• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Tak się zastanawiam czy dać do swojego auta większy filtr oleju tzn. chodzi mi o pojemność i przy okazji zwiększyć pojemność całego układu, jest sens szukać na siłę większego filtra ?
 
@Jones tylko, żeby zawór bezpieczeństwa miał taki sam próg otwarcia i chyba można kombinować z pojemnością.
 
Kojarzycie może filtry MECAFILTER? Wyczytałem, że to niby francuskie i szło na pierwszy montaż, prawda to? Chciałem dla odmiany do 406 wziąć coś tańszego i markowego.
1659355576567.png
 
Nie wiem jak mecafilter ale z tanich do 307 brałem champion i był ok. Co do kabinowego to kiedyś w Vectra b miałem topran i był badziewny. Teraz w 307 mam denkermana i jest ok
 
To musisz się zdecydować czy jednak coś tańszego, czy markowego bo te dwa słowa się wykluczają.
 
Tańsze nie znaczy najtańsze :) Hengst jest tańszy od Purfluxa, czy to czyni go niemarkowym? @Kuba Denckermanna kładłem niedawno do Saaba kumpla i ciężko go było w ogóle wsadzić na miejsce, jakby był za duży. Nie leży też tak dobrze jakbym tego oczekiwał.
 
Wymieniałem dziś olej i chciałem jeszcze delikatnie dokręcić filtr(puszka) kluczem nastawnym, bo niestety taki miałem pod ręką. Efekt jest taki, że filtr jest lekko wgnieciony w 1 miejscu na jakieś 2-3mm. Żadnych wycieków itd. Będzie żyć?
 
Pytanie czy przy standardowym interwale (rok do roku wymiana) warto oszczędzać 20/30zł różnicy a użerać się z tym, że filtr za duży, za mały, że źle filtruje-pytanie czy stać nas na taką oszczędność- najlepiej pakować filtry producenta, który szedł na I montaż i problem z głowy. Kupiłem filtr kabinowy sct do bmw. Filtr za duży, trzeba było oprawiać YOGĘ, żeby go założyć. Czy następnym razem oszczędziłbym 10zł? = nie
 
@CallMeDezy Denckermanna powietrza i kabinowy zakładam do Insignii brata i nie ma z nim problemów. Hengst czasem wychodzi taniej niż Filtron.
 
Ja tam nie wiem jak można oszczedzać np na filtrze kabinowym. Jezdzimy w miastach gdzie jakosc powietrza jest bardzo slaba i warto miec dobry filtr zeby zatrzymywal jak najwiecej zanieczyszczen - przeciez to dbanie o nasze zdrowie. Ja kupywalem rok temu filtr kabinowy Mann za 66 zl z weglem aktywnym i BIO czyms ze jeszcze lepiej zatrzymuje i dziala antyalergicznie i antybakteryjnie. Z samym weglem aktywnym kosztowal 45 a zwykly ktory nic nie filtruje ponad 20 zl. Serio warto raz w roku oszczedzic na zdrowiu te 30 zl .....Jak dla mnie nie warto. Zreszta mojemu koledze w warsztacie jak cos tam reperowal wrzucili filtr kabinowy za 17 zl np. Masakra
 
Można wymienić 2 razy do roku.
 
Znam takich co oleju nawet nie wymieniają
 
Ja tam nie wiem jak można oszczedzać np na filtrze kabinowym. Jezdzimy w miastach gdzie jakosc powietrza jest bardzo slaba i warto miec dobry filtr zeby zatrzymywal jak najwiecej zanieczyszczen - przeciez to dbanie o nasze zdrowie. Ja kupywalem rok temu filtr kabinowy Mann za 66 zl z weglem aktywnym i BIO czyms ze jeszcze lepiej zatrzymuje i dziala antyalergicznie i antybakteryjnie. Z samym weglem aktywnym kosztowal 45 a zwykly ktory nic nie filtruje ponad 20 zl. Serio warto raz w roku oszczedzic na zdrowiu te 30 zl .....Jak dla mnie nie warto. Zreszta mojemu koledze w warsztacie jak cos tam reperowal wrzucili filtr kabinowy za 17 zl np. Masakra
Tylko, ze wegiel dziala moze z 2 miesiace. Wiec nie ma sie co podniecac, ze przez kolejne 10 miesiecy jest sie bardziej chronionym niz przez zwykly filtr.
 
@magic27 @Misiek a czy warto oszczędzać na tarczach hamulcowych skoro kupujemy raz na kilka lat, oleju, wycieraczkach, tłumiku, tulejach i innych częściach skoro wymieniamy je nie częściej niż co rok ? Idąc tym tokiem myślenia jak w roku będziesz musiał wymienić kilka części to za OEM zapłacisz 3000 a za zamiennik 400zl. Rozumiem że kupujecie OEM skoro nie ma co oszczędzać. Ja teraz do Lancera kupuje filtr kabinowy ashika i będę wymieniał 2x w roku bo po prostu robi się brudny, a przy cenie 14zl to nie wydatek w porównaniu do 130 OEM.
 
@Kuba A kto wymienia na czesci OEM? No chyba osoba ktora ma dużo siana i nie liczy sie z kasa . Zreszta co ma olej ,tarcze hamulcowe,tlumik ,wycieraczki do lepszego filtrowania zanieczyszen z powietrza ktore wdychasz . No nic :)
 
Argument "czy warto oszczedzac? Przeciez to tylko dodatkowe...." nie powinien byc używany, bo mozna go wymianiac caly czas w każdej rozmowie. Finalnie sie sie okaze, ze nigdzie nie należy oszczedzac, bo to, bo tamto.
Dla Ciebie ten filtr ratuje zycie, a dla innych moze dobrze zaplanowane finanse, dzieki ktorym moze pozwolic sobie na lepsze zycie bez zbednych nerwów.
 
Zreszta co ma olej ,tarcze hamulcowe,tlumik ,wycieraczki do lepszego filtrowania zanieczyszen z powietrza ktore wdychasz . No nic
Odpowiedziałem na twój wpis
Ja tam nie wiem jak można oszczedzać np na filtrze kabinowym.


Co do filtra kabinowego to jeśli chodzi o zanieczyszczenia powietrza to wyłapią tyle samo, te z węglem niwelują zapachy a te ze srebrem i wkładkami bio są antybakteryjne.

Widziałem gdzieś filmik na którym tani filtr zatrzymywał porównywalna ilość zanieczyszczeń jak drogi.
Myślę że lepiej wymieniać częściej tani niż kupić 3x droższy i myśleć że może jeszcze czy może jeszcze pojeździ.
 
Back
Top