lightlover
Użytkownik
- Samochód
- Abarth Punto EVO 1.4T MultiAir | Audi A6 C6 3.0TDI Allroad | Fiat Ducato 3.0 MultiJet
Witajcie,
Posiadam Fiata Ducato z silnikiem 3.0 MultiJet o mocy 160KM z programem na 180KM.
Aktualny przebieg to 330tys km (od nowości u mnie). Cały czas jeździł na zalecanej Seleni WR 5W40.
Początkowo interwały wynosiły 20tys, aktualnie zmieniam co około 15tys.
Patrząc przez wlew oleju silnik w środku jest czyściutki, oleju pomiędzy wymianami ubywa max 0,5l.
Niestety od jakiegoś czasu przez kilka sekund po odpaleniu słychać głośniejszą pracę rozrządu.
Samochód zazwyczaj używany w trybie trasa około 3500km -> trochę jazdy po mieście -> miesiąc postoju -> i tak w kółko
Radzicie zostać przy tym co jest, czy może warto pomyśleć nad zmianą oliwy?
Budżet - najchętniej do 150zł za bańkę 5l.
Posiadam Fiata Ducato z silnikiem 3.0 MultiJet o mocy 160KM z programem na 180KM.
Aktualny przebieg to 330tys km (od nowości u mnie). Cały czas jeździł na zalecanej Seleni WR 5W40.
Początkowo interwały wynosiły 20tys, aktualnie zmieniam co około 15tys.
Patrząc przez wlew oleju silnik w środku jest czyściutki, oleju pomiędzy wymianami ubywa max 0,5l.
Niestety od jakiegoś czasu przez kilka sekund po odpaleniu słychać głośniejszą pracę rozrządu.
Samochód zazwyczaj używany w trybie trasa około 3500km -> trochę jazdy po mieście -> miesiąc postoju -> i tak w kółko
Radzicie zostać przy tym co jest, czy może warto pomyśleć nad zmianą oliwy?
Budżet - najchętniej do 150zł za bańkę 5l.