• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Na Filtronach musiałem czyścić przepustnicę co 100 000 km w VIII i zawsze była zawalona czarnym glutem. Zauważyłem wtedy, że OEM jest czymś nasączony, a Filtron suchy. W IX i X używam już tylko OEM i przepustnicy nie czyściłem nigdy (po 350 000 jest oczywiście lekko wilgotna od odmy, ale czysta i silnik chodzi równo).
 
Nowy mahle vs blue print po 3183 km

Zmniejsz zdjęcia poniżej 1MB
 
Last edited by a moderator:
Wymieniłem filtr powietrza. Nie polecam championa bo kolejny raz potwierdza się reguła, że każdy chińczyk nie jest dobrze dopasowany, właśnie za to lubiłem filtrony zawsze perfekcyjne spasowanie. teraz wziąłem championa bo lepszy, ale się zawiodłem bo jednak ciut mniejszy mimo że wymiary przez producenta podane takie same i filtr pływa w obudowie do stopnia że może łapać lewe powietrze, jak się przesunie przy montażu, a filtron siedzi sztywno. tak przekombinowali w skodzie obudowę filtra i tylko problemy z tym.

Na jeszcze poprzednim decermanie to jeszcze większa tragedia była, on jeszcze mniejszy od championa.


filtron.04.03.22.nowy.png


a tu porównanie starego filtrona z nowym championem
20240309_183211.jpg





Zastanawiam czy wymienić go mimo wszystko na filtrona bo lepsze spasowanie, a ten olać, czy przejeździć już na tym, nie mam gwarancji że ten wszystko filtruje i nic bokiem nie idzie.
Tak to bym odesłał ale minął miesiąc odkąd go kupiłem, to już za późno. Miałem cichą nadzieje że jak na stronie podane wymiary takie same to będą takie same.
 
Kamoka 9in1 kabinówka standardowo bardzo dobrze wykonana a filtr powietrza Blue Print też solidnie wykonany (bez folii zapakowany). Jedynie co można się przyczepić do blue print to to ,że troszke niechlujne wyglądają obrzeża pianki wokół środkowych otworów w filtrze. Reszta bez zarzutów :) jak zrobi się cieplej wymienię te filtry i przy okazji wrzucę fotke filtra powietrza Mann po 3 latach użytkowania
 

Attachments

  • Screenshot_20240312_164547_Gallery.jpg
    Screenshot_20240312_164547_Gallery.jpg
    643,4 KB · Odwiedzin: 74
  • Screenshot_20240312_164606_Gallery.jpg
    Screenshot_20240312_164606_Gallery.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 74
Miał ktoś jakieś doświadczenia z filtrami np powietrza Master-Sport Germany? Widzę do swojego modelu w fajnej cenie a miałem kilka częśći MS np klocki hamulcowe, które w zestawie mają elementy montażowe, blaszki, śruby, gdzie droższe często nie mają i jakościowo, jak na zamienniki całkiem ok, dają radę.
 
Kupiłem pompkę spryskiwaczy od MS, rozpadła (a właściwie pękła) zanim zdążyłem ją założyć.
 
Miałem w VW POLO , podobna jakość do Championa, delikatnie gorszy organoleptycznie od Filtrona , ale jak kupi laik to nie będzie widział różnicy ,miałem filtr powietrza, oleju, kabinowy . Kiedyś mi odpowiedzieli , że filtry robią u siebie w fabryce w Monachium nie w Chinach, to było około 5 lat temu.
 
Oferują również zawieszenie takie na pół roku🤣 Ale filtry wygladaja normalnie.
 
Pasek sobie kiedyś kupiłem PK od nich i szybko pożałowałem

Aczkowiek dzisiaj to totalnie loteria dlatego w obu autach pomontowalem wahacze NTY przynajmniej pasztet cena 😀
 
Ale z filtrami może nie jest tak źle, prócz drobiazgów to istotnych dla eksploatacji j/w części od MS nie kupowałem, wiem że to noname, więc pasków, wahaczy, elementów zawieszenia itp na pewno bym nie kupił. Zaryzykuję, przyjrzę się, najwyżej odeślę.
 
Orientujecie się jak to jest z filtrami Hengst, kupiłem ostatnio filtry tej firmy do dwóch aut od tego samego sprzedawcy i jedne z polskiej fabryki, drugie z Chin. To jest loteria czy jakieś podróby mogą to być.
 
Po prostu kupiłeś filtry z dwóch różnych fabryk. W Bułgarii też je chyba produkują. A co do jakości to raczej wątpliwa, jadą na marce a klepią jak każdy.
 
Oferują również zawieszenie takie na pół roku🤣 Ale filtry wygladaja normalnie.
Nie zgodzę się. Wahacze z Master Sporta w Audi a4b5 się sprawdzają. Dla przykładu górne wahacze mają juz nalotu 80k km i nie dają oznak zużycia.
Post automatically merged:

Orientujecie się jak to jest z filtrami Hengst, kupiłem ostatnio filtry tej firmy do dwóch aut od tego samego sprzedawcy i jedne z polskiej fabryki, drugie z Chin. To jest loteria czy jakieś podróby mogą to być.
Hengst ma fabryki na całym świecie. Jak trafisz tak będzie. Ja miałem filtry z Polski, Chin, Niemiec czy Turcji.
 
A możecie wrócić do tematu filtrów?
 
Hengst oleju do Focusa - Austria, dobrze trzyma kształt przy wymianie.
Podobnie męczony Bosch po interwale wyglądał jak szata.
Co do jakości filtracji, nie ma jak porównać ;)
 
Po prostu kupiłeś filtry z dwóch różnych fabryk. W Bułgarii też je chyba produkują. A co do jakości to raczej wątpliwa, jadą na marce a klepią jak każdy.

Jasne. Mam rozumieć, że co nie kupię to wszystko to jeden piorun? Czy jednak są wyroby godne uwagi jakiejs innej marki?
 
@Łukasz22 Niedrogo i dobrze do Azjatów - Blue Print.
Hengst ma dobre filtry, możesz spokojnie montować, według mnie trzymają poziom wykonania, stosowałem w Hondzie, aktualnie siedzi zestaw filtrów tej firmy w Hyundai.
Chcesz coś "lepszego" celuj w Mann.
 
@Łukasz22 Może tak nie do końca, ale faktem jest, że nie ma co dopłacać czy przepłacać, zwłaszcza jak regularnie zmieniasz filtry. Musisz znaleźć swój złoty środek, j/w wspomniał @artunero, np filtry Blue Print, akurat do mojej Hondy UFO oferują przyzwoitą a wręcza bdb jakość za rozsądne pieniądze. Wiele filtrów jest produkowane w tych samych fabrykach dla różnych marek. Dla mojego silnika no filtr paliwa Blue Print za ok 30 zł a jakością nie odbiega od OEM za 250 zł, wygląda wręcz tak samo. Tak samo filtr powietrza Blue Print. Za filtr oleju nie płacę więcej niż 15 zł, mam kilka sprawdzonych, Blue Print, Nipparts, Magnetti Marelli który jest tym samym co Filtron za niemal połowę ceny. Do kabinowych nie przykładam zbytnio uwagi, ostatnio kupiłem zwykły Polski Purro i jest ok, zmieniam 2 razy w roku.
 
Back
Top