• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford focus MK1 1.6 16v 100km

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Marka samochodu
Ford Focus Mk1
Budżet/ile litrów
100/4.3L
Styl jazdy
Silnik
1.6 16V 100km
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/5w40
Jaki olej masz obecnie
Lotos synthetic plus 5w40
Przebieg silnika 200000km
Silnik z LPG.
 
Jeśli by ktos pytał o stan krzywek wałku rozrządu.
A i zaplanowałem dodać ,silnik jest zalany ceratec liquli moly
 

Attachments

  • 20191207_165021.jpg
    20191207_165021.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 468
Ja tam obstaje przy wymiennych szklankach. Tak na 99%. Chyba, że były różne wersje tego silnika
 
Na pewno to nie wiem. Wiem, że jak mój brat chciał kupić C-maxa to z tego powodu nie kupił bo mu gazownik odradził.

Jeśli dobry silnik tu wstawiłem, to tak jak napisałem wcześniej, popychacz + płytka lub cały popychacz na wymiar.
https://7zap.com/en/catalog/cars/Ford/brand/21/0/Focus/Focus 1998-2005 (CAK)/Ford/WmRSMDE5UkhUbmZuR25lQkNDNWVzLzdsZ1l2eWtITm5hL1hJYkRLRGhTV3A0bjB4OFNrNWtKQVhvVTJkV204MjVmakl1K015aHorVWZuSHMycjlzRG1KUTRUK0JuVUZqVGU2ZEZ2NytONTJLUmJRcUh0OG1wZ3gwVVoxQW1XNU4xN2dyeG5DU2c0YXpSaGlDQjJjSlBRPT0=/6bbffde8b5b8077d2d0a5796da6eea3c:6a013697b7f85b36db419f6eccdde8c3/manufacturer/1.20->3.15482/4.67400

Kurcze coś nie pykło z tym linkiem
 
Akurat co do LPG, to silnik pracuje na nim wzorowo,rzekłbym ze lepiej niz na PB.
A co do cerateca. To czy ten dodatek mógłby zaszkodzić popychaczom?
 
Nie mówię, że na LPG będzie źle pracował tylko na PB zawory można regulować powiedzmy raz na 200tys, a na lpg raz na 30tys zalecają.
Regulacja przy wymiennych szklankach to nie są tanie rzeczy ;)
 
Nie mówię, że na LPG będzie źle pracował tylko na PB zawory można regulować powiedzmy raz na 200tys, a na lpg raz na 30tys zalecają
Tylko ze nikt w mojej okolicy nie chcę sie podjac ustawienia zaworów w tym silniku......
 
Odbiegamy od tematu. Info na temat regulacji na pewno znajdziesz na forum forda. Są też pewnie filmy na YT.
 
Oj tak,wracając do tematu.
Kupiłem w dobrej cenie specola gold 5w30, chyba zda egzamin w tym silniku,chodź kurde nie zauważyłem, że jest specol premium C3 5w30....,który był by lepszy od golda :)
 
Nie wiem. Ja teraz mam hyundaia oleje zalecane to ACEA A5/B5 wszystkie z aprobatą Forda. C3 to raczej low czy mid saps do dpf.

5W30 na pewno jest "szybszy" od 5W40. Walczyłem z późno gasnącą kontrolką ciśnienia w Gpunto Mjet i na 5W30 czas był krótszy.

A moja panda też sobie tarabani z rana ale mam to gdzieś. W silniku total 10W40 ;)
 
Zalezy jaki olej...

Jeśli mnie pytasz to w punto testowałem Castrol Edge 5W30 C2, Castrol 5W40 i Motul 5W30 C2 nie pamiętam jaki dokładnie chyba eco-clean (sobie wygooglałem). Najlepiej w moim tescie wypadł Castrol 5W30.

Motul to ostatni olej jaki miałem w punto i byłem zawiedziony, że w kluczowej kwestii dla mnie dył gorszy od castrol
 
Tak mówią chyba był, jest najczesciej podrabianym olejem i taka łatka ma przylgnęła

jesteśmy na forum olejowym i może zaraz mnie tu zjedzą ale w Astrze J 1.7cdti miałem castrol zalewany w long life i ja zostałem na castrolu bo jak jest dobrze to nie trza psuć. Z namową mechanika zmieniłem na liqui moly i jakoś oczekiwanej różnicy w kulturze pracy nie zauważyłem. Może słoń nadepnął mi na ucho :rolleyes:
 
Last edited:
Ja akurat mam zle wspomienia z castrolem.
Zaczęły mi szklanki tłuc w silniku,lecz byl to fiat stilo z silnikiem 1.6 103km.
Ale liquli moly jak dla mnie oczywiście jest olejem przereklamowanym.
 
Silnik to zetec SE z plastikową pokrywą zaworów
Wszystkie Focusy mk1 w 1.6 16V miały płytkową regulację zaworów, także klepie coś innego.
 
Back
Top