• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

E90 330i N53B30 bezpośredni wtrysk

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
D

Deleted member 216

Gość
Marka samochodu
E90 330i
Budżet/ile litrów
400-500
Styl jazdy
Silnik
N53B30, bezpośredni wtrysk, wykodowana sonda NOX, sportowe kolektory wydechowe, sportowy układ wydechowy, zmodyfikowany układ dolotowy
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL01 lub LL04 od 0w30 do 5w40
Jaki olej masz obecnie
Extreme Lubricants GTC
Witam :)

Miało nie być posta, bo mam swojego faworyta, ale chciałem poznać Waszą opinię.

Oleje lane poprzednio - od nowości Liqui Moly Toptec 4100, następnie Neste City Pro 5w40 oraz Ravenol VST 5w40
Przebieg - 135tys aktualnie
Styl jazdy - 99 procent miasto, odcinki do 7-8km w jedną stronę, w zimę temp oleju po dojechaniu do celu to jakieś 80stopni
Interwał wymiany - 8 do 10 tysięcy

Czekam na Wasze propozycje ;-)
 
Niestety, te silniki słyną z blokujących się w pozycji otwartej wtryskiwaczy piezoelektrycznych
 
Czyli jak oleju nie ubywa, to i tak go ubywa, ale dodatkowo podlewa suto benzyną. Nieźle ogarnięte :)
 
Miałem 4 lata Lexusa GS450h na bezpośrednim wtrysku. Oleju nie ubywało (zmiana co 10 tys km) ani nie przybywało. Olej millersa 5w30. Żadnych problemów, przebieg ok 150 tys km.
 
Jak w większości benzyniakow z bezpośrednim wtryskiem 🤷🏻‍♂️
Ja wiem, ale tyle? Gość z bimmerprofs podaje zużycie zdrowej jednostki ~15-25ml na tysiąc. Ok. Czyli przyjmując, że każdy silnik tyle zawsze bierze (co najmniej), to utrzymujący się poziom oleju oznaczałby problem ze wspomnianymi wtryskiwaczami, oraz dolewanie szklanki paliwa do oleju co tysiąc kilometrów. Brzmi kosmicznie.
 
@JanB cieszę się Twoim szczęściem, a teraz może coś co wniesie cokolwiek do mojego tematu?
Post automatically merged:

Autorytetu gościa z bimmerprofs nawet nie śmiem podważyć, nawet u mnie w ASO dowiedziałem się jakiś czas temu od kierownika technicznego, że korzystają czasem z jego usług. Nie wiem, nie rozbieram nie tych silników, taki jest fakt 🤷🏻‍♂️ litr, półtora na 10tys km to nie tak dużo :)
 
Litr na 10k nie, ale u Ciebie potrafi ubyć pół litra na tysiąc w mieście z tego co mówiłeś. Tak czy siak życzę Ci, by Ceratec coś zadziałał w tej kwestii, koniecznie raportuj po pierwszym tysiaku :)
 
To pół litra na tysiąc to jakaś totalna patologia i jednorazowy przypadek, na końcówce interwalu na Extreme Lubricants..
 
Odpal kiedykolwiek komputer diagnostyczny z live data i zobaczysz co się dzieje u ciebie po zalaniu paliwa raz z jednej, raz z drugiej stacji, no chyba, że jeździsz ładą Samarą 🤷🏻‍♂️ maslo przy 7km dojazdu do pracy w okresie jesienno-zimowym. No rzeczywiście, straszne problemy! 🙈 mam prośbę.. Nie wypowiadaj się tu i zejdź mi z oczu👍
 
Back
Top