• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Filtron to międzynarodówka w koncernie, a Sędziszów solo i zupełnie inna skala - więc robią co im się opłaca w wolumenach. Swoją drogą, moda na wspieranie polskich produktów a Lotos/Orlen mają wywalone, Sędziszów też słabo dostępny.... z Iskrą też kłopoty...:rolleyes:
 
Sam chciałem kupić dla testu PZL ale dostępność i dobór filtrów jest gorzej niż słaba. Ile to roboty założyć konto na allegro i wystawiać tam swoje produkty? Nawet jeśli jakość jest ok to muszą trochę wyjść do klienta inaczej nic się nie zmieni.
 
@Konjio Oni przypadkiem nie nastawili się na produkcję pod zlecenie i produkują dla pakowaczy?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Ja u siebie naprzemiennie albo knecht albo manna, chodź ostatnio kupiłem kabinowy z hengsta i po porównaniu wizualnym oraz manualnym nie widziałem różnicy pomiędzy odpowiednikiem z manna 😁
 
Głównym targetem PZL to chyba ciężarówki i maszyny rolnicze. Chociaż do VW jak widzę są dostępne całe komplety i np do mojego Golfa jest dostępny zestaw filtrów z filtrem kabinowym węglowym za 85 zł na Allegro. Mann zestaw mnie kosztował ok 130 zł, więc różnica jest i to nie mała. Może kiedyś spróbuję, chociaż mam obawy...
 
Obawy co do jakości rzecz jasna. Z Mannem, Knechtem lub Filtronem problemów żadnych nie miałem. Cena nie bierze się z niczego, chociaż super tanio też nie jest. Boje się poprostu bo wielokrotnie próbowałem być patriotą gospodarczym i nie zawsze na tym dobrze wychodziłem niestety.
 
Ja jeżdżę od zawsze na PZL, i nigdy nie mogę narzekać na ich filtry oleju czy powietrza
 
Znalazłem w sieci taką opinię o filtrach PZLSędziszów( nie wiem czy jest autentyczna?)

''Mieliśmy kilka poważnych zleceń na naprawę ciągników Fendt i Massey Ferguson. Gdy nasi klienci zastosowali filtry z Sedziszowa nastąpiły nadmierne zbyt wczesne zużycia - a z tego jednak nie powinniśmy się cieszyć. Takie sytuacje spowodowały, że przestaliśmy stosować filtrów tej marki ponieważ nie chcemy ryzykować kolejnych reklamacji że strony naszych klientów.''
 
O to ciekawe ,czyżby słabo przepuszczały olej na zimno?
 
Znalazłem w sieci taką opinię o filtrach PZLSędziszów( nie wiem czy jest autentyczna?)

''Mieliśmy kilka poważnych zleceń na naprawę ciągników Fendt i Massey Ferguson. Gdy nasi klienci zastosowali filtry z Sedziszowa nastąpiły nadmierne zbyt wczesne zużycia - a z tego jednak nie powinniśmy się cieszyć. Takie sytuacje spowodowały, że przestaliśmy stosować filtrów tej marki ponieważ nie chcemy ryzykować kolejnych reklamacji że strony naszych klientów.''
Tam gdzie pracuję to do ciągników używają filtrów Sędziszów , lekko nie mają tylko że pracują tylko w dodatnich temperaturach.
 
Dziś na wsi znajomy odpalił C-330 po renowacji, na boku piękny czerwony filtr PZL Sędziszów :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Czerwień robi swoje😁
Od razu lepiej jeżdzi
 
Fajnie jest wspierać Polskie produkty i jestem jak najbardziej ZA, ale Sędziszów,m to wolałbym od środka zobaczyć. Różnica wielka nie jest między Sędziszowem, a Purfluxem w cenie, bo raptem chyba 6zł...
 
Czasami wychodzi nawet tak:

1592516258644.png
 
Jak patrzę na te ceny to wydaje mi się, że z marek popularnych do BMW filtry kosztują najwięcej... nie ukrywam, że trochę ubolewam nad tym :rolleyes: ale dlaczego tak jest to nie mam pojęcia.
 
