• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eurol FS 0w30

Przecież oba oleje "na gorąco" będą miały parametry spełniające te same normy. W temperaturze roboczej różnic nie będzie między 0W-30 i SAE 30 (czyli 30W-30), więc ktoś na forum BMW utknął w epoce "5W syntetyk, 10W, półsyntetyk, 15W minerał" albo co?
 
Takie przekonanie nadal krąży po necie i tak samo jak ludziom silnik pobiera olej to zwiększają jego lepkość ale na tylko zimno czyli zamiast 5W40 zalewają 15W40, który w temp roboczej potrafi mieć taką samą lepkość jak 5W40 ;)
 
MADO60 napisał:
Przeglądając Forum BMW trafiłem na porady olejowe i:"Olej wybrałem taki RAVENOL VMP SAE 5W30 lub Eurol Syntence 5W30.
Jakieś opinie "-pisze jeden z formuowiczów
Poradziłem koledze żeby zwrócił uwagę na EUROL FS 0w30 -zamiast na 5w30 i......"To zalej sobie 0w30 na lato i przelec tak autosttada kilkset kn albo pocisnij pare razy
Z oleju zrobi sie woda i tyle bedzie chronil silnik. Jak dla mnie tak rzadki olej nie smaruje dobrze oraz jest przyczyna problemow w silnikach. On poprostu zbyt szybko sie zuzywa w turbo silnikach :shock: ...."
"Najlepiej lac cos z 5w30 jesli ktos chce, ale o wysokich parametrach przy 100 stopniach" -padła podpowiedż innego kolegi :D
A ja tam pociskam na FSie(na autostradach też) i już mam 6tys. od wymiany i jakoś woda mi się nie zrobiła ;) i jest super i już kupiłem następną bańkę na kolejną wymiane :D

W wielu miejscach w internetach - również na forach modeli z grupy VAG - można przeczytać, że 0W30 jest zbyt "cienki" a jeśli już to tylko na zimę a tak generalnie to lepiej lać 5W30...
 
Marksman napisał:
MADO60 napisał:
Przeglądając Forum BMW trafiłem na porady olejowe i:"Olej wybrałem taki RAVENOL VMP SAE 5W30 lub Eurol Syntence 5W30.
Jakieś opinie "-pisze jeden z formuowiczów
Poradziłem koledze żeby zwrócił uwagę na EUROL FS 0w30 -zamiast na 5w30 i......"To zalej sobie 0w30 na lato i przelec tak autosttada kilkset kn albo pocisnij pare razy
Z oleju zrobi sie woda i tyle bedzie chronil silnik. Jak dla mnie tak rzadki olej nie smaruje dobrze oraz jest przyczyna problemow w silnikach. On poprostu zbyt szybko sie zuzywa w turbo silnikach :shock: ...."
"Najlepiej lac cos z 5w30 jesli ktos chce, ale o wysokich parametrach przy 100 stopniach" -padła podpowiedż innego kolegi :D
A ja tam pociskam na FSie(na autostradach też) i już mam 6tys. od wymiany i jakoś woda mi się nie zrobiła ;) i jest super i już kupiłem następną bańkę na kolejną wymiane :D

W wielu miejscach w internetach - również na forach modeli z grupy VAG - można przeczytać, że 0W30 jest zbyt "cienki" a jeśli już to tylko na zimę a tak generalnie to lepiej lać 5W30...

Przerobiłem cały jeden cykl (ok. 8 kkm) na SyntenceFS 0W30 w eRce, nie zaobserwowałem, żeby ten olej tracił swoje właściwości nawet w tak wysilonym silniku jak TSI w eRce. IMO minimalnie słabszy od Synergy 0W40 (temperatury wyższe o 1-2 stopnie), ale dobrze nagrzewający się i szybko oddający ciepło.
 
Kilka lat temu uciekłem z forum VW głownie przez kolesi wypisujacych steki bzdur dotyczących olejów samochodowych :)
 
Pare zdań ode mnie.

Silnik CFGB czyli mocny tdi bez modów ale z dużym rzekomo gratisem.

