• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford focus MK1 1.6 16v 100km

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Marka samochodu
Ford Focus Mk1
Budżet/ile litrów
100/4.3L
Styl jazdy
Silnik
1.6 16V 100km
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/5w40
Jaki olej masz obecnie
Lotos synthetic plus 5w40
Przebieg silnika 200000km
Silnik z LPG.
 
Pewnie mu sie przyda, to jest 2 silnik, lotos zalany dla sprawdzania czy trzyma ciśnienie na 5w40
 
Zdjęcia zrobione świeżo z trasy. Na oleju zrobione okolo 7000km.
 

Attachments

  • 20191207_143102.jpg
    20191207_143102.jpg
    5,1 MB · Odwiedzin: 410
  • 20191207_143136.jpg
    20191207_143136.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 426
  • 20191207_143141.jpg
    20191207_143141.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 401
Tylko ze na lotos 5w40 dlugo mi graja popychacze na zimnym silniku, moze to kwestia nagaru na popychaczach?
Post automatically merged:

Nie ma potrzeby wedlug mnie plukac, jest bardzo czysty. Chociaz profilaktycznie mozesz zastosowac Archoil 2820, przed zastosowaniem innego oleju.

P.S

Zdjecia udostepnij takze tutaj: https://www.oil-club.pl/index.php?threads/tylko-fotografie-zdjęcia-otwartych-silników.131/
Właśnie ja kupiłem juz płukanke,nawet 2 sztuki ale firmy K2
 
Last edited by a moderator:
I czy na innym oleju hałasowały czy nie? Lotos mnie też wydaje się ok.
 
Nie wiem, silnik kupiłem używany i zalałem od razu najtańszym olejem w tym przypadku 5w40 lotosa .
Co do halasowania to tłuką na zimnym przez okolo 1min do 2min,ale tylko przy temperaturach okolo zera w dół
Gdy jest wyższa temperatura,to graja max 20sekund
 
A czy ten silnik ma popychacze hydrauliczne? Może trzeba luzy zaworowe sprawdzić? Wydaje mi się, że ford ma szklanki sztywne na wymiar lub płytki
 
To zdecydowanie za dlugo. Warto go przeplukac, moga byc przytkane otwory, przez ktore popychacze sa zaopatrywane w olej lub jest problem w zaworze regulacji cisnienia oleju.

@soszo z tego co sie orientuje tam sa zastosowane hydrauliczne popychacze.
 
U mnie przejście z Elfa SXR na Lotosa dało wręcz odwrotne skutki . Teraz nie słyszę ze mam silnik haha
 
To zdecydowanie za dlugo. Warto go przeplukac, moga byc przytkane otwory, przez ktore popychacze sa zaopatrywane w olej lub jest problem w zaworze regulacji cisnienia oleju.

@soszo z tego co sie orientuje tam sa zastosowane hydrauliczne popychacze.
Moze to dlatego ze jest 5w40?
On jest gesciejszy od 5w30 w 40 i 100°C
A zalecany jest tylko 5w30
 
W tym silniku chyba są mechanicznie regulowane luzy? Czy to już wersja z hydrauliką?
 
Back
Top