Extreme lubricants AMG 5W-40 VR2

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Niestety nie mam pojęcia, może ktoś mądrzejszy się wypowie o co kaman?
 
D

Deleted member 7

Gość
U siebie nie stwierdziłem jakiegoś wiekszego poboru co prawda VST dolałem na 9K km 500ml, a Extreme tyle samo po 6K km z tym, ze diametralnie zmienił mi sie tryb użytkowania auta. Wczesniej te 9k km zrobiłem w jakieś 5 miesiący w 90% w trasie, teraz po 10 miesiącach od wymiany mam na nim zrobione 7k km w 90% kręcenie się wokół komina, na krótkich odcinkach.
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
No u mnie w pół roku zrobione 5tys km, więc mniej więcej charakterystyka jazdy ta sama, s pobór zauważalnie wyższy.
 

Bonker

Użytkownik
Samochód
-
@Bonker jesteś w stanie się do tego odniesc? Pozdrawiam

Jeśli chodzi o zanik oleju. To trudne pytanie. Konieczne jest zrozumienie, że oleje na pao najmniej odparowują. Zawsze należy ocenić olej na drugiej wymianie. Ponieważ przy pierwszej wymianie oleju miesza się z resztkami starego oleju. Nowy olej powinien pracować w silniku, ponieważ bardzo silny skład olejów bazowych. Olej w każdym silniku zachowuje się indywidualnie. Wiele zależy od cech konstrukcyjnych silnika. Uważam, że trzeba spojrzeć na pracę oleju jako całości. Na ciśnienie w układzie, na temperaturę oleju w trybie pracy i wyścigach. ;)
 
D

Deleted member 7

Gość
Jestem kilka dni po kolejnej wymianie Extreme GTC. Zrobione 8k km przez 12 miesięcy, ubytek w tym okresie to 0,6l. Mimo wczęsniejszych planów analizy zużyciowej nie robiłem bo stwierdziłem, ze nie ma sensu, nie miała by ona jakiegokolwiek odniesienia do poprzedniej analizy bo styl użytkowania auta zmienił się o 180 stopni. Ogólnie od kiedy mam to auto pierwszy raz zalałem dwukrotnie ten sam olej, chyba się już starzeje i nie chce mi się eksperymentować. Tym bardziej w tej cenie nawet nie bardzo jest z czym eksperymentować, a oleje po 300zł już mi przeszły ;)

 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
U mnie tez zagościł na stałe w arsenale, bo już się przymierzam do kolejnego zakupu ;-) brałeś z zakupopon czy kingsoft? Jaką masz datę produkcji na butelce?
 
D

Deleted member 7

Gość
Napisałbym ale jest to niezgodne z nowym regulaminem forum... Chyba mam banki z maja
 

Aivars

Użytkownik
Samochód
-Audi S6 C5
Jesli to zly temat to prosze moderatora o przeniesienie.

@Bonker kupowalem 2x Extreme Gtc 5w40 w butelkach 5l w roznych sklepach i dwa razy mialem ten sam problem - olej w transporcie sie rozszczelnil w korku i troche sie go wylalo. Ponoc jest to znany problem, ze Wasze butelki nie sa szczelne. Dobrze byloby zajac sie tym tematem ;)
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
@Bonker to prawda, litrowa butelka, którą mam na dolewki po zakręceniu po kilku dniach butelka robi się tłusta, więc coś spod tego korka ucieka.. W transporcie na szczęście nic się nie dzieje z ori zakręconą butelką, brałem już z dwóch źródeł i za każdym razem sucho :)
 

ubek

Użytkownik
Brałem ostatnio 1x5l 1x1l i 5l przyszła rozszczelniona dużo nie ubyło ale jakiś problem widać jest.
Może plomby na szyjkach załatwiły by problem?
 

Bonker

Użytkownik
Samochód
-
Cześć wszystkim! Tak, jest taki problem, niestety. Wynika to z faktu, że podczas projektowania kanistrów w okolicy szyi popełniono błąd. Dlatego pokrywa, w niektórych przypadkach, nie jest całkowicie skręcona. Ale według naszych statystyk-jest to niewielka liczba. Roślina jest świadoma problemu i rozwiązuje go. Jeśli zrobisz folię, musisz zmienić pokrywę, to będzie bez wysuwanego "wylewki". Z Tarą w 1 L. problem rozwiązany. :)
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Ogólnie widział ktoś już analizę zuzyciowa na ruskim forum? Szukałem ostatnio i echo
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
O proszę, musiało mi umknąć. Ale dolewka 2l na takim dystansie mnie nie przekonuje.. wygląda na to, że ten olej coś znika szybko :-( do tego stara konstrukcja, chyba pośredni wtrysk, przewaga trasy. Muszę ruski oilclub przetrzepač znowu czy coś się nie pojawiło.
 
Last edited:

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
to i ja się "pochwalę" minionej nocy logowanie na niemieckiej (;)) autostradzie z kilkoma sprintami do 280 (tak, tak wiem), temp zewnętrzna 15 st. Silnik dał z siebie maksa, polecam zerknąć na temp spalin 🙈

Olej Extreme 5w40 + LM Ceratec
 

Attachments

  • Screenshot_2020-06-24-00-46-35-399_pl.pw.btool.expert.jpg
    Screenshot_2020-06-24-00-46-35-399_pl.pw.btool.expert.jpg
    295,2 KB · Odwiedzin: 134

Kaban

Użytkownik
Lokalizacja
wpr
Samochód
e61 n53, Clio f4r
No w szybkiej trasie nam drastycznie spada temperatura oleju, mi się podoba :)
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Dokładnie, chłodnica oleju wraz z elektryczną pompą wody robią w n53 cuda :) niemniej jednak duża zasługa oleju, bo wcześniej na Ravenol VST plus Archoil 9100 widywałem 112 i troszkę więcej w podobnych warunkach
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Nizszy HTHS to i nizsze temp.
 
Top