• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@artunero Mann szału nie robi. Też już produkują gdzie popadnie to samo z Mahle/Knecht.
@Pierre Froide Purro to filtry robione dla InterCarsa. Obstawiam, że to Filtron.
Dla przykładu Purro PUR-PO0017 wygląda tak samo ja Filtron OP526/1. Filtron ma charakterystyczne przetłoczenie na puszcze.
 
@Kevin88 dlatego lepsze było cudzysłowiu 🙂 płacisz za markę zielono żółtą.
Filtr olejowy puszkowy Mann kupiłem do Hondy i byłem z niego zadowolony (niby do Hond dedykowany w610/6), ale wkład do VAG 2.0 TDI CFHC pozostawiał wiele do życzenia pod względem wykonania.
Aktualnie do Hondy czeka olejowy Boscha, reszta powietrza i kabina Blue Print.
 
VAGowski Bosch (odpowiednik naszego Filtrona OP526/1) jak był Niemiecki to 100% był to Mann. Teraz jest z Chin lub RPA i widać spore różnice.
 
Orientujecie się jak to jest z filtrami Hengst, kupiłem ostatnio filtry tej firmy do dwóch aut od tego samego sprzedawcy i jedne z polskiej fabryki, drugie z Chin. To jest loteria czy jakieś podróby mogą to być.
Hengst robi zarąbiste filtry i teraz stosuję głównie tego producenta. Do VAG 2.0 TDI 150 na pierwszy montaż olejowy idzie właśnie hengst, mann w zamienniku też robiony przez Hensta i produkcja made in Germany. Powietrza jest made in Poland, paliwa wkład made in Germany. Wiem że w Chinach są robione puszkowe filtry paliwa pewnie w tej samej fabryce co dla UFI, Knecht/Mahle i Boscha, tylko te spotkałem made in china od tego producenta.
 
Ja do silnika tam gdzie znajdę pasujący to z reguły stosuję filtry Filtrona, bo fabryka jest w Polsce - czyli kupując daję pracę Rodakom. Jeżeli nie znajdę u Filtrona, to wtedy szukam u innych, a wtedy zaczynam od Purfluxa. Produkty nazistowskie są u mnie na końcu listy. Z przeciwpyłkowymi jest trudniej, bo Filtron nie wszystkie rodzaje oferuje w odmianie z węglem aktywnym.
 
No ja filtr angielski blue print kupiłem a blue print należy do grupy febi bilstein. A grupa Febi to Niemcy...?
 
Na pewno filtry w Polsce produkują PZL Sędziszów, Filtromex, Proton Filters, jest jakaś firma z Bielska itd.
 
Hengst robi zarąbiste filtry i teraz stosuję głównie tego producenta. Do VAG 2.0 TDI 150 na pierwszy montaż olejowy idzie właśnie hengst, mann w zamienniku też robiony przez Hensta i produkcja made in Germany. Powietrza jest made in Poland, paliwa wkład made in Germany. Wiem że w Chinach są robione puszkowe filtry paliwa pewnie w tej samej fabryce co dla UFI, Knecht/Mahle i Boscha, tylko te spotkałem made in china od tego producenta.
Hengst coraz częściej się trafia Made in Poland, kilka lat temu wybudowali fabrykę u nas.
@artunero Mann szału nie robi. Też już produkują gdzie popadnie to samo z Mahle/Knecht.
@Pierre Froide Purro to filtry robione dla InterCarsa. Obstawiam, że to Filtron.
Dla przykładu Purro PUR-PO0017 wygląda tak samo ja Filtron OP526/1. Filtron ma charakterystyczne przetłoczenie na puszcze.
Purro produkuje Sędziszów.

Bosch i MANN są ewidentnie bardzo często dokładnie takie same, nie wiem kto produkuje, a kto metkuje, ale Bosch jest raczej zawsze tańszy. MANN powietrza zdarzył mi się też ewidentnie robiony przez Filtrona, identyczne były i też made in Poland (nowy Crafter).