Na olej zwrócił mi uwagę [mention]cytrynowiec[/mention] na innym forum gdzie dyskusja akademicka o olejach rozrastała się do nieprawdopodobnych rozmiarów.

Moja przygodę z 0W30 rozpocząłem od Shell AVL 0W30 ale postanowiłem szukać dalej i bingo!

Pamietam czasy ze oleju nie było w wolnej dystrybucji wiec trzeba było kupować czteropaki (do dalszego podziału). Ale Ad Rem:

Ok 5 interwałów za mną na tym wiec mam wyrobione zdanie:

- nieprawdopodobnie dobra akustycznie praca zwłaszcza w chłodniejszych porach roku
- ubytki niezauważalne na bagnecie (nigdy nie miałem dłuższego interwału niż 15kkm)
- temperatury - bardzo szybko dochodzi do temperatury roboczej a przy mocniejszym obciążeniu temperatura nie przekracza pewnego pułapu (inne oleje notowały wyraźnie wyższa temp max) - wydaje się ze olej jest odporny na długotrwałe traktowanie wyższymi stanami termicznymi
- czystość silnika - zawsze przed wymiana stosują płukankę zatem wnętrze jest przygotowane przyjęcie nowego smarowidła - po 15kkm wiadomo olej zasilony sądzą jest czarny ale olej niesamowicie dobrze dysperguje te cząstki nie pozwalając na depozyty
- dodam ze często dowitaminizuję oleje AR9100 żeby zbudować bufor bezpieczeństwa przy nierozgrzanej jednostce (jak pokazały analizy ten komplet robi robotę)

Argumenty organoleptyczne plus długie dyskusje z innymi użytkownikami tego oleju spowodowały ze nie szukam dalej.

Udokumentowane domieszki PAO-4 plus dodatki Infineon - daje poczucie stosowania na prawdę dobrego oleju z normą 504.00/507.00

Jako ciekawostkę dodam ze również z powodzeniem stosowany jest w innych markach (Opel, Peugeot, Honda ) gdzie użytkownicy stwierdzili ze praca silnika jest wyraźnie lepsza niż na swoich poprzednich wyborach)

W mojej ocenie właśnie ten 0W30 midsaps jest w top 3 najlepszych oliw.
 
Kurde chyba spróbuję tego Eurola.Choc Ravenol VSW też mi bardzo podpasował
 
pawelus napisał:
Potwierdzona jest ta ilość PAO w tym oleju (40-55%)?

Producent deklaruje 35-50%.

https://eurol.com/product_img/SDS/RU_E100016_SDS.pdf
 
[mention]feecle[/mention] http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=7#p57

Bo później są rozpowszechniane mity w internecie.
 
Tak czytam ten wątek, chyba zaleję teraz tego Eurola do Cytryny na testy po Rowe 5w30 :)
 
Mnie też nachodzi na 0W30 w Laweciarze.
 
A co chcecie obniżyć między innymi spalanie paliwa?
 
Jeśli między 10w40 a 5W40 nie ma różnicy, to przy 0W30 też nie będzie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Przy niektórych jednostkach napędowych należy być ostrożnym w szczególności gdzie producent przewidział SAE XW-40, stosując SAE XW-30, po degradacji lepkości z powodu różnych czynników z takiego oleju zrobi się XW-20. Ja bym z pewnością nie zastosował takiej lepkości w swoim Clio RS.
 
Ja w Lagunie mogę zastosować 0W30. Mogę mieć więcej jazdy po mieście, stąd zwracam się w stronę 0W30.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ja osobiście nie widzę żadnej potrzeby.
 
Ja pokonuje trasy codziennie 2x po 42 km, zależy mi na jak najszybszym rozgrzewaniu silnika, chyba dobra alternatywa dla 5w30 vw 504/507??
 
Ja pokonuje trasy codziennie 2x po 42 km
ale że co jest alternatywą? Ja robiłem po 50km dziennie i na takich przebiegach miałem nawet 10W40 latem.
 
Back
Top