• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Ducato 3.0 MultiJet 2009r

lightlover

Użytkownik
Samochód
Abarth Punto EVO 1.4T MultiAir | Audi A6 C6 3.0TDI Allroad | Fiat Ducato 3.0 MultiJet
Witajcie,

Posiadam Fiata Ducato z silnikiem 3.0 MultiJet o mocy 160KM z programem na 180KM.
Aktualny przebieg to 330tys km (od nowości u mnie). Cały czas jeździł na zalecanej Seleni WR 5W40.

Początkowo interwały wynosiły 20tys, aktualnie zmieniam co około 15tys.
Patrząc przez wlew oleju silnik w środku jest czyściutki, oleju pomiędzy wymianami ubywa max 0,5l.
Niestety od jakiegoś czasu przez kilka sekund po odpaleniu słychać głośniejszą pracę rozrządu.

Samochód zazwyczaj używany w trybie trasa około 3500km -> trochę jazdy po mieście -> miesiąc postoju -> i tak w kółko

Radzicie zostać przy tym co jest, czy może warto pomyśleć nad zmianą oliwy?
Budżet - najchętniej do 150zł za bańkę 5l.
 
Czyli można podsumować, że do jazdy miejskiej/podmiejskiej lepszym wyborem będzie Shell Helix Ultra 5W40,
a Eurol Super Lite 5W40 lepiej sprawdzi się w dalszych trasach z większym obciążeniem?
Nie. Oba oleje sprawdzą się równie dobrze w każdych warunkach.

czy mógłbym zastosować np. Eurol Fluence 5W40 (pomimo braku normy FIAT 9.55535-N2) czy to zła droga?

Tak, jest to bardzo przyzwoity olej.

wychodzi Eurol Super Lite 5W40,
więc po co chcesz Fluence C3? Również wolałbym Super Lite.

Do Punto jesteś w stanie zalać olej bez normy, ale do samochodu dostawczego już musisz mieć normę, żeby spać spokojnie? :D Gdzie tu sens, gdzie logika? 😆
 
O Eurol Fluence pytałem czysto teoretycznie ;)

Do Punto jesteś w stanie zalać olej bez normy, ale do samochodu dostawczego już musisz mieć normę, żeby spać spokojnie? :D Gdzie tu sens, gdzie logika? 😆

Moim zdaniem jest tu logika - awaria 2000km od domu jest znacznie mniej przyjemna 😁
Poza tym normę Abartha spełnia tylko jeden produkt, a np. do Alfy Romeo MiTo wybór jest znacznie szerszy.
Gdzie silnik i moduł MultiAir są te same, w dodatku MiTO ma moc o 5KM większą - to dopiero brak logiki 🤪
 
Nie, absolutnie.

Ducato ma dzielnie służyć i zarabiać - chcę mu zapewnić należytą ochronę w rozsądnej cenie -> sam olej bez dodatku AR9100.
W przypadku dwóch/trzech wymian rocznie i biorąc pod uwagę ilość oleju wychodzi już jakaś różnica, którą wolę przeznaczyć na Punto ;)
Ponadto silniki 3.0 cieszą się dobrą renomą. Zamiast dodatku AR wolę skracać interwał.
 
A z jakiego powodu masz mieć awarie 2000km od domu na oleju bez normy? Jeszcze w takim jak masz w Ducato... Dla mnie bez sensu, ale nie moj cyrk, nie moje małpy...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Czyli co, nie kombinować i kupić Shell Helix Ultra 5W40? :)

Wiem, że baza lepsza od Eurol Super Lite, dodatki również?
 
Last edited:
Ja bym postawił na Shella, bo to na prawdę sprawdzone oleje i przede wszystkim, Shell jest solidny w kwestii powtarzalności produkcji.
 
Back
Top