• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wczoraj odebrałem filtr powietrza MS i tak na oko porównując z Filtron to wykonaniem, materiałem filtrującym nie odbiega, ma więcej lameli i jest podobny do Blue Print. Jest też chyba nieznacznie cięższy od Filtron. Na pewno jest lepszy od Kamoka. Zdjęcia poniżej Filtrona po interwale, widać jak zebrał syf po zimie.
 

Attachments

  • IMG_20240329_115937.jpg
    IMG_20240329_115937.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 21
  • IMG_20240329_115958.jpg
    IMG_20240329_115958.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 20
  • IMG_20240329_125747.jpg
    IMG_20240329_125747.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 21
  • IMG_20240329_125825.jpg
    IMG_20240329_125825.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 21
  • IMG_20240329_125854.jpg
    IMG_20240329_125854.jpg
    783,6 KB · Odwiedzin: 19
  • IMG_20240329_130009.jpg
    IMG_20240329_130009.jpg
    891,3 KB · Odwiedzin: 20
@Jaro070
W 1982 roku została założona przez Piotra Giermaziaka w Gostyniu w Wielkopolsce firma Filtron[10][11]. 1 października 1997 roku w siedzibie Business Centre Club w Warszawie została podpisana umowa pomiędzy DANA Corporation a firmą Filtron, w wyniku której powstała polsko-amerykańska spółka WIX-Filtron[12].

Od 1 grudnia 2004 r. WIX-Filtron należał do Affinia Group części amerykańskiej grupy kapitałowej The Cypress Group z siedzibą w Nowym Jorku. W 2007 roku utworzono Zakład Produkcji Filtrów w Krasiłowie w obwodzie chmielnickim na Ukrainie[13].

4 maja 2016 r. Wix-Filtron Sp. o.o. została włączona do niemieckiej grupy MANN+HUMMEL[14] i działa pod nazwą Mann+Hummel Filtration Technology Poland Sp. z o.o., zatrudniając ok. 1800 pracowników
 
Do mojego Golfa VII FL zawsze kupowałem taki zestaw:
- Mann C27009 - f. powietrza
- Mann W712/95 - f. oleju
- Filtron K1311 - kabinówka

Pozostać przy tym zestawie czy można taniej i w podobnej jakości?
 
Jest mnóstwo filtrow na rynku , popatrz na forum co kto napisał , wiele osób podejmowało "wyzwanie" i testowało na swoich autach zanim cos ustalili który filtr warto zamienić a którego nie warto. Wg mnie można taniej nie gorszej jakości np Blue Print/Febi , możliwe ,że inne też.
 
Co myślicie o filtrach oleju Amsoil ? Obiecują 25k przebiegu i filtrację małych cząstek.
 
Ale to dotyczy chyba jednoczesnego stosowania z ich olejem😉 mam teraz ten filtr razem z Eneosem z podpisu. Na ten moment minęło 7000 km i wszystko ok. Będzie też analiza 😉
 
Filtry filtrona są naprawdę spoko więc możesz bez obaw kłaść ich kabinówke. Ja do swojego Volvo kupuję tylko kabinówke filtrona bo ma niską cenę jak za filtr z węglem gdzie za manna musiałbym zapłacić sporo więcej
 
Co myślicie o filtrach oleju Amsoil ? Obiecują 25k przebiegu i filtrację małych cząstek.
Kupuję go do Toyoty. W nim zamiast papierowej bibuły jest materiał syntetyczny. Niby lepsza filtracja zanieczyszczeń i lepsza przepuszczalność/pompowalność oleju przez filtr. Ile w tym prawdy to chyba nikt nie wie... Sam filtr na żywo wygląda bardzo dobrze zrobiony. Poza tym są na yt filmiki jak ktoś go rozbiera na części pierwsze. Czy warto za taki filtr przepłacać to już każdy sobie sam musi odpowiedzieć. Mnie tam nie przeszkadza raz w roku wydać 59 zł za filtr, gdzie normalny kosztuje 23 zł. Bardziej moja fanaberia niż konieczność stosowania takiego filtra. Z resztą idę o zakład, że nie jeden by ten filtr kupował jakby był dostępny do większości samochodów a one głównie są do Toyota/Lexus. Chyba do żadnego europejskiego samochodu nie ma tego typu filtra.
 
