• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Panowie.
Spotkałem się z taką opinią w internecie że zastosowanie nieoryginalnego filtra oleju w automatycznej skrzyni biegów 7gtronic mercedesa może powodować problemy.
Zamienników na rynku jest pełno w postaci samych filtrów jak i zestawów z uszczelkami, śrubami i olejami włącznie.
Co o tym myślicie?
 
Teraz też kupiłem do ojca Forda filtry Sędziszowa, wychodziły taniej niż Filtron więc wziąłem na próbę, z wyglądu są ok, tylko obudowa filtra oleju nie jest lakierowana a ocynkowana, ale to raczej nie problem przy wymianie co roku.
 
Panowie.
Spotkałem się z taką opinią w internecie że zastosowanie nieoryginalnego filtra oleju w automatycznej skrzyni biegów 7gtronic mercedesa może powodować problemy.
Zamienników na rynku jest pełno w postaci samych filtrów jak i zestawów z uszczelkami, śrubami i olejami włącznie.
Co o tym myślicie?
Wymieniałem taki filtr, włożyłem Meyle. Nic złego się nie dzieje.
 
@Plutonowy ja też w internecie takie opinie czytałem. Cena oryginału, a zamiennika jest znaczna. Choć z drugiej strony, jak często wymieniasz olej w asb, by żałować te 100 cebulionów? Mam w bagażniku zestaw do wymiany w 7g i byłbym pewien że filtr jest od Filtrona.
 
Na pewno Filtron? Nie Filtran?
 
Wiecie kto może produkuje dla Subaru OEM filtry oleju? Na samym filtrze jest tylko TOKYO ROKI CO., LTD
 
Wielkimi krokami zbliża się wymiana oliwy, ale zostanę przy filtrze oleju filtrona bo u mnie w samochodzie sprawdza się bardzo dobrze. Kontrolka od oleju gaśnie już przy odpalaniu silnika i cena fajna. Tylko raz trafiam na wyprodukowany w Polsce a raz na made for Filtron.
Filtr kabinowy też wymieniłem na filtrona i po poprzednim z Boscha zniknęło zaciąganie brzydkich zapachów do kabiny.
Filtr powietrza mam jakiś no name z jpn parts czy coś takiego i po przebiegu 15k km wygląda okej to wymienię go po roku i 30 tysiącach na lato. Będzie to oczywiście też Filtron
 
Jak najbardziej ,są dobrej jakości . Produkcja do niedawna to było 100% Made In France ,ale obecnie pokazują się Made In China.
 
A filtry Purfuxa są warte uwagi oleju i paliwa?
Jak najbardziej, w przypadku filtrów oleju uważam, że Purflux są jednymi z najlepszych.
obecnie pokazują się Made In China.
Nie widziałem jeszcze PRC, ale niezłe jaja by wyszły, jakby się okazało, że Chińczyki będą staranniej wykonane, niż te Francuskie 😁.
 
Do tej pory używałem mann ale tak czytam trafiają się jakieś odchylenia no i cena paliwa do insignii CDTI ok 115zl..
Purfluxa kiedyś używałem do laguny..
 
Purfluxa filtry oleju stosuję zawsze jak tylko mam opcję, paliwa miałem w 406 i bez zastrzeżeń, choć ostatnio skusiłem się na Valeo za 15,04PLN i okazał się... Filtronem :) Made in Poland. Przy ostatniej wymianie oleju trafiłem w jakimś sklepie na allegro na Mecafilter, poczytałem trochę i okazało się że to jeden z dostawców OE we Francuzach, więc w te pędy go zakupiłem. Wyszukując w Google numery OE filtrów które szły do mojego 406, znalazłem jego odpowiednik, również made in Tunisia. Polecam się zapoznać z krosami, bo asortyment mają spory i przez małą rozpoznawalność w Polsce ceny są niskie, a jakością wykonania jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Planuję stosować ich filtry oleju i paliwa kiedy będę miał możliwość, bo organoleptycznie wydaje się nawet lepiej wykonany od Purfluxa.
 
organoleptycznie wydaje się nawet lepiej wykonany od Purfluxa.
O to akurat nie trudno 😁, Purfluxy z reguły wykonane są dosyć niechlujnie, szczególnie w kwestii zacieków z kleju. Filtry powietrza z Purfluxa mają na przykład lipne uszczelki, które potrafią nie siadać dobrze w airboxie i puszczać lewe powietrze. Paliwo i kabinówki powiedział bym, że trzymają poziom Manna.

Gdybym miał typować swoją TOP, z tych które przerobiłem tylko w Mondeo, oleju brał bym Purfluxa, powietrza Hengst, kabinowy Mahle, paliwa Mahle.
 
A gdzie zapodział się filtron?
 
Ja kupiłem do Dacii filtr powietrza Mecafilter, cena faktycznie wzglednie przyzwoita, ale nie byłem zadowolony z jakości wykonania, poza tym przyszedł uszkodzony więc go zwróciłem. Kupiłem Mahle - niebo a ziemia, bez porównania. Mahle był made in Germany, Meca nie pamiętam.
 
Filtrony powietrza są spoko, kabinowe w mojej opinii dość drogie. Oleju zakładam jak nie mam aktualnie innej opcji, a paliwa do Common Raila mam jakąś psychologiczną barierę, chociaż z tym Valeo aktualnie, przynajmniej podczas eksploatacji nic niepokojącego się nie dzieje. Gwoździem do trumny w kwestii filtrów oleju dla mnie jest ostatnie cięcie kosztów. OP545/2 do Pandy, póki był Made in Poland wyglądał w porządku, jakość nie była powalająca, ale bez zastrzeżeń. Ostatnio dostałem Made for Filtron i wygląda słabo, raczej będę się starał omijać, jeszcze bardziej niż dotychczas. Poza tym, to tylko moja fanaberia - lubię jak puszkowe filtry mają jakikolwiek kolor, a nie czarny XD Moja hierarchia aktualnie wygląda tak:
Oleju: Mecafilter, Purflux, Mann, Filtron
Powietrza: Filtron, Febi
Paliwo: Mecafilter, Purflux
Kabinę biorę co w danym momencie znajdę najtańszego z węglem. Filtr powietrza jakoś korci mnie pewnego razu wziąć Kraft, jestem ciekaw jak może wyglądać filtr za kilka, lub kilkanaście złotych. Chciałbym też wspierając polski biznes wziąć do któregoś auta filtr PZL Sędziszów, ale ciężko je znaleźć, szczególnie jak chcę sobie u jednego sprzedającego ze smartem kupić komplet do danego auta.
@orzeszpole powietrza Mecafilter jeszcze nie miałem, ale jak będzie wymieniany w którymś aucie to chętnie kupię. Bardzo mnie rozczarował UFI, który ostatnio kupiłem do 406. Bardzo słabo zwymiarowany, ciężko wszedł w airboxa i jeśli dobrze pamiętam to jest Made in China.
 
Do tej pory używałem mann ale tak czytam trafiają się jakieś odchylenia no i cena paliwa do insignii CDTI ok 115zl..
Purfluxa kiedyś używałem do laguny..
Do Insignii filtr paliwa bierz od Delphi. Jest 1:1 taki sam jak Bosch a cena coś koło 50 PLN.
 
Back
Top