• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Filtron nie produkował dla VAGa na pierwszy montaż?
Coś takiego mi się obiło o uszy. Bo jeśli to prawda to musieli czymś zasłużyć żeby zaopatrywać koncern w filtry. Na pewno były jakieś wymagania jak w przypadku akumulatorów czy innych części które muszą spełnić określone przez VW parametry jak rodzaj materiału i jego gęstość.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
 
Tak, Filtron produkuje filtry na pierwszy montaż dla ponad 20 marek, ale tylko do niektórych modeli, w sumie to jednak ponad 100 referencji, m.in.: Mercedes-Benz, Volkswagen, Jaguar, Rolls-Royce, Renault, Volvo czy Tesla. Kiedyś też widziałem Filtrona z logiem MG Rover.
 
No właśnie a chyba nie opłaca się zmieniać technologii i produkować gorsze filtry bez brandingu koncernów, więc jakość jest porównywalna.
Za miesiąc zmieniam olej w swoim VW to zrobię porównanie Knecht vs Filtron bo pewnie znajdzie się ktoś zainteresowany. Wrzucę od razu kilka zdjęć bo również mam sam wkład filtrujący bez puszki.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
 
O prosze a tak psioczyli na filtrona
 
A PZL robi filtry da UFI, przedostatni filtr z UFI był z Sędziszowa u mnie . Na filtronie kontrolka oleju gaśnie mi później, a na UFI podczas kręcenia rozrusznikiem . Dotyczy OP 545/2 . Miałem 3 filtry z filtrona i zawsze jest tak samo z tą kontrolka od oleju
 
Kolory opakowań PZL Sędziszów takie nasze narodowe są.

1592597219287.png
 
@TomaszM, szkoda, że jednak nie porobiłeś zdjęć porównawczych. Chciałbym jednak widzieć, jakie to są różnice.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Chciałem zakupić Sędziszowa ale przez słabą dostępność wiem, że nie skorzystam z ich oferty. A kupować 3 filtry u 3 sprzedawców o ile tylu znajdę to się odechciewa. Filtron sprawdzony i dostępny wszędzie.
 
Dostępnością i ofertą.....do CZDA brak podstawowego filtra w ofercie - powietrza.

1592642653680.png


Za to kabinówka tylko z węglem aktywnym. Dziwne to o tyle, że to bardzo popularny silnik w VAG.

W Filtronie pełna opcja z wyborem kabinówki.

1592642917457.png
 
Filtron ma praktycznie to większości aut filtry i co najważniejsze ogólnodostępne. Nie wiem co ludzie chcą od Filtrona bo ja nigdy nie miałem z nimi problemów.
 
Kiedyś też widziałem Filtrona z logiem MG Rover.

Potwierdzam, mój Rover 214 miał filtr oleju MG Rover Made in Poland :)



Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
[QUOTE="Feberos, post: 36498, member: 596
Za miesiąc zmieniam olej w swoim VW to zrobię porównanie Knecht vs Filtron bo pewnie znajdzie się ktoś zainteresowany. Wrzucę od razu kilka zdjęć bo również mam sam wkład filtrujący bez puszki.[/QUOTE]


Zmieniłem w i30 ostatnio Filtrona na Knechta, Knecht nie miał gumowych oringow wewnątrz, Filtron tak, to chyba jedyna różnica na korzyść Filtrona, ale czekamy na test filtra do VW :)


Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
No i przyszły. Jeśli kogoś zainteresuje, to może nie jest to żaden test, ale organoleptyczna ocena:

Filtron OE674/5 vs PZL Sędziszów WO1525X1 - te same filtry do tego samego auta, zdjęcia poglądowe w internecie.
Filtry olejowe wkłady - nie puszki - więc wszystko na wierzchu.

Plisowanie:
Wygrywa Filtron - widać od razu zaawansowaną technologię, miejsce łamania jakby "przygotowane" do złamania, przez co krawędzie papieru idealnie równe; przemyślane i dobrze zrobione. Sędziszów - nierówne krawędzie plisowania, wygląda jak ręcznie poskładany grubszy karton lub brystol - nierówne zgięcia na całej szerokości, jakbyście zgięli kawałek kartonu szkolnego - powstaje nierówna krawędź na zgięciu. Wygląda to bardzo amatorsko, pierwszy raz widzę coś takiego. Wynik zaawansowania technologicznego przy plisowaniu, niestety.

