• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Focus ST MK3.5 2017 2.0EB

czoix

Użytkownik
Samochód
Focus ST MK3.5 2017
Marka samochodu
Ford Focus ST Mk3.5 2017
Budżet/ile litrów
5.2
Styl jazdy
Silnik
2.0 Ecoboost 250KM
Data produkcji
2016/2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ford M2C913D (EU)
Jaki olej masz obecnie
Millers EE 5W30 ECO
Samochód mam od nowości.
Wymiany do tej pory miały miejsce:

1 wymiana przy 1130km
2 wymiana przy 3500km
3 wymiana przy 10000km
4 wymiana przy 16500km
5 wymiana przy 22000km
6 wymiana przy 28700km
7 wymiana przy 33100km
8 wymiana przy 38700km
9 wymiana przy 44100km

Obecnie mam przebieg 47500km i w maju jak co roku również chce zmienić olej. Filtr oleju zawsze nowy. Ubytków obecnego oleju nigdy nie odnotowałem.

Do tej pory cały czas Millers EE 5W30 ECO z norma Forda WSSM2C-913D.

W USA Ford zaleca już coś innego... to znaczy anty LSPI np. Amsoil SS 5W30.

Samochodem jeżdżę głównie w mieście ale czasem jakaś trasa 200-600km ( 3-5 razy w roku). W trasie staram się przegonić mocno auto na wysokich obrotach ale bez przesady.. w mieście po takiej trasie tez kilka/kilkanaście minut mocniej. Z dołu raczej delikatnie...wcześniej używałem wolnossacych silników Hondy i Bmw poza tym naczytałem się o zjawisku LSPI wiec nie korzystam z nadmiaru momentu poniżej 2krpm jakie daje 2.0 Ecoboost.

Paliwo zawsze PB98 Orlen lub CircleK czasami Shell 100.

Wymieniać czy dać sobie spokój i jeździć dalej na Millersie ?
 
Last edited:
Koledzy, kupiłem Amsoila Signature Series 5W30. Warto użyć płukanki przy tak częstych wcześniejszych zmianach oleju ? Dodatki Archoila do paliwa stosować raczej przed zmiana oleju bo pewnie trochę się tego przedostanie do oliwy? (6400 P-MAX)
 
Wg mnie nie potrzebujesz płukanki, chyba że bardzo chcesz. Ja też nie używam, raz przy 50 tysiącach chyba długodystansową do oleju dolałem.

AR6400 możesz wlać do baku w dowolnym momencie, nie ma wpływu na olej.
 
Cześć,

Od przebiegu 48kkm jeżdżę na Amsoil Signature Series 5W30 wymieniany dwa razy (przy 52kkm i 58kkm)
Chyba zmieniam raczej za często bo jeżdżę normalnie, dogrzewam, studzę reszta trochę miasta, trochę trasy ale dynamicznie.
Każda trasa to często godzina/dwie szybszej jazdy bo te silniki to lubią.

Pytanie: teraz mam przebieg 61kkm i 5 miesięcy od wymiany przy 58kkm - dolewać AR9100 do tego Amsoila i jeździć dalej czy nie dolewać i za 2kkm zrobić wymianę ?

Podobno Amsoil nie lubi takich dodatków ? Z drugiej strony przeczytałem, że AR9100 posiada dobre właściwości do silników z wtryskiem bezpośrednim i minimalizuje odkładanie się nagaru i stąd ten pomysł.
 
@czoix, nie dolewaj nic.
ASL ma TBN na poziomie 12,5, czyli kosmicznie wysokim jak na dzisiejsze standardy (6-8).
Zrób analizę oleju przepracowanego i jak przy Twoim sposobie eksploatacji będziesz miał powyżej 3-4% paliwa - zmiana.
I to zmiana na tańszy olej. Interwały trzeba będzie skracać.
Jak poniżej, jeździsz do tych 10 tys km.
To ten sam problem, z którym ja się właśnie gryzę i zrobię dokładnie jak napisałem.
Mój sposób eksploatacji (tygodniowo)
- 2x100km/raz DK
- 6x~40km w trybie mieszanym.
Mam właśnie około 9500km i niebawem wysyłam próbkę do analizy.
Ciekawym co pokaże spektro pod katem zawartości Pb.
 
Mogę wysłać próbkę do analizy ale mój olej teraz ma dokładnie 4150km przejechane od wymiany w grudniu. Zawsze zmieniam co 6 miesięcy i ~5tys km ale w tym roku przejechałem trochę mniej wiec zastanawiam się nad sensem wymiany tak dobrego i drogiego oleju po przejechaniu tylko 4tyś km.... W tej chwili zmiana Amsoil ASL wychodzi z filtrem 400zł (nie licząc robocizny w aso) ale bardziej chodzi o sens.

Samochód może w trasie nie jeździ bardzo dużo bo w tych 4tyś od wymiany w trasie zrobiłem jakieś 1400km ale zawsze jest dogrzewany i kręcony (szczególnie w trasie i lokalnie jak jest dogrzany) ale nie ma co przesadzać.

Jeszcze jedno. Zawsze PB98 + archoil 6900pmax - czy przypadkiem przy stosowaniu tego dodatku nie trzeba wziąc pod uwagę, że jednak przenika on też do oleju ?
 
Jak masz ochotę to zrób analizę i na jej podstawie podejmiesz decyzję - wymieniać czy jeszcze nie potrzeba. Właściwie to przy takim przebiegu może rozchodzić się tylko o zawartość paliwa w oleju.
 
@czoix, wymiana Amsoila po 4 tys km to po prostu marnotrawstwo ...
Ja swojego trzymam do 15 tys km.
Skoro jednak tak mało jeździsz, to może coś tańszego o podobnych właściwościach ... ?
 
Sam nie wiem czy przechodzić na coś tańszego. Nie chce kombinować bo od nowości lałem Millersa a na Amsoila przeszedłem przy 47kkm. Teraz jest 62kkm i ten silnik miał zmieniany 12 razy olej (średnio co 5kkm) + pierwszy zalany w fabryce.... wiec to już 13 świeży olej w tym silniku. Częste zmiany również z powodu stosowania dodatków do paliwa Archoil 6900p-max.

Niby sporo krótkich odcinków codziennie po 7-10km w jedną stronę ale jednocześnie często dogrzewam i korzystam z wyższych obrotów. Kwota 100 zł raz na pół roku za lepszy olej nie robi właściwie jakieś dużej różnicy - moim zdaniem warto jeśli mam zachować go w doskonałej kondycji. Wcześniej jeździłem często w trasy - jakieś wyjazdy raz na 3 miesiące po 800km autostradami ale teraz od 7 miesięcy trasa to rzadkość.

@SACZI, wymieniasz AMS'a po 15tys ale rozumiem, ze dużo jeździsz w trasie ?
 
Tak, głównie trasy.
2x100km + 2-4x30km tygodniowo.
Krótszych tras praktycznie w ogóle nie robię. To samo jazda po mieście - praktycznie nie wystepuje.
Teraz po ~11 tys km od wymiany, mam żywotność oleju na poziomie 45% (cokolwiek to znaczy).
 
Wg moich obserwacji w Oplach ta żywotność oleju to %we odzwierciedlenie 365 dni od ostatniego kasowania licznika oleju ;) pewnie wchodzą w to jakieś dodatkowe obliczenia komputera pokładowego, ale po moich obserwacjach stwierdzam, że to zwykle odliczanie dni wyrażone w % :)

Pewnie zaproponuje kontrowersyjną alternatywę, ale wydaje mi się, że może ona wpisywać się w twoje oczekiwania.

Motorcraft A5 + AR9200v2 dla podbicia Molibdenu i ogólnej ochrony.
Wg tego co napisał kiedyś Millers poziom ok. 190 ppm zapobiega LSPI i mniej więcej taki poziom uzyskałbyś łącząc powyższe. *

Ale z drugiej strony czy warto byś zmieniał swoje przyzwyczajenia ? Oceń sam :)

* jeśli naklamałem to jak najbardziej proszę skasować ten post.
 
Też uważam że przy tak częstych zmianach oleju szkoda marnować pieniądze na tak dobry i drogi olej jakim jest AMS SS. Jednak przy obecnym charakterze Twojej jazdy nie da się jakoś znacznie wydłużyć bezpiecznie tego interwału, zresztą pewnie nie chciałbyś nawet. Zaproponuję zatem pozostać przy częstych wymianach, ale z tańszym olejem.

Moja propozycja to Amsoil OE 5w30. Do każdej zmiany, albo chociaż co drugą płukanka postojowa - LM, AR

Druga propozycja oleju to Mannol, spełnia najnowsze normy API SP, a więc jest anty LSPI, a wlyszkow pisał że zna ten pakiet i że jest ok. Sam zresztą stosował ten olej. Wtedy możesz dodać jakiś AR9100, albo 9200 jeśli lubisz dodatki bo olej jest bardzo tani i starczy kasy na dodatek.
 
Tak, ale pakiet mówił że jest ten sam bo się go pytałem. To jest ta sama linia olejów, spełnia te same normy, więc poza lepkością to tam nic się nie będzie różniło, przynajmniej nie na tyle żeby miało to jakieś większe znaczenie.
 
Przy takim użytkowaniu to nie będzie kompletnie żadnej różnicy, czy się Amsoila zastosuję, czy olej Forda. Zresztą olej Forda to bardzo fajna, poprawna formulacja, której nie można nic zarzucić.
 
@Zielony34 zgadzam się, że to bardzo fajny olej, jednakże nie posiada formulacji zapobiegającej występowaniu zjawiska LSPI, co w tym silniku jest dość istotną kwestią, dlatego ja odradzam jego stosowanie i świadomie go nie polecałem.
 
@czoix Ja już w tym wątku podałem Ci propozycję taniego oleju z pakietem anty LSPI. Odświeżam.
 
Temat był na forum omawiany i olej ma tutaj mniejsze znaczenie, niż sam styl jazdy.
Z jakiegoś jednak powodu w ACEA A7 test na występowanie LSPI się znalazł - ASTM D8291 Sequence IX (nomen omen) Ford.
Minimalny TBN obniżono z 8 do 6. Moim zdaniem coś na rzeczy jest.
 
Zostanę przy AMSOIL SS 5W30. Może i przepłacanie przy częstych wymianach ale olej jeden z lepszych i anty LSPI w dodatku z normą Forda (do 2.0EB na USA).

Obecny olej w silniku ma 4700km wlany w grudniu 21r...zawsze wymieniałem w maju przy 5kkm ale teraz przeciągam bo mniej jeżdżę.
Nie widzę chyba sensu wymiany teraz skoro w grudniu tak czy inaczej wleje świeży na przeglądzie w ASO (wtedy zrobie płukankę). Zapewne zrobię do grudnia nie więcej niż 2kkm.
 
Back
Top