Extreme lubricants AMG 5W-40 VR2

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
extremepolaris.jpg

extremewidmoir.jpg
 
Last edited:
D

Deleted member 7

Gość
Wszystko zgadza się z deklaracjami producenta. IR świadczy o wysokiej zawartości PAO i dodatku estrów, analiza pierwiastkowa potwierdza minimum 200PPM MoDTC-3 (analiza nie stwierdza konkretnie tego związku tylko ogólnie pierwiastki Mo jednak producent deklaruje, ze to MoDTC-3). Jednym słowem można w dzisiejszych czasem bez ściemniania zrobić konkretny olej, za przyzwoita kasę i to w blendowni w Polsce! Zalewam! :D
 

MADO60

Użytkownik
Samochód
-BMW E90 320d
Super ,że wszystko zgodne .Mam 5w30 GTI i za jakiś miesiąc też zalewam.
 

tomek evo

Handlowiec
Samochód
-Skoda Superb
Mam mieszane uczucia bo z jednej strony baza olejowa jest genialna tj. IV/V grupa a z drugiej pakiet dość tradycyjny na starym ZDDP z dużą ilością molibdenu. Wysoki poziom sapsów jest dyskusyjny w przypadku nowoczesnych silników np. z wtryskiem bezpośrednim ale do starszych silników olej jak znalazł. Na pewno ciekawa alternatywa dla naprawdę mocnych olejów pokroju Fuchs Race pro S czy nawet Millers CFS.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Wlasnie bym bardziej powiedzial, ze pakiet nie taki stary... starsze receptury maja z reguly wiecej ZnDDP, spojrz na inne pelno syntetyczne oleje w tej klasie lepkosci np. Meguin (Zn ca. 1200 ppm, P ca. 1000 ppm). W tym przypadku popiol siarczanowy ca. 1,12 %, S ca. 0,317. Natomiat do Millersa, Redline itp. bym go raczej nie porownywal.
 
D

Deleted member 7

Gość
No i tu tkwi problem z czym go porównywać. W tym segmencie cenowym z 5w40 na PAO mamy w PL tylko Meguina Super i Ravenola VST. Sklad co prawda ubozszy niż CFS bo ten ma Mo ponad dwukrotnie więcej ale o ile pamietam CFS to chyba nie Mo-DTC3. Bliżej mu raczej właśnie do olejów pokroju CFS,. 300V czy RCS od Ravenola niż do standardowych full sapsow.
 

Marek86

Użytkownik
Samochód
Citroen C4
Trudno nazwać ten olej full sapsem przy TBN poniżej 10 tak naprawdę.

Jak dla mnie bazy rewelacja, ale skład pierwiastkowy przeciętny, więc mnie to do końca nie przekonało mimo wszystko. Olej trochę droższy od półki średniej, można byłoby jeszcze dorzucić trochę uszlachetniaczy.

Ja u siebie w BMW niedawno mieniałem olej, więc nie kupię, ale chętnie będę obserwował rozwój tej firmy być może kiedyś coś zaleje :D
 
D

Deleted member 7

Gość
Dla jednych za dużo ZDDP dla innych za mało, widać u nas ludziom trudno dogodzić i tak naprawdę nie wiadomo czego by oczekiwali od oleju za ca 160zł 5l ;)

Co do TBN
Motul 300V 8,25
Penrite 10tenths 9,8
Rockoil Carbon 8.0

Po prostu takie oleje mają ciut inne priorytety :)
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Marek86 napisał:
Trudno nazwać ten olej full sapsem przy TBN poniżej 10 tak naprawdę.

Ponizej 10 Mg mg KOH/g ? Tutaj jest w okolicach 10... i to jest malo ? Jest na granicy MB229.5 oraz Zn i P itd. Ogolnie pakiet dodatkow jak sie nie myle pochodzi od Infineum, odzielnie dodaja Mo. Typowym olejem sportowym bym go nie okreslil oraz wierze, ze ten olej spokojnie wytrzyma dluzsze interwaly.
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Ten olej ma mieć zastosowanie szeroko także w autach z DI, a więc popioły (a więc dodatki) nie mogą być za bogate, a że mamy pakiet tradycyjny więc tu nie ma co się silić na duże poziomy ZDDP. Kolejną sprawą jest to, ze pakiet ma określony udział procentowy w oleju, a molibden jest dołożony dodatkowo, a więc kosztem czegoś.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Cos innego niz typowa "masowka" ;>
 

pompon85

Użytkownik
Samochód
Seat toledo 2011 rok
Mam takie pytanie :) Otóż jak zauważyłem do oceny zawartości PAO patrzycie na ten pik przy 722. A tutaj jest bardzo mały ten pik a zawartoś PAO jest niby duża. Więc już zgłupiałem. Wysokość tego pika ma kluczowe znaczenie czy tylko po części sugeruje zawartość PAO? :)
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Ten olej bazuje na PAO.

