- Marka samochodu
- Fiat Cinquecento
- Budżet/ile litrów
- 120 PLN
- Styl jazdy
- Silnik
- 700
- Data produkcji
- 1997
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- SAE 10W40, AP SG, CCMC-G4
- Jaki olej masz obecnie
- Elf Evolution 700 10W40
Cześć
Był już podobny temat ale został zamknięty.
Generalnie pytanie o olej do tego śmiesznego samochodzika.
Obecnie mam zalany Elf Evolution 700, 10W40 (poprzednio też był taki stosowany).
Oczywiście była robiona płukanka przed wymianą, filtr oleju odpowiedni. itp.
Silnik posiada hydrauliczną regulacje zaworów oraz jest chłodzony cieczą (rodowód 126p BIS) oraz elektroniczny gaźnik (Aisan) i katalizator..
Rocznie przebieg od od 2500 do 4000 km. Obecnie przebieg ok 75 000 km.
W zimie auto nieużywane (jedynie "przepalane").
Wiem, że kiedyś miały opinie "przegrzewających się", ale być może wynikało z tego, że ludzie stosowali najtańszy olej mineralny 15W40, do tego niesprawny termostat i wentylator albo stary płyn chłodniczy.
Jako alternatywę Elfa 10W40 wymyśliłem:
1. Motul 6100 Synergie+ 10W40 - dość wysoka lepkość w temperaturze 100 stopni
2. Valvoline Maxlife 10W40 - chyba ma dużo dodatków do starszych technologicznie silników
3. Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 - podobno dwusiarczek molibdenu pomaga w redukcji tarcia (marketing?)
4. Total Quartz Racing 10w50 - duża odporność na obciążenie.
Zdarza się, że tym autem jadę ekspresówką z prędkością ponad 100 km/h przez 20-30 km, na wiosnę lub w lecie.
Jako ciekawostka, stosowałem w Oplu z silnikiem Z18XE olej Motul 6100 Synergie+ 10W40 i tego oleju mnie zużywał niż Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 no i na Motulu jakby mniej buczał przy dużych prędkościach (ale to może już subiektywne wrażenie).
Z góry dziękuje za pomoc
Był już podobny temat ale został zamknięty.
Generalnie pytanie o olej do tego śmiesznego samochodzika.
Obecnie mam zalany Elf Evolution 700, 10W40 (poprzednio też był taki stosowany).
Oczywiście była robiona płukanka przed wymianą, filtr oleju odpowiedni. itp.
Silnik posiada hydrauliczną regulacje zaworów oraz jest chłodzony cieczą (rodowód 126p BIS) oraz elektroniczny gaźnik (Aisan) i katalizator..
Rocznie przebieg od od 2500 do 4000 km. Obecnie przebieg ok 75 000 km.
W zimie auto nieużywane (jedynie "przepalane").
Wiem, że kiedyś miały opinie "przegrzewających się", ale być może wynikało z tego, że ludzie stosowali najtańszy olej mineralny 15W40, do tego niesprawny termostat i wentylator albo stary płyn chłodniczy.
Jako alternatywę Elfa 10W40 wymyśliłem:
1. Motul 6100 Synergie+ 10W40 - dość wysoka lepkość w temperaturze 100 stopni
2. Valvoline Maxlife 10W40 - chyba ma dużo dodatków do starszych technologicznie silników
3. Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 - podobno dwusiarczek molibdenu pomaga w redukcji tarcia (marketing?)
4. Total Quartz Racing 10w50 - duża odporność na obciążenie.
Zdarza się, że tym autem jadę ekspresówką z prędkością ponad 100 km/h przez 20-30 km, na wiosnę lub w lecie.
Jako ciekawostka, stosowałem w Oplu z silnikiem Z18XE olej Motul 6100 Synergie+ 10W40 i tego oleju mnie zużywał niż Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 no i na Motulu jakby mniej buczał przy dużych prędkościach (ale to może już subiektywne wrażenie).
Z góry dziękuje za pomoc
Last edited: