• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Ducato 3.0 MultiJet 2009r

lightlover

Użytkownik
Samochód
Abarth Punto EVO 1.4T MultiAir | Audi A6 C6 3.0TDI Allroad | Fiat Ducato 3.0 MultiJet
Witajcie,

Posiadam Fiata Ducato z silnikiem 3.0 MultiJet o mocy 160KM z programem na 180KM.
Aktualny przebieg to 330tys km (od nowości u mnie). Cały czas jeździł na zalecanej Seleni WR 5W40.

Początkowo interwały wynosiły 20tys, aktualnie zmieniam co około 15tys.
Patrząc przez wlew oleju silnik w środku jest czyściutki, oleju pomiędzy wymianami ubywa max 0,5l.
Niestety od jakiegoś czasu przez kilka sekund po odpaleniu słychać głośniejszą pracę rozrządu.

Samochód zazwyczaj używany w trybie trasa około 3500km -> trochę jazdy po mieście -> miesiąc postoju -> i tak w kółko

Radzicie zostać przy tym co jest, czy może warto pomyśleć nad zmianą oliwy?
Budżet - najchętniej do 150zł za bańkę 5l.
 
Czy tam jest pasek, czy łańcuch?
 
Ile ma przejechane? Być może pasowałoby skontrolować, czy łańcuch się nie wyciąga powoli? To tak pobocznie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
WR to jest A3/B4, tam nie ma jakichś DPFów że coś takiego lali w serwisie?

Wg mnie możesz zostać na tym co jest, jeżeli chcesz zmienić i mieć taniej a nad dobrze to Lotos Synthetic Turbodiesel 5W-40, a jeżeli uda ci się dostać to jeszcze lepiej Lotos Quazar SAE 5W-40. Alternatywnie Orlen Platinum Classic Synthetic 5W-40, ale ciut lepszy będzie tańszy Lotos, a dużo lepszy Quazar.

Z zagramanicznych Neste Premium+ 5W-40, Mobil Super 3000 5W-40, Millers Trident 5W-40 i nieśmiertelny Shell Helix Ultra 5W-40.
 
Eurol Fluence 5W40 + Archoil AR9100 i powinno być bardzo dobrze. Shell Helix Ultra Diesel 5W40 czy Specol Gold 5W40 tez powinny się sprawdzić. Napisz jeszcze jaki procent stanowi ta trasa i ile miasto, jaka buda i jaka prędkość przelotowa w trasie bo może interwał da się bezpiecznie wydłużyć.
 
Samochód fabrycznie bez DPF, maksymalnie długi, raz podwyższany.

Jak dotąd 90% przebiegu stanowiła trasa, z czego w jedną stronę na pusto, z powrotem około tony na pace.
Prędkość przelotowa 120-140km/h

Co będzie dalej? Nie wiem. Aktualnie samochód stoi i nie zarabia.
Być może zacznie robić jakieś kursy po mieście.. a może zmieni właściciela. Nie jestem w stanie tego przewidzieć.

Tak czy inaczej przyszła pora na wymianę oleju i nie chcę z tym zwlekać ;)
 
Jeżeli nic się ostatnio nie zmieniło, to i Trident i EE są na bazach HC bez domieszek PAO, ewentualnie minimalne jeżeli pakiet pod normę tego wymaga. Informacja z ich laboratorium.
 
Widzę, że Helix jest bańkach 4l, do silnika wchodzi około 9l.
Mogę wlać 8l Helixa i uzupełnić Selenią, której jeszcze trochę mam, czy lepiej tak nie kombinować?
 
Możesz kupić przecież litr Helixa?

Oleje są mieszalne, normy tego wymagają, zwłaszcza te amerykańskie które i Selenia i Shell spełniają. Ale wg mnie lepiej nie kombinować, bo pakiety dodatków będą inne i taki koktail może dać gorsze rezultaty jeżeli chodzi o ochronę. A ty jednak używasz tego wozu roboczo, pewnie pod sporym obciążeniem więc po co narażać silnik. Twój przypadek to jeden z niewielu na forum gdzie faktycznie różnice w ochronie mogą być zauważalne za życia :)
 
Pewnie, że mogę. Po prostu nie lubię marnowania produktów.. stąd pytanie.
Niemniej jeśli może to pogorszyć parametry oleju, to nie zamierzam ryzykować dla kilku złotych ;)
 
Aktualnie samochód stoi i nie zarabia.
Bus musi latać ;)

Shell to jest prawie zawsze dobry wybór. Również polecam. Możesz również zastosować na przykład Lotosa, albo Specola i skrócić interwały do 10-12 tysięcy.
 
Lanie olejów ciężarowych do osobówek zawsze mnie bardzo ciekawiło :) w stanach to popularna praktyka i niektórzy wychwalają takie rozwiązanie
 
Lanie olejów ciężarowych do osobówek zawsze mnie bardzo ciekawiło
tylko, że Ducato to nie osobówka.

Mozna też popatrzeć na Wolfa Vitaltech 5W40, bo jest to ciekawy i tani olej i również można dostać w kanistrach 20L - 300zł.
 
Stosuje się tam oleje do samochodów osobowych i o to mi chodziło. Wiem jak wygląda i do czego służy Ducato ;-)
 
Back
Top