• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wiadomo, ze są jakieś różnice między filtrami ale to co na filmie to bajki. Toyota przecież musi zareklamować swój produkt jako lepszy. Jak widzimy dla Toyoty filtr zrobiło Denso. Ten drugi też Denso tylko, że to podróbka - ale nie wydaje mi się żeby aż tak źle filtrował. Widziałem Kiedyś test filtrów jednego modelu i między innymi były te 2 filtry Toyoty OEM i podróbka.
 
Tu jest porównanie filtra toyoty z podróbą. Myślę że porównując oryginalny filtr toyoty z filtrem filtrona, mann, purflux różnicy nie będzie. nie zmienia to też faktu że z filmu wynika że oem toyoty filtruje tak dobrze że jak by go włożyć do oleju z przebiegiem 20000km to by go przefiltrował na kryształ ;) 🤣
 
Ale bajki pokazuja na tym filmiku, jak by tak fitrował, to poco wymieniać fitr... 🤯 :) hahahah... o_O
 
A u mnie w H4M wleciał dziś eksperymentalnie filtr powietrza Purro.
1/2 ceny filtrona, o dziwo idealnie dopasowany, nie musiałem się siłować docinać, solidnie wykonany z gąbką. No czego chcieć więcej?
 
Jak wiadomo, w VAGu od ok 10 lat interwał wymiany filtra powietrza jest ustalony na 90 kkm. W sumie swojego Golfa kupiłem z przebiegiem 86 kkm i miał jeszcze fabryczny całkiem dobrze wyglądający filtr (pierwszy właściciel z olejem jeździł do ASO co 10 kkm, ale powietrza nie tykał), miałem na serwisie jeszcze kilka VAGów po gwarancji z przebiegami ok 90 kkm i wymieniałem dziewicze filtry powietrza, które rzeczywiście nie wyglądały dużo gorzej od tych po przebiegach 20 kkm. Wczoraj zrobiłem fotkę fabrycznego filtra wyjętego z Tiguana 1.4 tsi z przebiegiem 91 kkm.
Strona brudna
20220715_153630.jpg


Strona czysta
20220715_153641.jpg
 
Last edited by a moderator:
Drążył ktoś temat z filtrami filtrona? Zdecydowałem się na kpl do volvo i kabina i powietrza made in poland a olej made for filtron. Dlaczego ukrywają kraj produkcji? Generalnie po dlugim czasie z filtrami mann i bosch zdecydowałem się na filtrona i na pewno zabiegu nie powtórzę, kabinówka lużno wpada w obudowę a z olejem jakieś niejasności w dodatku napisy jakieś niewyrażne jakby rozmazane.
 
Dlaczego ukrywają kraj produkcji

Nie mam pojęcia, olejowy do skody zawsze jest made in Poland, wkład oleju do Volvo starszego też, ale niektóre puszkowe oleju faktycznie nie z polski.
I denerwuje mnie nie malowany zamek tylko taki srebrny w nowych puszkach.
Bo rdzewieje 😐😐😐

Poza tym kabinowkę do Volvo zakładałałem ostatnio Hart i była naprawdę dobrze wykonane jak na pakowacza.
Ciasno pasowała na miejsce, jakość papieru też nie budziła zastrzeżeń.
 
@Kaczorek79 to pewnie przez konstrukcję wlotu, który jest tak zbudowany, że powietrze leci na silnik, a czerpanie powietrza jest niejako z boku tego wpadającego do komory silnika.
Ja sobie wsadziłem zaślepkę 5Q0129849 i teraz całe powietrza jest kierowane na filtr. Filtr szybciej się brudzi, ale po roku nie ma tragedii. Silnik też zasysa zimne powietrze, a nie ciepłe z komory silnika gdy tej zaślepki nie ma.
 
Rarytas bo nie chińczyk.
 
Bardziej chodzi o to, że ludzie narzekają, że made in china czy tam inny bangladesh, a za 5-10zł na rok mają markowe produkty- ale po co przepłacać przecież..
 
Tylko teraz te markowe robią w Chinach np Mahle/ Knecht.
 
Back
Top