• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Panda II 1.1 Pb.

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Marka samochodu
Fiat Panda II
Budżet/ile litrów
100/4L
Styl jazdy
Silnik
1.1 Pb 54KM
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Chyba 10W40 A3 zalecana selenia 20k
Jaki olej masz obecnie
Total 7000 10W40
Moje drugie autko to panda. Pandą robię ok 1-2 tys km rocznie. Odcinki max 20km.
Pytanie mam takie: Czy można zalać ją magnatekiem 5W30 A5? ;) W instrukcji od doblo z 2004 jest przy silniku 1.2 8V dopuszczenie 5W30 A1/B1 przy niskich temperaturach. Od pandy instrukcji nie mam.
Jeszcze mogę ewentualnie doprawić olej AR 9400 (posiadam takowy). Myślicie, że pandzia zniesie taki mix i nie będzie miała mi tego za złe?
 
Spróbuj, najwyżej wrócisz do totala.
Mi po tym totalu hdi2.0 90km wciągnął 0,5L oleju po 300km.
Nowa oliwa 5w40 total9000.
Wróciłem do total7000 i pewnie do dzisiaj na nim lata.
 
Jak 10W-40 to Shell Helix HX7
 
@Kevin88 zbywa mi 4L magnateca i buteleczka AR9400. Stąd moje pytanie.
@Binas96 przed ostatnią wymianą chciałem kupić 5W40 ale gość w sklepie stanowczo mi odradzał. Następnym razem nie będę się pucował do jakiego auta ma być olej.
 
Przy przebiegu rocznym 2000 km zalałbym tego Castrola.
 
Nie pamiętam dokładnie ale argumentacja była podobna. Skoro do tej pory używany był 10W40 to 5W40 zrobi silnikowi kuku.
 
Mogę tylko powiedzieć że zmiana na 5w40 spowodowala u mnie wyciek oleju z miski .
A o profitach nie wspomnę . Ledwo co przekręce kluczyk i auto odpala jakby olej był rozgrzany w porównaniu do 10W40 . Nie wystepuje juz drżenie podłogi przy gazie w podłogę . I chcąc nie chcąc z teorii to niemożliwe ale o 2-3 setki mniej pali .
 
U mnie poci się góra. Muszę wymienić uszczelkę i przy okazji sprawdzić luzy zaworowe. Cyknę foto zobaczymy jak wygląda na tym 10W40 pod czapką ale póki co, nie ma czasu. Przez chwilę myślałem, że po powrocie z FR będę miał przymusowy "areszt domowy" ale nic z tego.
 
Ja do swojej Pandy z silnikiem 1.1 z 2004 roku od drugiej wymiany oleju zalewam Mobil 1 5W40 i wymieniam co 20k. Panda ma teraz 382k km i nadal jeździ.
 
Ostatnio mojemu kumplowi sprzedawca wcisnal max life 10w40 do Leona 1.9 TDI argumentując to że 5w40 objawi sie zatarciem silnika bądź zrobi się z niego durszlak 😂😂😂
A max life go uszczelni 😆
Wiedza niektórych sprzedawców jest do zdecydowanej i natychmiastowej poprawy. Niestety ale wielu sprzedawców nie ma pojęcia co sprzedaje i nie potrafi prawidłowo dobrać oleju. Zalecania 10W40 do 1.9 TDI to niestety klasyka gatunku i obstawiam, ze już ok. połowa 1.9 TDI w PL jeździ na takim oleju.
 
@tomek evo TDI na VP spokojnie 10W40 ogarnie mimo,że powinno jeżdzić na innej lepkości. Sam kiedyś taki lałem 🙉🙉🙈
 
Last edited by a moderator:
Gdybym miał pandę TDI to bym sobie kupił taką nalepkę od złomnika stop hybrid (2).jpg ale panda jest 1.1 Pb ;)
 
@tomek evo TDI na VP spokojnie 10W40 ogarnie mimo,że powinno jeżdzić na innej lepkości. Sam kiedyś taki lałem 🙉🙉🙈
W lecie może ogranie ale i tak turbiny szkoda. Pomijając kwestię lepkości to większość 10W40 to po prostu słabe oleje - olej bazowy to olej mineralny z domieszka III grupy i trudno liczyć aby taki olej był stabilny w dłuższym użytkowaniu dodatkowo w trudnych warunkach.
 
Odnalazłem swój wątek, a już myślałem że gdzieś się przepadł w czeluściach internetu ;)

Wzorem przygód olejowych moderatora, instrukcji obsługi pandy i zalecanej w zimnym klimacie selenii performer 5W30, zrobię w czwartek/piątek ten performer z magnatec-iem.

Chcę zobaczyć/usłyszeć czy się wyciszy czy wręcz przeciwnie. A jak padnie to będę musiał kupić drugą pandę. Ale wtedy to już 100HP.
 
czyżbym inspirował ... ?

Trochę tak .

Tak szerze to trochę już mam tej pandy dosyć. Czas zmienić na coś co będzie u mnie miało dożywocie. Pomysły mam różne jak z olejami do handeja.

A olej muszę po testować. Mrożenie, może analiza pierwiastkowa. Skoro uoa po 5-6 tys nie ma sensu w nowym silniku to parę ziko mi "zostaje" z hks. (czuję się zwolniony choć publicznie obiecałem) :)
 
Ja do mojego Punto 1.1 8v bez LPG leję 5W-30, skoro masz LPG to lej 5W-40 i już. Jeździłem wcześniej na 10W-40 i po zmianie na 5W-30 widze same plusy. Ponieważ pracuje w ASO mam mega tani dostęp to leję olej VW Group 5W-30 Longlife III, bardzo ładnie motorek pracuje na tej lepkości. Po przejściu z 10W-40 silnik wyraźnie lżej odpala, ciszej pracuje i łatwiej wkręca się na obroty. Zauważalny pobór oleju nie występuje. Następna wymiana zaleje VW Group 0W-30 Longlife III, auto służy do dojazdów do pracy, zakupy itp.
 
Back
Top