MANN od wielu lat już przychodzi z zakątków całego świata i średnio na nie patrzę, aczkolwiek to najpopularniejszych samochodów zwykle jest dobrze. Podobnie Purflux, do popularnych europejskich samochodów zwykle jest znakomita jakość, ale zdarza się średniak.

Dla mnie najdłużej pewniakiem były filtry Knechta. Niestety też coraz częściej trafiają się jakieś Chiny, jednak i tak najrzadziej z wszystkich.
 
Purflux, do popularnych europejskich samochodów zwykle jest znakomita jakość
OEM Honda w Europie to był Purflux - papier miał w nim największą powierzchnie, w porównaniu do wykonania amerykańskiego i japońskiego
 
Zaiste, pracę rodakom, ale już forsę z tej pracy dostaje

Przy jeździe niemieckim autem kupowanie filtra oleju którego stworzenie nie jest żadnym rocket science to bym powiedział tylko tłumienie sumienia.

Co nie znaczy, że sam bie kupuje bo do aut zazwyczaj biore filtron, czasem pzl.
 
Przy jeździe niemieckim autem
Ostatni raz posiadałem niemiecki samochód w latach 90, o ile Astra z Gliwic może być tak nazywana. Ale nie jestem aż takim kretynem, by demonstrować antyniemieckość zawziętą - wszak chyba z 90% forsy, jaką w życiu zarobiłem, pochodzi pośrednio lub bezpośrednio z niemieckich firm.
 
Nie chodziło mi stricte o twoją sytuacje. Ja akurat wiem, że gospodarczo jesteśmy przyklejeni do Niemiec i pogorszenie sytuacji ich spowoduje pogorszenie i naszej sytuacji.
 
Hengst coraz częściej się trafia Made in Poland, kilka lat temu wybudowali fabrykę u nas.

Purro produkuje Sędziszów.

Bosch i MANN są ewidentnie bardzo często dokładnie takie same, nie wiem kto produkuje, a kto metkuje, ale Bosch jest raczej zawsze tańszy. MANN powietrza zdarzył mi się też ewidentnie robiony przez Filtrona, identyczne były i też made in Poland (nowy Crafter).

MANN od wielu lat już przychodzi z zakątków całego świata i średnio na nie patrzę, aczkolwiek to najpopularniejszych samochodów zwykle jest dobrze. Podobnie Purflux, do popularnych europejskich samochodów zwykle jest znakomita jakość, ale zdarza się średniak.

Dla mnie najdłużej pewniakiem były filtry Knechta. Niestety też coraz częściej trafiają się jakieś Chiny, jednak i tak najrzadziej z wszystkich.
Odkąd zauważyłem że Knecht do Iveco Daily 2.3 i żony leona 1.6 BSE puszkowe przychodzą made in China, puszkowych już od nich nie kupuję. Te made in Austra były sztos. Te chinole miałem założone po razie i w sumie problemów żadnych nie było, ale już widać inna jakość. Do 1.6 BSE Bosch 0 451 103 314 kiedyś był odpowiednikiem manna W 719/30 i filtra OE z VW 06A115561B. Teraz Bosch jest made in China razem z Knechtem OC 264. I ceny tych filtrów spadły do około 15/16 zł za filtr, a mann wzrósł do ponad 30 zł ale cały czas jest niemieckiej produkcji.

Zamawiałem wczoraj filtr do kuzyna 1.4 BUD i znowu był zonk. Z Boscha są teraz dwa rodzaje jeden puszkowy z pozaginaną bibuła od purfluxa, albo może przyjść drugi chińskiej produkcji z okrągłymi otworami, chodć kiedyś w pudełku był tak samo oryginalny filtr VW. Nie ryzykowałem i znowu wziąłem manna made in germany ale cena x2. Mann znowu wygląda jak oryginalny VAGowski filtr 1:1 i identycznie jak Hengst H90W17. Ruski wrzucili zdjęcia tego wyprodukowanego od Purflux i jeżeli tak wygląda oryginał to nie chce. W puszkowych purfluxach jedynie co mnie wcześniej zastanawiało to to, że raz są malowane puszki na czarno, a raz na cimnoniebiesko ze złotymi napsiami. Te niebieskie ze złotymi napisami miały zawsze bardzo dobrą jakość wykonania.

