni
Interwał wymiany - 8 do 10 tysięcy

Czekam na Wasze propozycje ;-)
 
bezpośredni wtrysk i ll98? bez przesady... ten olej jest opisany jako awaryjny do niezwłocznej wymiany, za dużo popiołów
 
Utrzymuje się w granicach ACEA A3/B4 czyli 1,0 - 1,6 g/100g. I czy te ca. 0,3 g/100g naprawdę robi taką różnicę? Prawdę pisząc nie zastanawiałem się nad tym, nigdy nie musiałem uwzględniać poziomu popiołów siarczanowych. Jako awaryjny według BMW, mimo wszystko normy itp. nie są wyznacznikiem jakości. Tutaj mamy styczność z nietypową formulacją. Ogólnie jak powiadają "stara dobra szkoła", bardziej w kierunku ochrony. Lecz na to pytanie musi sobie każdy indywidualnie odpowiedzieć.
 
Panowie, klamka zapadła. Następna wymiana oleju wlatuje Shell Helix Ultra, teraz zagwozdka, 5w40 czy 0w40? 0w40 nie posiada w ogóle aprobaty BMW, 5w40 posiada BMW LL01, więc sam nie wiem.
0W40 stracił aprobatę BMW LL gdy Shell zaczął produkować TwinPowerTurbo dla BMW. Helix 0W40 byłby wtedy konkurencją, dlatego zabrali mu aprobatę, a raczej jej nie dopisują na etykiecie., bo olej wymagania spełnia.
Podobnie VAG zrobił z którymś olejem ale nie pamiętam.
 
No meguin mimo szczerych chęci nie da rady, za stara norma BMW..
Źle mnie zrozumiałeś, chodziło mi o solidność marki. Tak samo mogę napisać o Totalu[Elfie], czy nie wiem, Valvoline.
 
@Bartos też mi się wydaje, że to z tego powodu :) nagle się straciła norma, a wiem, że lali chłopaki do 335i. No nic, czasu jeszcze trochę, może mi się pozmienia, aczkolwiek jak wspominałem wcześniej na chwilę obecną to jedyny słuszny kandydat na następną wymianę. Zobaczymy też jak wypadnie teraz Extreme Lubricants (będę monitorować stan pod pokrywą zaworów), wleciał Ceratec, przeciągnę wymianę na 7-8 tys km i bez płukanki zrobię analizę zużyciową.
 
Z tego co pamiętam, to główne przebiegi robisz po mieście, w tym parę kilometrów do pracy. Po co dolewać specyfiki, które potencjalnie spowalniają rozgrzewanie oleju?
 
Pomijając kwestię rozgrzewania silnika, LM Ceratec to głównie molibden, wapń i bor, czyli pierwiastki których Extreme GTC ma pod dostatkiem i zwiększanie ich ilości niczego nie poprawia.
 
Mija się to z celem moim zdaniem patrząc na parametry Extreme . Rozumiem jakby to był np Lotos synthetic plus gdzie pakiet jest bez szału na pierwszy rzut oka . Tylko to olej za 50-60 zł a nie za 150zł+ :D
 
Pomijając kwestię rozgrzewania silnika, LM Ceratec to głównie molibden, wapń i bor, czyli pierwiastki których Extreme GTC ma pod dostatkiem i zwiększanie ich ilości niczego nie poprawia.


Więc powiedz mi jakim prawem jest na YT kilkanaście filmów niesponsorowanych, gdzie robione są pomiary kompresji na cylindrach przed i po i zawsze jest poprawa o 1-2 bary? Tutaj też bardzo rzetelnie przeprowadzony test

Ja może dość naiwnie, ale w głębi serca czekam na wynik zużycia oleju lepszy niż 250ml/1000km. Dodam, że taka konstrukcja silnika, bo od nowości brał podobne ilości... W trasie sytuacja poprawia się diametralnie i jest to 250ml/2500-3000km. Mnóstwo postów czytałem zanim kupiłem Ceratec, zarówno fora zagraniczne dla BMW serii M jak i polskie, zawsze przewijały się wzmianki o spadku zużycia oleju. Zobaczymy ;-)
 
Więc powiedz mi jakim prawem jest na YT kilkanaście filmów niesponsorowanych, gdzie robione są pomiary kompresji na cylindrach przed i po i zawsze jest poprawa o 1-2 bary? Tutaj też bardzo rzetelnie przeprowadzony test

Niesponsorowanych... bo przecież w Internecie ludzie nie mogą tak po prostu kłamać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Film, który wkleiłeś nie wykazał żadnej zmiany w ciśnieniu sprężania. O ile takie "zabawy" z małym dwusuwem w kosiarce bardziej do mnie trafiają niż piłowanie drucika w oleju, to jednak nie przekładałbym kilku godzin takich "testów" na 3.0R6 ;)

Ja może dość naiwnie, ale w głębi serca czekam na wynik zużycia oleju lepszy niż 250ml/1000km. Dodam, że taka konstrukcja silnika, bo od nowości brał podobne ilości...

Sprzedaj ten samochód! Po tym co piszesz to mam obraz niekończącej się historii dziwnych problemów i wad fabrycznych.
 
wynik zużycia oleju lepszy niż 250ml/1000km. Dodam, że taka konstrukcja silnika, bo od nowości brał podobne ilości... W trasie sytuacja poprawia się diametralnie i jest to 250ml/2500-3000km

To sporo. Te silniki miały faktycznie taki problem z poborem oleju?
 
Producent dopuszcza zużycie 1l/3000km, nawet tis o tym pisze, że to normalne 🤷🏻‍♂️ patrząc na inne wysilone samochody, gdzie z 1l mamy 100 koni, to zużycie jest stosunkowo nie duże lub akceptowalne. No nic, zobaczymy :)


Niesponsorowanych... bo przecież w Internecie ludzie nie mogą tak po prostu kłamać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Film, który wkleiłeś nie wykazał żadnej zmiany w ciśnieniu sprężania. O ile takie "zabawy" z małym dwusuwem w kosiarce bardziej do mnie trafiają niż piłowanie drucika w oleju, to jednak nie przekładałbym kilku godzin takich "testów" na 3.0R6 ;)



Sprzedaj ten samochód! Po tym co piszesz to mam obraz niekończącej się historii dziwnych problemów i wad fabrycznych.

Co ty bredzisz, jakie problemy?... 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ Dwa, czytaj ze zrozumieniem.
 
Dodam jako ciekawostkę - moje zapytanie do jednego z najbardziej ogarniętych ludzi w BMW, który produkuje poprawione sondy nox nt. Zużycia oleju w BMW z bezpośrednim wtryskiem. Brak zużycia na interwale wymiany zwiastuje wręcz kłopoty z silnikiem 😁
 

Attachments

  • IMG_20200608_144845.jpg
    IMG_20200608_144845.jpg
    159,5 KB · Odwiedzin: 280
Back
Top