• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Może inaczej, jakie zalety ponad filtr standardowy ma taki filtr Amsoil?
Jeśli to, co oferuje kazdy inny filtr jest wystarczajace, to co mialby zmienic filtr Amsoil?
 
Mniej przepuści syfu po płukance 🤣. Nie wiem, czy to jest mądre używanie jakiejkolwiek płukanki, gdy jest zamontowany stary filtr. To temat nie tutaj.
 
Dopisz, że twoim zdaniem. Mnie to się nie klei co wypisujesz. Takie filtry robi też Mobil. Póki taki produkt trafi do produkcji masowej pompowane są olbrzymie pieniądze na testy laboratoryjne.Taki filtr ma swoją żywotność i raczej każdy aspekt eksploatacyjny był brany pod uwagę i testowany.
 
Last edited:
pompowane są olbrzymie pieniądze na testy laboratoryjne
Chyba na reklamę:) Co nowego chcesz zobaczyć w takim filtrze, czego nie było w poprzednim tysiącleciu? Te filtry są coraz prostsze, blacha coraz cieńsza, materiału filtracyjnego coraz mniej itd. Nie wiem, czy taki filtr 10 PLN kosztuje.
Poza tym - przemysłowe filtry włókninowe są tańsze od papierowych.
 
każdy aspekt eksploatacyjny był brany pod uwagę i testowany.
Tego nie wiesz. Filtr może byc droższy i wykonany z lepszych materiałów, tylko, ze brak roznic w efekcie pracy do "zwyklego" filtra pokazuje, ze to tylko wyciaganie hajsu.
Złota łyżka jest lepsza od tej ze stali nierdzewnej tylko tym, że jest złota.
 
@sprajt2 No nie do końca. W średniowieczu gdy były plagi rożnych chorób zauważalnie rzadziej chorowaly i umierały osoby z dworu króleskiego lub zamożne. Wynikało to z faktu ,że spożywały pokarmy złotymi, srebrymi sztućcami a złoto ,srebro ,miedź itp metale wykazuja dobre właściwości przeciwwirusowe,przeciwbakteryjne itp. W związku z tym teza ,że każda łyżka niezależnie od metalu z jakiego jest wykonana jest taka sama nie jest do końca prawdziwa 😄czyli filtr filtrowi nie równy a każdy spełnia swoją funkcje w autach. Wiadomo też ,że płaci się za markę a cena nie równa się jakości. Z kolei dużo rzeczy wypisanych to poprostu marketingowy bełkot a ,że ludzie jak pelikany to łapią się na to :cool:
 
Nie wiem, czy ten test jest wiarygodny i jak to gość liczy, ale jakiś tam obraz pokazuje różnice między filtrami w filtracji zanieczyszczeń.

 
VAG montował fabrycznie tego typu filtry do TSI EA211 i Mann W712/95 też nie jest papierowy tylko właśnie z materiału.

Do takiego silnika zawsze kupowałem Manna W712/95 ale teraz zastanawiam się czy nad Bosch F 026 407 143 lub nawet Febi Bilstein 108330. Olej zmieniam co 10k więc może ten Febi, który kosztuje prawie o połowę mniej niż Mann wystarczy?

Na filtrze powietrza raczej nie będę oszczędzać. Wymieniam go średnio co 15k km więc dość często ale chyba warto. Kupuję zawsze Mann C27009 chociaż kusi Febi Bilstein 104798, który jest ponad połowę tańszy ale trochę obawiam się, że jest znacznie gorszy. Gdzieś po środku cenowo są BOSCH F 026 400 342 oraz HENGST E1105L.

Kabinówki trzymam się Filtrona K1311 - nie jest drogi i wydaję się, że robi co ma robić.
 
Kilka postów wcześniej zachwalałem filtr kabinowy Denckerman , dziś wymieniałem po raz kolejny i chińczyk to jednak chińczyk i chińczykiem zostanie , obecny filtr nie pasuje musiałem przycinać nie mieścił się w ramkę, nie dużo co prawda ,ale przycinać 👨‍🔧trzeba , poprzedni zrobili idealny , więcej nie kupię (mimo fajnego wkładu jony srebra i miedzi) wracam do Kamoki 9 in 1 ten przynajmniej trzyma wymiary.
 
@Marksman Febi nie będzie gorszy od Manna. Ale w podobnej cenie do Febiego masz Purfluxa LS969.
 
Do takiego silnika zawsze kupowałem Manna W712/95 ale teraz zastanawiam się czy nad Bosch F 026 407 143 lub nawet Febi Bilstein 108330. Olej zmieniam co 10k więc może ten Febi, który kosztuje prawie o połowę mniej niż Mann wystarczy?
Ja mam na półce manna ale kładłem od 3 wymian filtrona, a teraz czeka purflux.
W moim przypadku interwał rok i 5000km
Ale myślę że na te 10 000 spokojnie wystarczy papierowy nie musi być Mann.
 
Temat z filtrami był już wałkowany kilka razy, jakie wnioski można wyciągnąć z dyskusji?
Po 1
I tak duża część oleju idzie przez zawór bocznikowy
2. Nikt na własne oczy jeszcze nie widział aby filtr po 10tys km się rozwalił, pękł lub bibuła się zniszczyła, nawet w tanich filtrach. (O ile nie był uszkodzony od nowości)
3. Dla spokoju ducha wybieramy znane marki typu mann, purflux, Filtron, Bosch itp.
Myślę więc że dla silnika nie zrobi to dużej różnicy czy będzie założony filtr Amsoil, Filtron czy mann, ważne aby zachować rozsądny interwał wymiany.
 
w japonii w instrukcji obslugi toyoty pisze że wymiana oleju co 10 tys.km, a filtr oleju co 20 tys. km. i sprawdzalem wiele razy czy to jakiś błąd ale nie.
 
W zwykłych hondzinach co 20 000 olej z filtrem, ale już w hybrydach to samo: olej co 7500, a filtr co 15.
 
Czyli że interwał kończy rozcieńczenie a nie syf w oleju.
 
Dokładnie tak. Jednak niezależnie od instrukcji - komunikat o pierwszej wymianie oleju zapala się po 17500 km, stan jest ze 3 mm wyższy, niż fabryczne, ale olej nadal krystalicznie czysty, choć niby powinien się ten silnik docierać.
 
Ciekawostka w temacie filtrów kabinowych:
Ktoś już stosował ? Podobne filtry ma też chyba Bosch.
Co do filtrów z materiałem syntetycznym:
 
Last edited:
Back
Top