• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford focus MK1 1.6 16v 100km

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Marka samochodu
Ford Focus Mk1
Budżet/ile litrów
100/4.3L
Styl jazdy
Silnik
1.6 16V 100km
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/5w40
Jaki olej masz obecnie
Lotos synthetic plus 5w40
Przebieg silnika 200000km
Silnik z LPG.
 
Ford też ma opcję z płytkami. Tak patrząc po ofertach popychaczy w necie.
W pandzie chyba mam płytki. W Hyundai całe szklanki.
Co by nie było to nie widzę sensu wymiany wszystkich szklanek w ok dwudziestoletnim focusie.
 
Ford też ma opcję z płytkami
nie we wszystkich silnikach.

Co by nie było to nie widzę sensu wymiany wszystkich szklanek w ok dwudziestoletnim focusie.
jak się szklanki kupuje w ASO to nie ma sensu, jak się zamawia w innym miejscu, to ja osobiście inaczej bym tego nie robił.
 
W innym miejscu są po ok 70zl. Razy 16 to też czyni ładną sumkę. Dasz gwarancję że usunie to problem stukania? Wałek nie jest w najlepszym stanie. Więc trzeba by robić co najmniej całą głowicę
 
powiem wam tak, szklanki są dostępne te tańsze,ale akurat tego rozmiaru co potrzebowałem nie było, jedynie aso miało, co do wałka to wałek został zmierzony i trzyma swoje wymiary.
 
i tak chyba zostanie,najwyżej kupie komplet wałków i będę miał na wymianę :p:p,i zaleje jakimś dobrym 5w40
 
Dasz gwarancję że usunie to problem stukania? Wałek nie jest w najlepszym stanie. Więc trzeba by robić co najmniej całą głowicę
nie dam, ale wskaż mi, gdzie napisałem, że to jest na 100% tego wina. Ja tylko pisałem o luzach zaworowych.
 
Panowie powiem tak, jeżdżę już drugą wymiane na specol gold, najpierw 5w30, teraz 5w40 i popychacze się wyciszyły do 0 na ciepłym silniku. Na zimnym to wiadomo kilka minut poklekoczą i przestają.
Co do barwy oleju to po 4000km jest juz kawa z mlekiem, pewnie gdzies jeszcze jest syf w głębi silnika, albo specol szybko tak traci swoje właściwości.
 
Płukanki stosuj i tyle.

popychacze się wyciszyły do 0 na ciepłym silniku
to akurat bardzo częste, rozszerzalność materiałowa. Olejem tutaj nic nie zdziałasz, bo masz ustawiane luzy mechanicznie, szklankami, ale o tym już zostało wszystko napisane. Z tym, że 1.6 to dosyć pancerne jednostki i raczej sporadycznie się tam luzy ustawia.
 
może być LM 2662 i trzymaj ze 20 minut na wolnych obrotach.

z takich zwykłych na 10 minut, to nawet K2.
 
Góra silnika wygląda na bardzo czystą, gorzej z dołem i blokiem tego nie zobaczymy od góry, pierścienie niby ok bo oleju nie pali, ale wiadomo cos sie mogło nazbierać.
Myślałem by zastosowac jakas długodystansową plukankę
 
Długodystansową również możesz, nie zaszkodzi. Sporo syfu mogło zebrać się na dnie miski olejowej.
 
Zastanawiam się co wybrać za olej?
Czy pozostać przy spec gold 5w40,
Czy może przejść na Orlen classic 5w40?
A może cos innego?
 
To już tylko twoja decyzja. Jeśli lubisz testować to zmień. Nie są to duże koszta w przypadku tego oleju, a zawsze jakieś odniesienie w stosunku do innych smarowideł będziesz miał. Z drugiej strony nie wiem czy jakaś odczuwalna różnica będzie. Twoja wola i ciekawość niech zdecydują.
 
Back
Top