Purflux się kłania w pas.
Pokaż jakiś filtr od Purfluxa co ma syntetyczny wkład jak Amsoil. Nigdy nie słyszałem, żeby Purflux produkował takie filtry. Nie ma nigdzie noty prasowej ani na ich stronie, żeby stosowali wkłady jak w Amsoil. Nawet Gemini/ChatGPT nie ma zindeksowanej takiej informacji. Do mojej Meganki używam filtrów Purfluxa(OEM Renault), ale on jest tradycyjny. Jedynie co go wyróżnia od innych marek to zygzakowate ułożenie wkładu dla zwiększenia powierzchni filtracyjnej. Jaka dana marka ma w ofercie taki filtr to raczej tym się chwali. Taki filtr jest 2-3 razy droższy od zwykłego odpowiednika.
 
Last edited:
hhmm ale wg ich MAHLE OC 977/1 ma najlepsze Średnica zaworu obejściowego i siła otwarcia i fakt ze to papierkowe.
 
Pokaż jakiś filtr od Purfluxa co ma syntetyczny wkład jak Amsoil.
L358A, odpowiednikiem z papierowym filtrem jest L398A, pierwszy dedykowany dla PSA, drugi dla Forda do silników DW10.
Taki filtr jest 2-3 razy droższy od zwykłego odpowiednika.
Jakby nie był AmsOilem i nie trzeba go było targać zza oceanu, pewnie niewiele by od jakichś Mahle cenowo odbiegał, no i wiadomo, przechodzimy z narracji "zachodnie lepsze", na "amerykańskie lepsze" 🙂👍
 
L358A, odpowiednikiem z papierowym filtrem jest L398A, pierwszy dedykowany dla PSA, drugi dla Forda do silników DW10.
Masz jakieś info, że to rzeczywiście wkład syntetyczny? Może to tylko inna, biała(barwa wkładu) i nic poza tym.
Post automatically merged:

Ciekawy teścik sprzed 3 miesięcy.

 
Póki nie zrobicie z oleju zawiesistej zupy, odpowiedniej klasy filtr papierowy (a producent papieru filtracyjnego ostał się już tylko 1 w Europie :) ) jest lepszy. Filtr z tkaniny filtracyjnej zmienia strukturę wraz z ciśnieniem różnicowym na filtrze - przestrzenie filtracyjne się powiększają. To może spowodować, że mniejsze cząstki zanieczyszczeń uwięzione w strukturze na początku życia filtra - ponownie wrócą do obiegu. W maszynach stosowałem nawet filtry 4 mikrony i one zawsze były z papieru. W samochodach osobowych realnie jest 15-25 mikronów.
 
Jak ktoś ciekawy jak wygląda filtr w środku z wkładem syntetycznym typu Amsoil i jemu podobne to podrzucam ciekawy filmik. Gość nawet pokazuje pod mikroskopem układ wkłókien tego płótna.

 
W samochodach osobowych realnie jest 15-25 mikronów.
Coś za optymistycznie. Dobrze jak papierowy wyfiltruje 50 mikronów. Popatrz na filmik gościa, gdzie pokazuje jak OEM'owy filtr Toyoty większość syfu przepuszcza. Dopiero te syntetyczne dobrze filtrują, ale mają też swoje wady. Zimą jest gorsza pompowalność oleju przez taki filtr póki olej uzyska temperaturę roboczą.
 
Coś za optymistycznie. Dobrze jak papierowy wyfiltruje 50 mikronów
Filtr to nie maszynka do mięsa. Chodzi o rozkład cząstek, a nie największe, co przejdzie. Co nie zmienia faktu, że 50mikronów to katastrofa, ponieważ to wielkość znacznie większa od luzu we współczesnych silnikach. Szczerze wątpię, by coś takiego przeszło przez filtr na zamkniętym zaworze obejściowym.
 
Back
Top