Dla porowniania IR z innego labolatorium i innego oleju.




Szczyty 722 cm-1 sa wysokie jak i powierzchnia pod nimi, ktore absorbuja. Bez domieszki HC. Do dokladniejszego ocenienia zawartosci sluzy technika chromatografia gazowa.
 

Attachments

  • 894761772_EXTREMEAMGVR25W-40GTC(-).png.7ad3296ca1e8592f3f9d7318cbc51dbe.png
    894761772_EXTREMEAMGVR25W-40GTC(-).png.7ad3296ca1e8592f3f9d7318cbc51dbe.png
    14,7 KB · Odwiedzin: 560
  • Meguin-Megol-Super-Leichtlauf-5W-40-FTIR.gif.741b5b4172a2cb60aa8a91dcbdab38ae.gif
    Meguin-Megol-Super-Leichtlauf-5W-40-FTIR.gif.741b5b4172a2cb60aa8a91dcbdab38ae.gif
    35,2 KB · Odwiedzin: 561

Michu

Użytkownik
Samochód
-BMW e90
[mention]poziom1989[/mention] wszystko wyjaśnił, ale ja też dodam coś od siebie.

Zauważ, że tutaj mamy dwie różne skale na Osiach Y. Tutaj skala jest tylko do 2,2 a w niektórych analizach skala dochodzi do 5,5. Więc w tym przypadku przypadku 0,66A do 2,2 daje stosunek 1/3. Np W Meguinie 5w40 np masz skalę do 5,5 więc tam pick przy 722 w wysokości 1,29 daje stosunek 0,23. Oczywiście IR nigdy nie był metodą do określania zawartości % bazy PAO, więc nie jest możliwe aby określić to co do jednego procenta. Można mniej więcej oszacować, ale w tym przypadku widać, że tego PAO jest bardzo dużo może nawet około 90%. Także inne laboratorium, inne skale i na same cyfry patrzeć nie można :)

Ostatnio nawet rozmawiałem z Panem z laboratorium z Polarisa i zapytałem czy w komentarzu(opisie) mogą określać zawartość bazy PAO, to odpowiedział mi, że nie jest to na tyle dokładna metoda aby mogli się później pod tym podpisać i że to widać czy jest duzo PAO czy nie, ale dokładnego wskazania podjąć się nie chcą.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Ze wszystkim się zgodzę, prócz jednego. Oba oleje bazują na 100% PAO, jako olej bazowy, reszta dodatki. Po prostu od obu producentów mamy potwierdzenie.
 

Michu

Użytkownik
Samochód
-BMW e90
Być może, ja wypowiedziałem się tylko na podstawie widma (o Meguinie to wiedziałem, że ma 100%, ale na temat Extreme nie miałem takiej wiedzy :) ), Jeśli mamy taką informację od producenta to to zmieniam swoje stanowisko z 90% na 100% :D
 
D

Deleted member 7

Gość
Akurat Extreme Lubricants jako jedyny mi znany producent (a raczej dystrybutor), który publicznie wprost pisze o skaldzie swoich olejów, o pakietach dodatków i ich dostawcach oraz o blendowni, która notabene zlokalizowana jest w Polsce. Po prostu jak się nie ma nic do ukrycia to się można chwalić i nawet na etykiecie jest informacja o zawartości procentowej PAO i Estrów :) W tym oleju wg. producenta jest 70% PAO i 10% Estrów reszta to zapewne pakiet dodatków z nośnikiem.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Nie zapominajmy o jednej kwestii, ze od dluzszego czasu (juz gdzies wspominalem o tym) pakiety dodatkow sa juz w pelni mieszalne z PAO. Poczatkowo byl z tym problem, ta baza olejowa nie byla w stanie zapewnic stabilnej mieszaniny z dodatkami, wtedy czesto korzystano z malej ilosci Estrow. Wedlug mnie powyzsze oleje sa juz bezposrednio mieszane, dlatego mamy tez takie wysokie szczyty.
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
są dostępne jakieś analizy już dla oleju przepracowanego? nic nie potrafię znaleźć, nawet na oil-club.ru. Będzie sens dolać AR9100 czy nie bardzo? :)
 
Top