1711655494493.png

Tu ten od Purflux:
1711655808250.png



Lewa pierwsza generacja Boscha już nie produkowany taki jaki filtr OE, prawa Purflux Bosch i góra. Zdjęcia z rosyjskiego forum.
1711655878414.png
 

Attachments

  • 1711655516436.png
    1711655516436.png
    1,2 MB · Odwiedzin: 12
  • 1711655550476.png
    1711655550476.png
    1007,9 KB · Odwiedzin: 12
Last edited:
Ja do Hondy kupiłem filtr puszkowy Boscha P7077, bo miała to być kopia Manna W610/6 (według zdjęć). Niestety przyszedł inny niż się spodziewałem, made in Tunisia. Ogólnie spoko wygląda, więc zostawiłem na następny montaż do Hondixa.
 
Te made in Tunesia są bardzo dobrej jakości, bo są robione w fabryce Meca Filters. Producent mało znany, jak zamawiałem filtry OE do francuza to właśnie olejowe były robione przez Purfluxa a powietrza przez Mecafilter. Mega jakość wykonania. Wiem że Bosch w pewnych referencjach bierze od nich też wkłady filtrów paliwa.
 
Last edited:
Bosch bierze dość sporo filtrów oleju od Mecafilter. Miałem filtr oleju tej firmy w 406 i nadal mam w Almerze, takiej jakości wykonania nie widziałem chyba w żadnym innym filtrze, materiału w środku na oko też bardzo dużo. Szkoda że dostępność jest słaba, czasem trzeba się wstrzelić w odpowiedni moment bo nie zawsze są na allegro te które potrzeba.
 
Odkąd zauważyłem że Knecht do Iveco Daily 2.3 i żony leona 1.6 BSE puszkowe przychodzą made in China, puszkowych już od nich nie kupuję. Te made in Austra były sztos. Te chinole miałem założone po razie i w sumie problemów żadnych nie było, ale już widać inna jakość.
Miałem je akurat jedna partię z Austrii i partię z Chin jak weszły, z Austrii był wyraźnie cięższy i waga to potwierdziła, optycznie dużo solidniejsze wrażenie sprawiał. Ciekaw jestem czy od UFI nie biorą, dużo teraz filtrów paliwa pojawia się na rynku z Chin i dużo pochodzi właśnie z UFI.
Zamawiałem wczoraj filtr do kuzyna 1.4 BUD i znowu był zonk. Z Boscha są teraz dwa rodzaje jeden puszkowy z pozaginaną bibuła od purfluxa, albo może przyjść drugi chińskiej produkcji z okrągłymi otworami, chodć kiedyś w pudełku był tak samo oryginalny filtr VW. Nie ryzykowałem i znowu wziąłem manna made in germany ale cena x2. Mann znowu wygląda jak oryginalny VAGowski filtr 1:1 i identycznie jak Hengst H90W17. Ruski wrzucili zdjęcia tego wyprodukowanego od Purflux i jeżeli tak wygląda oryginał to nie chce. W puszkowych purfluxach jedynie co mnie wcześniej zastanawiało to to, że raz są malowane puszki na czarno, a raz na cimnoniebiesko ze złotymi napsiami. Te niebieskie ze złotymi napisami miały zawsze bardzo dobrą jakość wykonania.
A to potwierdzam, ostatnio też zaskoczony widziałem olejowego Boscha robionego przez Purfluxa. Nie pamiętam jaki, ale na pewno nie do żadnego francuza. Różnie bywa, ale generalnie Bosch zazwyczaj bierze sobie podwykonawców z wysokiej półki jakościowej, a cenowo wychodzą bardzo dobrze, coraz częściej mają najlepszy stosunek ceny do jakości. MecaFilter nie widziałem niestety nigdy, nie wiem czy raz mi się nie przewinął robiony przez nich niebieski olejowy do 3.0HDi Jumper/Boxer (1606267580), klepany w Tunezji.
 
Było to samo , ale nie wiem czy dalej jest?
 
Back
Top