• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@red_fork miałem ostatnio najwyższy model od manna i nic nie wyło, szyby nie parowały, nic się nie zatkało. 12 tysięcy na nim jeździłem. Spokojnie do 15 by starczyło.
 
Last edited:
Ostatnio zauważyłem pewną ciekawą rzecz. Poprzedni filtr oleju Mahle, który miałem w aucie ma po obwodzie 5 dziurek, a nowy oryginalny z grupy PSA ma 6. Zacząłem drążyć temat i podobno oryginalny filtr w moim aucie też miał 6 otworów. Czy może mieć to jakieś znaczenie dla obiegu oleju lub ciśnienia?
 

Attachments

  • IMG_20220416_082723_copy_3000x2250.jpg
    IMG_20220416_082723_copy_3000x2250.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 94
Ilość otworów nie ma znaczenia, musisz porównać ciśnienie otwarcia zaworu. U mnie do Hondy kupuję różne filtry oleju, Filtron, Hengst ma 6 otworów, a Mahle lub Blue Print ma już 8 otworów.
 
@Arbi89 Martwisz się o jeden otwór? Zobacz sobie porównanie "wnętrzności" motocyklowych filtrów.
Standardowy - MANN MW64/1
Sportowy HiFlo - HF204
Sportowy, reklamowany jako filtr "hi flow rate" - K&N KN204

img_20201117_155718.jpg
 
Ja się nie martwię tylko mnie to zaciekawiło dlaczego tak jest i czy ma to jakikolwiek wpływ na obieg oleju.
 
Najważniejszy jest wkład, czyli przepuszczalność papieru. Można znaleźć w internecie testy przepuszczalności różnych filtrów i są różnice. Co innego pojemność filtra i rzeczywista sprawność czyli ile % oleju przepływającego przez węzeł jest rzeczywiście filtrowane, a ile przepuszczane bokiem. Czy lepsza jest mniejsza powierzchnia filtrująca czy większa trudno powiedzieć zwłaszcza przy jakimś już poziomie zabrudzenia.
Filtr ma tylko pomagać utrzymać czystość, priorytet to niezaburzony przepływ oleju.
 
Dostałem filtr oleju (wkład)Nipparts (raczej holenderski chińczyk,ale nie jestem pewien) myślałem, że mnie ktoś nie lubi, ale się myliłem filtr ma świetne medium filtracyjne,zrobiony z dużą dokładnością,wszystko ładnie wykończone, dodatkowo wkład/kratka plastikowa wzmacniająca środek filtra ,super jakość uszczelek .Założyłem i testuje ,ale pierwsze wrażenia organoleptyczne na 5 w skali do 5:)
 
Last edited:
Sergiu ma same dobre materiały. Dzięki niemu nie kupiłem LED H8 które tracą jasność wraz ze wzrostem temperatury
 
Last edited by a moderator:
kurcze przyznaje mam założony taki filtr :mad:
nie zakładałem żeby niewiadomo co osiągnąć ale myslałem że więcej tlenu zawsze lepiej
a tu nic zupełnie nic trudno i tak go zostawie
 
a tu nic zupełnie nic
Tylko syfu w dolocie więcej ;). Mam w Triumphie filtr K&N, bo kosztuje praktycznie tyle samo co OEM, a zamienniki poza sportowymi nie istnieją. Taki fakt niestety, że na "papierowym" filtrze nie ma czego za nim w airboxie czyścić, tak po "sportowym" wygląda jak szafka, z której przez miesiąc nie wyciera się kurzy, i nie tyczy się to tylko KN, na BMC było to samo, PiperCross również, choć w trochę mniejszym stopniu.
 
A najlepsze jest to że jak kupisz zamiennik tańszy niż Filtron to piszą że już kaplica, że ktoś oszczędza na tak ważnym elemencie. Ale jak kupi sportowy K&N to jest gość widać że nie oszczędza na filtrze i dba, a po interwale trzeba z obudowy kurz ścierać
 
Ja nawet byłem gotowy taki filtr sobie kupić, ale jak zobaczyłem na YT, że to trzeba myć, leci z tego ściek, umywalkę, czy tam miskę też później trzeba myć. Pryskać to olejkiem, który swoje kosztuje i tak naprawdę niema z tego nawet 1 konia, to powiedziałem sobie nie. Buty z nubuku też fajnie wyglądają, ale gdy mam je czyścić to mnie zgina.
 
Odebrałem dzisiaj paczke z filtrami oleju Knecht,do Toyoty i Hondy,na jednym made in China a na drugim made in PRC.W zeszlym roku byly jeszcze made in Austria,ot taka ciekawostka przy sobocie.
 
@pawlopawlo dobrze wiedzieć. To już chyba lepiej brać Filtron made in PL lub mann
 
Last edited:
Ja nawet byłem gotowy taki filtr sobie kupić, ale jak zobaczyłem na YT, że to trzeba myć, leci z tego ściek, umywalkę, czy tam miskę też później trzeba myć. Pryskać to olejkiem, który swoje kosztuje i tak naprawdę niema z tego nawet 1 konia, to powiedziałem sobie nie. Buty z nubuku też fajnie wyglądają, ale gdy mam je czyścić to mnie zgina.
Mam od kilku lat AEM powietrza. Myję 2 razy do roku - dyskomfortu nie odczuwam. Olejku używać nie trzeba.
 
Odebrałem dzisiaj paczke z filtrami oleju Knecht,do Toyoty i Hondy,na jednym made in China a na drugim made in PRC.W zeszlym roku byly jeszcze made in Austria,ot taka ciekawostka przy sobocie.
I co w tym złego, porównaj liczbę ludzi i samochodów na rynku europejskim i chińskim. Myślę, że u takich dużych graczy jak Knecht jakość jest taka sama.
 
Back
Top