• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Filtry kabinowe biorę tanie węglowe i wymieniam przy każdym oleju, czyli wychodzi 2x na rok. Wolę tak, niż trzymać dwa razy dłużej filtr dwa razy droższy.
 
Kojarzycie może filtry MECAFILTER? Wyczytałem, że to niby francuskie i szło na pierwszy montaż, prawda to? Chciałem dla odmiany do 406 wziąć coś tańszego i markowego.View attachment 12988
W swoim poprzedniem C5 2.0 HDI, kupowałem oryginalne filtry OE PSA, powietrza i paliwa były właśnie MECAFILTER.
 
Mam zagwozdkę, chcę wymienić filtr paliwa w mojej nowej Skodzie, patrzę w katalog MANN a tam 4 różne:

WK 512 - Do samochodów z układem powrotnym paliwa
WK 59 x - Do samochodów bez układu powrotnego paliwa, bez zintegrowanego regulatora ciśnienia
WK69/1 - Do samochodów bez układu powrotnego paliwa, ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia: 3.0 bar
WK69/2 - Do samochodów bez układu powrotnego paliwa, ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia: 4.0 bar

zajrzałem pod samochód i wizualnie stwierdzam, że na pewno nie mam tych dwóch pierwszych.

Jak ustalić który jest dla mnie poprawny? i w ogóle o co w tym chodzi z tym ciśnieniem? pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją... posprawdzałem inne katalogi, Filtron, Sędziszów i jest to samo. Help.
 
Najlepiej dobrać po VIN albo nr ze starego filtra
 
po Vinie w darmowych wyszukiwarkach nic nie pokazuje, a stary filtr nie jest oryginalny i mógł tam wsadzić mechanik pierwszy z brzegu, nie wiadomo co tam siedzi, a chcę dobrać poprawnie.
 
ok, więc dzieki pomocy kolegi @DjStar udało się ustalić, że do mnie idzie WK69/1, a więc wersja z ciśnieniem 3 bar. Ktoś wie o co chodzi z tą różnicą ciśnień? @Kaczorek79 może Ty coś wyjaśnisz?
 
Pewnie podobnie jak u mnie w A4 B6 1.8T czyli nie było regulatora paliwa na listwie wtryskowej tylko w filtrze paliwa
 
Dokładnie, wychodziły tylko filtry z regulatorem 3 i 4 bar. Tych zwykłych nigdy nie widziałem, może idą na inny rynek.
 
a od czego zależy czy ktoś ma samochód na 3 a ktoś inny na 4 bary przy tym samym silniku? jaka to różnica? co by się stało gdybym zamontował niewłaściwy?
 
a od czego zależy czy ktoś ma samochód na 3 a ktoś inny na 4 bary przy tym samym silniku? jaka to różnica? co by się stało gdybym zamontował niewłaściwy?
Niższe ciśnienie paliwa to mniej paliwa podanego w czasie do cylindra, czyli uboższa mieszanka.
U mojego brata w A4 B6 1.8T 163KM siedzi filtr z zaworem 4bar.
 
Warto wziąć ten filtr Amsoil?
 
Nie. Tylko płacisz za nazwę. Z tego co pokazuje dobieraczka to Knechta, Manna czy Filtrona masz w granicach 15-20 PLN; 1/3 ceny Amsa. Czyli filtry na 3 wymiany.
 
Last edited:
@Kevin88 Czytałeś co oni napisali o tym filtrze? On niby flitruje ponad 98% zanieczyszczeń do 20 mikronów. Ma tę część filtrującą z syntetycznego tworzywa a nie celulozy. Na przykład taki celulozowy Toyoty EO filtruje do 51%. Jeżeli to bełkot marketingowy, nieprawda to tak samo trzeba się odnieść do ich olejów. Oszustwo olejowe i dobry marketing firmy no-name z USA. Nie twierdzę, że go ostatecznie kupię, ale coś tam podyskutować można. Na pewno nie jest zły, być może o wiele lepszy od celulozowych jak zapewnia producent, ale czy te zwykłe nagle okazały się złe? Chyba nie...
 
W takim razie kup sobie Amsoila i śpij spokojnie.
PS. U ruskich pewnie będę jakieś przecięte filtry (oni się w tym lubują) to poszukaj Manna. Knechta itp i zobaczysz jaki mają wkład.
 
Ja od zawsze kupowałem do moich samochodów Manna filtry. Według mnie i chyba nie tylko mnie to jedne z lepszych filtrów a raczej wkładów. Jeszcze Purflux jest godny zainteresowania. Purfluxa mam w Megance. Najgorsze filtry to Sędziszowskie i Filtrona, mimo, że Filtron od jakiegoś czasu to własność Manna.
 
@emigrant po czyn wnosić, że Filtron i Sędziszów to najgorsze filtry?
 
Back
Top