• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford focus MK1 1.6 16v 100km

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Marka samochodu
Ford Focus Mk1
Budżet/ile litrów
100/4.3L
Styl jazdy
Silnik
1.6 16V 100km
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/5w40
Jaki olej masz obecnie
Lotos synthetic plus 5w40
Przebieg silnika 200000km
Silnik z LPG.
 
I czy polift czy przedlift.
A ten silnik to nie wiem jaki ma kod. Musiałabym poszukać
 
Last edited by a moderator:
Oj tam Grzesiek Duda czyni cuda. Proponuję przeczytać komentarze po filmem;

trochę w temacie trochę nie, ale ford focus na tapecie ;)
 
@Kaczorek79 Patrzyles na zdjęcia z pod korka oleju?
Mi tam na płytkę to nie wyglądało,ale ja się nie znam :)
To zobacz sobie, jak wygląda mechaniczny popychacz zaworu w Fordzie i płytka do niego. Po zmontowaniu tego razem, wygląda jak hydrauliczny popychacz, ale nim nie jest. Ani mk1, ani mk2 nie miały hydrauliki w sterowaniu zaworem.
 
WSZYSTKIE benzyny Forda mają mechaniczną kasację luzów zaworowych. Jedne da się kasować regulacją manualnie, inne wymianą szklanek.

odblokowała popychacz zaworu

tam nie ma żadnego popychacza zaworu, chyba, że palcem popchnąłeś :D

Ani mk1, ani mk2 nie miały hydrauliki w sterowaniu zaworem

Amen.

Jak ktoś nie wierzy, niech zajrzy na forum Forda, albo najlepiej do ASO zadzwoni i poda VIN.
 
Więc zadzwoń do ASO i zapytaj podając VIN. Jedno jest pewne - NIE posiadasz hydraulicznych popychaczy zaworowych.
 
no to Ci podpowiem - tam też nie ma hydrauliki na zaworach :D
 
Last edited by a moderator:
Prawda , też szukałem forda ale odpuściłem z względu na brak hydraulicznych popychaczy.
 
@Zielony34 Na forum forda sa dwie różne i sprzeczne informacje,więc wiesz.
Zgadza się, ze te silniki w Focusach I miały luz regulowany szklankami albo płytkami w zależności od oznaczenia itd. Mam dokładnie ten sam silnik co ty, czyli Zetec SE - black top (2002) i miałem już sprawdzany luz niedawno - szklanki. Jak chcesz szczegóły w tym temacie popytać to pisz na priv. Tak jak przedmówcy potwierdzam, że przy tym konkretnym modelu silnika nie było hydrauliki.
@Michalos12 a jak wypada u ciebie spalanie oleju przy tych 7 tyś?
 
Last edited:
Ja w swoim Focusie testowałem: 3 x 5w30 A5/B5 oraz 3 x 5w30 A3/B4 (w sumie trzy marki - Forda Formula F, Valvolnie i Gulfa).
Najmniejsze spalanie miałem na olejach A3/B4 (ok. 0.5 L). Na wszystkich silnik chodził dobrze jeśli chodzi o pracę, dzwieki itp.
Teraz chciałem przetestować coś innego i zmienić lepkość (zwykła ciekawość). Wleciał Shell HX 5w40. Póki co zrobiłem na nim 500 km, więc duzo nie napiszę (ale na pewno silnik ciut dłużej się nagrzewa, łapie temperaturę). Czas pokaże jak bedzie się sprawował.
 
U mnie lany był do tego silnika (99 rok) tylko fordowski olej 5w30 z normą, tak dojechał do 240 kkm, bodajże, bez dodatków, bez płukanek (stare czasy były) jak poszedł do ludzi brał może 0,5 litra na 10 kkm.
 
@morfe1
A którego shella hx zalałeś? Hx7 czy hx8?

@cytrynowiec
A w moim przypadku jest mały problem, bo kupiłem używany silnik z przebiegiem 190tkm, teraz ma już 200tkm i zalewany był przez ten czas:
10w40 na sprawdzenie czy jest ok silnik,potem 5w40 lotosa czy trzyma ciśnienie i wszystko na ten moment jest ok, a teraz kupilem spec gold 5w30, wkoncu taki jaki powinien być w tym silniku , w znaczeniu lepkosc oleju
 
Back
Top