• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@soszo z tanich opcji weglówek, mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła Kamoka.
Z tych wyższych półek - Knecht, dalej Mann i Purflux
Z filtrów przeciwsmogowych...dla mnie wygląda to tak: Knecht - długo nic - i ex aequo Mann, Purflux, Hengst.
 
Do hyundai nie kupię węglowego Manna, Knechta czy nawet Filtrona ponieważ nie występują w przyrodzie. Chyba wypróbuję kamokę 🙂

Ponoć można kombinować z filtrem do fiata bravo o rozmiarze 21x178x233 mm, a do hyundai jest 20x180x230 mm.
 
Węgiel w filtrze kabinowym i tak dziala jedynie przez pierwsze 3 miesiace, pozniej staje sie zwyklym filtrem.
 
No to dobrze, przez lato będzie działać, a potem może być zwykłym filtrem 😁
 
Możliwe, kiedys widziałem opracowanie, ktorym byla mowa o 3 miesiacach. No, ale finalnie chodzi o to, ze krótko. Nie ma sensu dopłacać.
 
Akurat nie zgodzę, że trzyma tak krótko.
Codziennie przejeżdżam koło asfaltowni i różnicę widać między nowym zwykłym filtrem a jak już twierdzicie "zużytym" z węglem aktywnym.
 
Nie chodzi o to, ze przestaje działać. Absorbcja węgla przestaje się juz odbywac. A filtr dalej filtruje. Dodatkowo wegiel nie ma za zadanie pochłaniać zapachy, takie zadanie ma filtr polifenolowy.
 
No widzisz a jednak pochłania zapach a przynajmniej w znacznym stopniu ogranicza jego przedostawanie się do kabiny.
Kupuje zwykłe filtry węglowe i raczej wątpię by to były filtry polifenolowe.
 
Cieszę się. W takim razie niech pochłania dalej.
 
Kamoka dobrze się sprawuje. Do Audi filtr Kamoki bliźniaczo przypomina Filtrona. Natomiast do tamtego roku do Suzuki nie było w ofercie węglowego Filtrona i zdecydowałem się na nowość Kamoki 9in1 UltraPure. Filtr bardzo dobrze wykonany. Wydaje się solidny. W tym roku Filtron jest już dostępny węglowy ale chyba znów postawię na Kamokę.
@soszo Ty masz IX20 z tego co pamiętaj - kabinówkę Kamoki masz o numerze 6080136.
 
Akurat węglowych za dużo nie ma do Kia czy Hyundai w przypadku mniejszych modeli. Osobiście używałem wyżej wspomniany Kamoki 9in1 Ultrapure (ogólnie ok). Z węglowych do koreańskich aut są jeszcze z Corteco. Też ok.
@Triumphator Przymierzam się do kabinowego filtra Knecht/Mahle z serii CareMetix. Masz doświadczenie z tą serią ?
 
Last edited:
@Anduin Nawet mam taki aktualnie, na zimę montowałem do Mondeo model LAO 220.
W przeciwieństwie do np. MANN-a, ten faktycznie ma deklarowane 5 warstw, jest grubym i naprawdę ciężkim klockiem, a przez to wszystko jest sztywniejszy od każdego innego filtra, jaki do tej pory montowałem i z racji umiejscowienia obudowy filtra w Mondeo, nawet nie pytaj ile epitetów posłałem przy jego montażu 😁.
 
W c4gp też bardzo kreatywnie umieścili filtr kabinowy, a raczej filtry, bo to dwa długie prostokąty. Nie wiem czy mieliście okajzę zmieniać, ale nie polecam, choć przynajmniej nie trzeba operatorów nożnych demontować :p
 
Za to inżynier, który projektował taki montaż filtra w Fordach to powinien się w piekle smażyć :D
W porównaniu z C-Maxem MK2, to w Mondeo jest bajeczka. O Merivie już nie wspominam, bo rwanie całego podszybia przy każdej wymianie kabinówki, to już totalny odjazd projektantów 😄. W sumie Astra G z układem Behr też jest niezłym fikołkiem, dostęp po wuju i świetne spinki obudowy filtra, których mniejszych zrobić się już chyba nie dało.
 
@Triumphator ja od siebie jeszcze dołożę Renault Kangoo 2, to dopiero sztuka wymiany filtra kabinowego :)
 
Back
Top