Extreme lubricants AMG 5W-40 VR2

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Inne metody pomiaru.
 
D

Deleted member 7

Gość
Biorąc pod uwage stosunek temp. wody do temp. oleju (i wliczając wysokie EGT) to bardzo niska temperatura oleju.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
@lukaszewski przy tak niskiej lepkosci strukturalnej CCS bedzie trudniej osiagnac ≥ 3,5 mPas.
 
D

Deleted member 7

Gość
Nie bo HTHS to tylko jeden z parametrów oleju.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
@lukaszewski w teorii tak, ten parametr ma znaczenie pod katem zuzycia lozysk czy tlokow. Dla SAE J300 jest wymagane ≥ 3,5 mPas przy tej lepkosci.
 
D

Deleted member 7

Gość
W teori to Extreme ma też prawie 3 krotnie więcej modyfikatora tarcia działającego przecizwuzyciowo wiec skąd pewnosc, ze wyższa zawartość Mo-DTC3 nie rekompensuje z nawiązką niższego HTHS?
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Ale przeciez to nie podpije HTHS...
 
D

Deleted member 7

Gość
Pytanie nie było o podbijanie HTHS tylko o ochronę...
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Wiem co masz na mysli, ale biorac to czysto teoretycznie. Tutaj istotne jest to czy dany olej spelnia normy lepkosciowe.
 
D

Deleted member 7

Gość
Pytanie było teoretycznie o ochrone wiec moim zdaniem nie można w teorii stwierdzić, czy Ravenol zapewni większą ochronę bo olej to nie tylko jeden parametr HTHS, a cała formulacja. Być może Ravenol, dzieki wyższemu HTHS zapewni lepszą ochronę, a być może Extreme dzięki bogatszemu pakietowi modyfikatora tarcia zapewni lepsza ochronę na to pytanie nawet w teorii nie da się tak łatwo odpowiedzieć.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Ale przeciez to nie ma znaczenia....nadinterpretujesz. Praktycznie wszystkie SAE XW-40 maja HTHS ≥ 3,5 mPas.
 
D

Deleted member 7

Gość
Nie wiem co tu nadinterpretować skoro tylko stwierdzam, ze na podstawie jednego parametru jakim jest HTHS nie można wyrokować o lepszej lub gorszej ochronie całej formulacji z resztą zacytuje tu Ciebie z innego tematu odnośnie HTHS i ochrony

Dałem Ci do zrozumienia, że nie tylko ten parametr wpływa na ochronę silnika.

I Ci pisalem, były przeprowadzone badania odnośnienie HTHS i powyżej 3,5 mPas nie było widocznych różnic. Jeżeli znajdę to udostępnię.

Jak powyżej opisał @murgos nie należy oceniać jakości oleju na podstawie jednego parametru.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Widze znajdujemy sie w blednym kole i dalej nie rozumiesz, to nie ma absolutnie znaczenia! Jezeli dany olej tzn. SAE 5W-40 nie osiaga HTHS ≥ 3,5 mPas to w rzeczywistosci nie spelnia normy SAE J300. I w tej sytuacji nie ma znaczenia czy inne dodatki to zrekompensuja, bo jak juz wyzej napisalem to teoria.
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Panowie spokojnie, mi tylko zależało na odpowiedzi czy ten olej mnie dobrze chroni czy gorzej niż poprzedni 🙈 tak wiem, uoa tylko odpowie na to pytanie 👍
 
D

Deleted member 7

Gość
@lukaszewski właśnie wiem na czym Ci zależało dlatego odpisałem, że teoretycznie nie idzie tego osadzić po jednym parametrze bo nawet oleje z HTHS poniżej 3,5 na lepszych bazach czy pakietach mogą zapewnic dużo lepsza ochrone niż inny olej z HTHS powyzej nawet 4. HTHS to jest jeden z wielu składowych oleju i trudno w tym przypadku ocenić, który z tych dwóch zapewni lepsza ochronę, a teoretycznie to oba są fee bo jedni mieszają składem, a drudzy eksperymentują ze skałdem ;)
 

wlyszkow

Specjalista
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
W teori to Extreme ma też prawie 3 krotnie więcej modyfikatora tarcia działającego przecizwuzyciowo wiec skąd pewnosc, ze wyższa zawartość Mo-DTC3 nie rekompensuje z nawiązką niższego HTHS?
@lukaszewski właśnie wiem na czym Ci zależało dlatego odpisałem, że teoretycznie nie idzie tego osadzić po jednym parametrze bo nawet oleje z HTHS poniżej 3,5 na lepszych bazach czy pakietach mogą zapewnic dużo lepsza ochrone niż inny olej z HTHS powyzej nawet 4. HTHS to jest jeden z wielu składowych oleju i trudno w tym przypadku ocenić, który z tych dwóch zapewni lepsza ochronę, a teoretycznie to oba są fee bo jedni mieszają składem, a drudzy eksperymentują ze skałdem ;)
Tylko jeśli olej spełnia min wymagane HTHS dla silnika. Jeśli jest poniżej min to trudno uzupełnić dodatkami typowymi

Zgoda jeśli mamy min 3.5 a oleje mają 3.7 a drugi 3.8 to nie musi wcale dać lepszej ochrony.
 
D

Deleted member 77

Gość
Moim zdaniem HTHS to podstawowy parametr przy wyborze oleju i żadne dodatki go nie zastąpią.
 
Top