Samochód przejechał na razie tylko ok. 60 tys. km na filtrach PZL Sędziszów. Filtr oleju wyłącznie Sędziszów. Filtr kabinowy wymiennie z Filtronem (Sędziszów nie robi węglowego do Civica). Więc bez obaw o jakość. Samochód jeździ a ja oddycham całkiem sprawnie.
 
no ja ostatnio stacjonarnie kupowałem Purfluxa do laweciary taniej, niż konkurencja....PZL to nawet nie mieli na zamówienie.
Post automatically merged:

BMW filtry kosztują najwięcej.
Będziesz Miał Wydatki ;)
 
No i przyszły. Jeśli kogoś zainteresuje, to może nie jest to żaden test, ale organoleptyczna ocena:

Filtron OE674/5 vs PZL Sędziszów WO1525X1 - te same filtry do tego samego auta, zdjęcia poglądowe w internecie.
Filtry olejowe wkłady - nie puszki - więc wszystko na wierzchu.

Plisowanie:
Wygrywa Filtron - widać od razu zaawansowaną technologię, miejsce łamania jakby "przygotowane" do złamania, przez co krawędzie papieru idealnie równe; przemyślane i dobrze zrobione. Sędziszów - nierówne krawędzie plisowania, wygląda jak ręcznie poskładany grubszy karton lub brystol - nierówne zgięcia na całej szerokości, jakbyście zgięli kawałek kartonu szkolnego - powstaje nierówna krawędź na zgięciu. Wygląda to bardzo amatorsko, pierwszy raz widzę coś takiego. Wynik zaawansowania technologicznego przy plisowaniu, niestety.

Gęstość wkładu filtracyjnego:
Znów Filtron, jest go co najmniej 1/3 więcej, jest po prostu gęsto, w porównaniu do 'rzadkiego' Sędziszowa. Jak będę miał chwilę może przeliczę dokładnie plisy dookoła ile jest w jednym a ile w drugim, ale na oko widać że Filtrona jest więcej i gęściej.

Przepuszczanie światła:
Gdy na oba filtry spojrzymy pod światło przez jego środek, to Filtron nie przepuszcza światła dziennego, a przez Sędziszów normalnie widać światło. Różnica nie jest marginalna, tylko zero-jedynkowa. Przez Filtrona ciemno, nie przepuszcza światła, przez Sędziszów jasno, przepuszcza normalnie. Może przez to że rzadszy i ma mniej plis, ale jednak...

Łączenie papieru filtracyjnego z obudową:
Oba klejone, Filtron bardziej estetycznie, cieńszy przezroczysty klej, chyba maszynowo, w Sędziszowie grubiej choć nieregularnie, jakby ręczna robota? ale wszędzie wypełnione, trzyma się, nie odkleja, nie ma ubytków, spełni swoje zadanie, więc remis.

Obudowa:
W obu plastik, każdy ma swój kształt, w Filtronie u góry i na dole wstawiony w środku oring gumowy uszczelniający. W Sędziszowie takiego brak, jest tylko jakiś rodzaj elastycznego materiału. Znów technologiczny plus dla Filtrona.

Akcesoria:
Do obu filtrów dołączone uszczelki, ta od korka spustowego w Filtronie miedziana, a Sędziszowie zwykła, chyba aluminiowa. Więc znów wygrywa Filtron.

Podsumowanie:
Nie spodziewałem się aż takich różnic w produktach z tej samej półki cenowej i tej samej klasy produktowej. Nie trzeba być inżynierem żeby zauważyć różnice gołym okiem, nie trzeba różnic doszukiwać się na siłę, wszystkie detale rzucają się od razu w oczy. Co ciekawe, przed dostawą, na podstawie zdjęć katalogowych, lepsze wrażenie sprawiał... Sędziszów! Byłem nastawiony że i w rzeczywistości tak będzie, niestety się 'zawiodłem', ale i przekonałem.

Oba filtry wyprodukowano w Polsce. Nie zlecono więc ich produkcji w innych fabrykach żeby tylko spakować w Polsce. (Na niektórych filtrach paliwa Filtrona można zobaczyć nie "made in Poland" tylko "made for Filtron".
 
Last edited:
Back
Top