Gęstość wkładu filtracyjnego:
Znów Filtron, jest go co najmniej 1/3 więcej, jest po prostu gęsto, w porównaniu do 'rzadkiego' Sędziszowa. Jak będę miał chwilę może przeliczę dokładnie plisy dookoła ile jest w jednym a ile w drugim, ale na oko widać że Filtrona jest więcej i gęściej.

Przepuszczanie światła:
Gdy na oba filtry spojrzymy pod światło przez jego środek, to Filtron nie przepuszcza światła dziennego, a przez Sędziszów normalnie widać światło. Różnica nie jest marginalna, tylko zero-jedynkowa. Przez Filtrona ciemno, nie przepuszcza światła, przez Sędziszów jasno, przepuszcza normalnie. Może przez to że rzadszy i ma mniej plis, ale jednak...

Łączenie papieru filtracyjnego z obudową:
Oba klejone, Filtron bardziej estetycznie, cieńszy przezroczysty klej, chyba maszynowo, w Sędziszowie grubiej choć nieregularnie, jakby ręczna robota? ale wszędzie wypełnione, trzyma się, nie odkleja, nie ma ubytków, spełni swoje zadanie, więc remis.

Obudowa:
W obu plastik, każdy ma swój kształt, w Filtronie u góry i na dole wstawiony w środku oring gumowy uszczelniający. W Sędziszowie takiego brak, jest tylko jakiś rodzaj elastycznego materiału. Znów technologiczny plus dla Filtrona.

Akcesoria:
Do obu filtrów dołączone uszczelki, ta od korka spustowego w Filtronie miedziana, a Sędziszowie zwykła, chyba aluminiowa. Więc znów wygrywa Filtron.

Podsumowanie:
Nie spodziewałem się aż takich różnic w produktach z tej samej półki cenowej i tej samej klasy produktowej. Nie trzeba być inżynierem żeby zauważyć różnice gołym okiem, nie trzeba różnic doszukiwać się na siłę, wszystkie detale rzucają się od razu w oczy. Co ciekawe, przed dostawą, na podstawie zdjęć katalogowych, lepsze wrażenie sprawiał... Sędziszów! Byłem nastawiony że i w rzeczywistości tak będzie, niestety się 'zawiodłem', ale i przekonałem.

Oba filtry wyprodukowano w Polsce. Nie zlecono więc ich produkcji w innych fabrykach żeby tylko spakować w Polsce. (Na niektórych filtrach paliwa Filtrona można zobaczyć nie "made in Poland" tylko "made for Filtron".
 

Attachments

  • 20200620_125744_resized_1.jpg
    20200620_125744_resized_1.jpg
    282,1 KB · Odwiedzin: 395
  • 20200620_125820_resized_1.jpg
    20200620_125820_resized_1.jpg
    278 KB · Odwiedzin: 386
  • 20200620_125934_resized_1.jpg
    20200620_125934_resized_1.jpg
    225,3 KB · Odwiedzin: 395
  • 20200620_125859_resized_1.jpg
    20200620_125859_resized_1.jpg
    350,1 KB · Odwiedzin: 387
  • 20200620_125840_resized_1.jpg
    20200620_125840_resized_1.jpg
    293,6 KB · Odwiedzin: 383
  • 20200620_130022_resized_1.jpg
    20200620_130022_resized_1.jpg
    281,8 KB · Odwiedzin: 376
  • 20200620_130154_resized_1.jpg
    20200620_130154_resized_1.jpg
    240,1 KB · Odwiedzin: 378
  • 20200620_130207_resized_1.jpg
    20200620_130207_resized_1.jpg
    250,8 KB · Odwiedzin: 363
Taki wkład filtrujący jak Sędziszów ma też filtr oleju Master Sport,natomiast wkład Filtrona można spotkać w filtrach oleju np : Febi,Valeo
 
O dziwo Sędziszów ma też i szare filtry oleju
Np pp25 i pp492 są szare a nie czerwone😂
 
Panowie, trzeba zwrócić uwagę na inną rzecz. Nowe filtry, to nowe. Ważne, jak one wyglądają po interwale 10 tysięcy. Pasowałoby zdjąc z jednego silnika oba filtry, rozciąć i zbadać, najlepiej pod mikroskopem powłokę filtrującą. Nie twierdzę, że Sędziszów jest super-hiper. Cena musi robić różnicę, nikt nie jest instytucją charytatywną, wszystko musi być skalkulowane na zysk.
 
Ostatni filtr oleju z Sędziszowa, który kupiłem był czarny. Poprzednie były szare (kolor blachy - jak DeLorean DMC-12 😉).
 
Back
Top