• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford focus MK1 1.6 16v 100km

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Marka samochodu
Ford Focus Mk1
Budżet/ile litrów
100/4.3L
Styl jazdy
Silnik
1.6 16V 100km
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/5w40
Jaki olej masz obecnie
Lotos synthetic plus 5w40
Przebieg silnika 200000km
Silnik z LPG.
 
Czy mogę do mojego zetec se 1.6 16v zalac ten ole

możesz, ale ani C3 tam nie jest konieczne, ani 5W30. W tych pieniądzach masz Formułę F i tego bym się trzymał.

Ja bym spróbował Wolfa Vitaltech 5W40.
 
C3 bez uzasadnienia w tym silniku, Elf SXR/Total 9000, Eurol, Platinum fajne oleje i niskie ceny ;)
 
Cześć,zalałem silnik olejem 5w30, przejechałem na nim 4000km, wszystko jest ok,ale po dłuższym postoju kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po około 1sek, a czasami gaśnie od razu, oraz na rozgrzewającym silniku gra hydraulika zaworow, na gorących jest cicho i nie gubi ciśnienia oleju.
W czym jest problem?
 
Widać nie chcesz przyjmować wiedzy. Napisałem Ci w tym wątku kilka stron wstecz, że nie masz żadnej hydrauliki zaworów. Jeżeli klepią, najwyższy czas sprawdzić luzy zaworowe i wyregulować.
 
Luzy byly sprawdzane i są ok, szklanki uszkodzone zostały wymienione(1szt)
I tylko by szurały na zimnym i rozgrzewającym silniku?
 
o tej "hydraulice" to miałeś pisane kilka razy, nawet przeze mnie. Poza tym, to nie Ty pokazywałeś zdjęcie z otwartego silnika, gdzie wałek nie był w najlepszym stanie? Szklanki też wymienia się kompletem, bo materiał w trakcie pracy ulega degradacji i jak wymienia się pojedynczo, to jest to tylko dobry interes dla mechanika.

Ja nie pamiętam, kiedy ostatnio zauważyłem w swoich samochodach w ogóle kontrolkę ciśnienia oleju. Jak liczysz w sekundach ich gaśnięcie, to zwróciłbym uwagę na pompę oleju.
 
Gaśnie dość szybko do 1 sekundy, ale tylko tak sie dzieje na zimnym silniku,na ciepłym silniku tego zjawiska nie ma, a po drugie silnik nie gubi ciśnienia oleju nawet po bardzo agresywnej jeździe.
Apropo szklanek, wymieniłem tylko uszkodzoną, bo komplet nowych(16x152zl) jest nieekonomiczne.
 
Nie ma sensu wymienić szklanek dla samej wymiany. Skoro luzy są ok to nie ma co tu kombinować. Silnik ma swoje już za sobą i trzeba się z tym pogodzić że nie będzie chodził jak nówka.
Co do grubości szklanek to chyba nie wszystkie masz w jednym wymiarze. Regulacja polega na tym że dopasowujesz wymiar szklanki pod każdy zawór. Chyba , ze masz wymienne płytki to dobierasz jej grubość
 
ale szklanki nie są równe. Poza tym, nie chce mi się wierzyć, że tylko w ASO dostaniesz szklankido Focusa, bo ja tylko wrzuciłem w google frazę i do wyboru, do koloru, ale jak chcesz.
 
co wg Ciebie da wymiana wszystkich szklanek?
Szklanki też wymienia się kompletem, bo materiał w trakcie pracy ulega degradacji i jak wymienia się pojedynczo, to jest to tylko dobry interes dla mechanika.

bardzo częsta praktyka - szczególnie w Fordzie, wymiana po jednej szklance i co pół roku od nowa, bo się luzy robią na pozostałych. Wymienisz kompletem, to potrzyma dużo dłużej bez ingerencji. Temat był kiedyś chyba na forum Forda przerabiany. Chciałem Mondeo, to się w temat zagłębiałem. Mam też w rodzinie od nowości Forda, więc też nabrałem małego doświadczenia.
 
Skoro tak uważasz. Może, może.

Nie słyszałem o takiej praktyce w silnikach aut koreańskich czy japońskich.
 
w autach koreańskich i japońskich jeszcze się czasem na płytki regulowało, to było dużo prostsze i mniej kosztowne.
 
Back
Top