• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Panda II 1.1 Pb.

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Marka samochodu
Fiat Panda II
Budżet/ile litrów
100/4L
Styl jazdy
Silnik
1.1 Pb 54KM
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Chyba 10W40 A3 zalecana selenia 20k
Jaki olej masz obecnie
Total 7000 10W40
Moje drugie autko to panda. Pandą robię ok 1-2 tys km rocznie. Odcinki max 20km.
Pytanie mam takie: Czy można zalać ją magnatekiem 5W30 A5? ;) W instrukcji od doblo z 2004 jest przy silniku 1.2 8V dopuszczenie 5W30 A1/B1 przy niskich temperaturach. Od pandy instrukcji nie mam.
Jeszcze mogę ewentualnie doprawić olej AR 9400 (posiadam takowy). Myślicie, że pandzia zniesie taki mix i nie będzie miała mi tego za złe?
 
@Marczy Nie wiem co tu zmienia lpg ale jak by co to co nie ma i nigdy nie było.
Hmm mega tani dostęp to mam do shell rimula 5W30 LME ale jakoś o tym nie myślałem żeby zalać nim pandę. Kolejny Ferdkowy pomysł ;)
 
Last edited:
Miałem BMW 318i E46 N42B20 2002 rok + LPG BRC, finalnie pobór oleju na Valvoline SynPower 5W-40 był najmniejszy, a lałem tam też 0W-40 i 5W-30 (Motul X-max, Castrol EDGE) ze względu na konstrukcję silnika nie można stosować 10W-40. Brata Fiat Stilo z 2004 roku z fiatowskim 1.6 16V + LPG BRC natomiast miedzy wymianami lubiło wypić 1-1,5 litra oleju 5W-40 (Motul X-css, Valvoline Max LIfe), po kilku płukankach i zalaniu go olejem Valvoline VR1 5W-50 - pobór oleju nie zauważalny. Na początek zalałbym w miarę dobre 5W-40 i obserwował sytuację, na 5W-30 też będzie chodził. Silnik FIRE są proste i trwałe, wiele zniosą.
 
@Marczy przeczytaj pierwsze posty wątku. Nie chodzi mi za bardzo o dobór właściwego oleju tylko o wykorzystanie tego co mam. Nawet trochę po eksperymentować.
 
Ja bym wlał Magnateca A5 i się nie zastanawial.
Ulubiona podpowiadaczka Wolf-a właśnie proponuje analogiczny olej 5w30 A5 na 1szym miejscu
Przy tak małych przebiegach silnik nie będzie miał kiedy się nadmiernie zużyć. Poza tym mniejsza lepkość = szybszy obieg w silniku więc i lepsze chłodzenie, więc finalnie lepkość nie musi być tak niska jak wynika z karty

(że też nie poeksperymentowałem tak z SC900)

Pozdrawiam,
 
Panda będzie robić za królika ;) Najpierw magnatec, po jakimś czasie dodam AR9400.. Będę oceniał fejsbukowo na ucho, a może i oil-clubowo z analizą. Planuje też pomiar ciśnienia oleju i sprężania. Jak mi mechanik bedzie chciał użyczyć sprzętu bo swojego nie posiadam.
 
Jak miałem uno z silnikiem 900 i 1.0 to oba silniki najbardziej lubiły olej valvoline durablend 5W40 czarny butelka, Przy minus 35 stopni odpalał przy połowym przekręceniu rozrucznika bez problemu. Ale jak zmieniłem na Petronas to już było gorzej.
 
@Michalos12 miały być ekperymenta ale jak zwykle zmieniłem zdanie. Magnatec trafi zgodnie z przeznaczeniem do Handeja, a do pandy to co na foto czyli clasic z czterolitrowej bańki :)
20200716_145903.jpg

Muszę się trochę wymiksować z tych kombinacji bo zgłupieje ;)
 
Classic 5W40 na plus dźwięk sinika po zimnym starcie. Jakby na mniejszych obrotach chodził 👍
Niestety kontrolka nie gaśnie na widok kluczyka, a gasła. Czy to wina oleju? Obstawiam filtr w pierwszej kolejności. Miałem hengst i trzeba będzie taki zakupić. Podmienić, porównać.
 
Mój LanoseR gasi kontrolkę oleju "na widok kluczyka", mimo bliżej nieznanego przebiegu i historii oraz 0w20 w misce olejowej ...
 
Może to być wina filtra. Miałeś już wcześniej Filtrona w tym aucie założonego?
 
U mnie kontrolka gaśnie różnie, raz podczas kręcenia rozrusznikiem, raz sekunde po opalaniu auta, Filtr PZL Sędziszów PP492
 
Może to być wina filtra. Miałeś już wcześniej Filtrona w tym aucie założonego?

Nie, nie mialem. Wcześniej miałem Mann W610/3 i ostatnio hengst. Teraz filtron 545/2. Chciał mi gosc dać tego Mann-a ale sam poprosiłem o filtrona
 
Zmień na Manna lub Hengsta i zobaczysz czy to wina filtra czy nie.
 
Dychej chopie🍻🍻
 
Ja mogę potwierdzić miałem 5 razy Ufi i z 3 razy Filtrona, i jakieś inne, wcześniej uwagi do tego nie przywiązywałem. Zawsze tak było za na filtronie tą sekunde świeciła sie dłużej .
 
W połowie sierpnia wymiana oleju w SSS i będzie zmiana z obecnego Hengsta na Filtrona. Zobaczymy czy będą jakieś różnice. W Audi nic się nie zmieniło na Filtronie.
 
Mały kamyczek do ogródka filtrona ode mnie za ten zawór zwrotny. Wymieniłem na hengsta i jest ok.
 
Back
Top