• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
właśnie patrze i niby jest na stronie ale jest wycofane i jest dostepne zwykle i węglowe a PM2.5 filter+ juz nie do kupienia.
 
@MC Subi @tomek1986 przy długich interwałach wymiany oleju/filtra ( powyżej 15tys km) warto już kupić filtr bardziej renomowanej marki ze względu na długość materiału filmowego, w tanich chińskich filtrach powierzchnia materiału filmowego może być nawet o 1/3 mniejsza.
 
Ja po 20 000 km mam przezroczysty olej i czysty materiał filmowy. A filtry używam zawsze oem, 5 dych nie majątek a nie chcę, by mi się otwierał by-pass.
 
Ja mam na półce manna ale kładłem od 3 wymian filtrona, a teraz czeka purflux.
W moim przypadku interwał rok i 5000km
Ale myślę że na te 10 000 spokojnie wystarczy papierowy nie musi być Mann.

Dzięki, do oleju może zatem filtrona albo Hengst Filter H317W01 zakupię. A powietrza który lepszy z tych dwóch?

Meyle 112 321 0031 czy Hengst Filter E1105L ?
 
@Marksman Filtron AP062/1 też będzie dobry.
Oleju każdy z nich sie sprawdzi: Mann, Filtron, Hengst, Purflux.
 
Na Amazonie Mann W712/95 przy zakupie 2 szt wychodzi w cenie 21,66zł/szt tylko czy to ma sens jak jeden będzie mi leżał ponad rok w garażu...
 
Chcesz wybrać dobry filtr do swojego auta a kupujesz go z niepewnego źródła ( chyba że na Amazon kupujesz od oficjalnego sprzedawcy) jak ja bym miał kupić manna z niepewnego źródła to wolał bym taniego Boscha z Intercars lub innej dużej hurtowni.
 
Na Amazonie Mann W712/95 przy zakupie 2 szt wychodzi w cenie 21,66zł/szt tylko czy to ma sens jak jeden będzie mi leżał ponad rok w garażu...
Na alledrogo masz pełno sprawdzonych sprzedawców.
 
Pracowałem w Amazonie. Na magazyn przychodzą kurierem ogromne kartony filtrów bezpośrednio od samego Manna (były naklejki adresowe). Bosch tak samo.

Swoją drogą, na Amazonie aktualnie jest promka -20 zł od 80 zł.
 
@Marksman u mnie leżą 2 purfluxy oleju, 3 kabinowe i 3 powietrza. Kupiłem jeszcze te dwa manny z amazona, bo cena dobra.
 
Pracowałem w Amazonie. Na magazyn przychodzą kurierem ogromne kartony filtrów bezpośrednio od samego Manna (były naklejki adresowe). Bosch tak samo.

Swoją drogą, na Amazonie aktualnie jest promka -20 zł od 80 zł.
Dokładnie, dlatego się zainteresowałem tematem. Czyli warto.
@dagetto - czyli jak taki filtr oleju poleży rok czy dwa w garażu to można go później montować? W sumie nawet olej podobno może leżakować do 4 lat nawet więc pewnie nie powinno być problemów.
 
Papirusy jeszcze egipskie, pisane przez samego Ramzesa XII odczytują. Gdzie im do roku czy dwóch. Jak filtr poleży kilka lat w dobrych warunkach, to nic mu nie będzie. Sam mam jeszcze kilka niewykorzystanych filtrów renomowanych firm starej, dobrej produkcji sprzed 10-30 lat. Może ktoś jeszcze założy do oldtimera?
 
Jeśli w filtrze jest poliuretan, to może się całkowicie pokruszyć po 5- 7 latach. Zjawisko hydrolizy poliuretanu. Trwalsza jest pianka EVA.
 
@dagetto Właśnie przypominam sobie dyskusję na początku przygody z nowym autem nt. interwałów LL i konkluzja była taka, że olej może wytrzyma 2 lata (przy małym przebiegu rzędu 15k) ale filtr oleju już niekoniecznie ;)
 
Ja trzymałem olej dwa lata ,przebieg był nieduży i widać było jak powyżej roku czasu olej już wyraźnie ciemniał :) a auto benzynowe mam
 
Co się ma dziać z tym filtrem? Ja tam trzymam olej i filtr po 2 lata.
 
W renówce interwały wymian oleju 2 lat lub 30 tys. km. Niektórzy tego się trzymają kto dużo robi km i nic się nie dzieje z filtrem. Tutaj trzeba brać pod uwagę, że nawet turbo kosiarka ma do dyspozycji 5-6 litrów oleju. Jak silnik czysty to za bardzo nie będzie co miało w tym filtrze się osadzić, więc jego wydajność powinna być zbliżona do fabrycznie nowego.
 
Back
Top