• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Mondeo mk4 2.0 Duratec z lpg

Daniel843

Użytkownik
Samochód
Ford Mondeo mk4
Marka samochodu
Ford Mondeo mk4
Budżet/ile litrów
200zl/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 Duratec
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30, wss-m2c913-d
Jaki olej masz obecnie
Ravenol fds 5w30 usvo
Cześć,
Poszukuję oleju do forda mondeo MK4 2.0 pb+lpg.

Aktualnie zalany ravenol 5w30 fds usvo.
Zastanawiam się nad pmo ale nie wiem czy zmieniać. Interwał zmian to 10k

Jaki olej polećcie do tego silnika? Zależy mi na jak najlepszych parametrach.

Pozdrawiam
 
Spoko, luz. Jak ja kupuje czy to Orlen czy Lotos to dostaje zawsze mniej wiecej sprzed miesiąca. Brałem kiedyś do agregatu 10w40 Lotosa i dostałem pamiętam tygodniowy olej.
 
Co byscie wybrali? Amsoil ss 5w30 czy penrite full synthetic 5w30?

Ta ruskim lub niemieckim oil club ten amsoil jest opisywany jako top 1 5w30 A5/B5.
 
Amsoil. Ewentualnie Formuła F od Forda też się sprawdzi.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Co byscie wybrali? Amsoil ss 5w30 czy penrite full synthetic 5w30?

Ta ruskim lub niemieckim oil club ten amsoil jest opisywany jako top 1 5w30 A5/B5.
6 stron tematu i jeszcze olej nie wybrany. Zacznijmy od tego, że masz zalany naprawde dobry olej więc wiekszego sensu zmiany nie widzę chyba, ze chcesz coś tańszego wtedy miałeś już polecanego Shell Helix Profesional AF.
 
Mój Tata miał Mondeo Mk4 2.0 Duratec jeździł cały czas na Valvoline 5W30 z normą Forda.
Przejechał ok 200 tys. km, w tym od 128 tys. km na LPG.
Silnik brał olej od dłuższego czasu, myślę, że ok 0,3-0,5 na tysiąc ale te silniki słyną z tego że mają apetyt na oliwe.
 
ale te silniki słyną z tego że mają apetyt na oliwe
bo ludzie przeciągają interwały i myślą, że płukanki rozszczelniają silniki. Nie każdy Ford bierze olej, tak samo, jak nie każda Honda wymaga wożenia beczki z olejem na tylnym siedzeniu.
 
Zgoda, ale jest kilka silników które mają duże predyspozycje do brania oleju i w danej kategorii znaczna liczba ich bierze oliwe, tak jest właśnie też z Duratecami, TSI itd. Akurat w tym aucie o którym mówię, olej był zmieniany co 10 tys. km.
Więc też nie sprowadzajmy tematu do absurdu, że nie istnieją takie motory i jeśli by była regularna wymiana i płukanka to oliwa by nie znikała.
 
Tak, jeśli byłby stosowany dobry olej, odpowiednie interwały, oraz płukanki, to takie silniki byłyby w zdecydowanej mniejszości. Wady konstrukcyjne to jedno, drugie to wady konsumenckie.

Mój przykład - F4R, bardzo lubią olej. Jak kupiłem samochód, brał w szczytowym momencie 2.5L\10 tysięcy. Obecnie zszedłem do dolewki 1L po 6-8 tysiącach. Dolewka 1L skutkuje powrotem do stanu max na bagnecie. Prawdopodobnie wystarczyłoby 500-700ml i też bez konsekwencji bym interwał dojechał.

Mam rodzinie Durateca 1.4, nie bierze ani grama od wymiany do wymiany. Od fabryki na Formule F 5W30.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Jak rozumiem zdrowy silnik nie powinien brać więcej niż 1L na 10 tys. km prawda?
Szczerze powiedziawszy nie wiedziałem, że jakość oleju o konkretnych parametrach (o tej samej lepkości i tej samej normie) ma wplyw na zuycie.
A jaki wpływ mają płukanki na pobór oleju? Mogę gdzieś znaleźć jakieś info o płukankach które należy zastosować i jak?
 
Last edited:
Płukanki postojowe mają główne zadanie rozrzedzić stary olej, aby jak najwięcej spłynęło go z układu. Oczywiście stosowane regularnie wpływają również pozytywnie na pierścienie. Przy znacznym poborze oleju, lepiej skrócić interwał i dłużej potrzymać płukankę na postoju.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Posiadam praktycznie od nowości (auto kupione jako używane z przebiegiem 6 tyś. km, tak "sześciu") durateca w Volvo C30. Z ciekawostek, to mimo że jest to w zasadzie ten sam silnik, co co we wszystkich Fordach 1.8 16V, to ma trochę zmodzony komputer i w serii mapy pod Pb98. Volvo przy miejskiej eksploatacji poleca olej 5W-30 z normą WSS-M2C-913B, albo 0W-30 A5. U mnie jeździł ten samochód w zasadzie tylko i wyłącznie na Amsoil SS 0W-30 AZO, z jedno-interwałowymi zmianami na Specola 0W-30 oraz Millersa XF 0W-30. Obecnie jest na Amsoil SS 5W-30 ASL i jest wyraźnie ciszej niż na wszystkich 0W-30. Mimo, że auto ma niecałe 70 tyś. km (jest to MY 2007), to eksploatacja raczej drakońska, bo 3,5km w jedną stronę do pracy i z powrotem. Pociecha dla silnika taka, że przynajmniej garażowane ale nawet oliwa PAO+estry znika w ilości ok. 1l/10,000km. Auto nie widuje obrotów powyżej 5 tyś. rpm, olej dosyć szybko czarniej na bagnecie. Następny wleci Ford Formuła F, może z AR9400. Nie każdy Duratec musi pić olej ale jak widać jak auto ma służyć właścicielowi, a nie na odwrót, to nawet topowy olej się poddaje przy typowo miejskiej eksploatacji.
 
eksploatacja raczej drakońska, bo 3,5km w jedną stronę do pracy i z powrotem.
przy typowo miejskiej eksploatacji.
to nawet nie jest miejska eksploatacja. Olej się podda, bo nawet nie osiągnie temperatury roboczej. Cała jednostka na to nie ma szans. W takich przypadkach nie ma co się dziwić poborem oleju, bo prawdopodobnie degradacja pierścieni będzie postępowała dosyć szybko. Szczególnie zimą silnik dostaje tak w 4 litery, że nawet garażowanie nic mu nie daje.
 
"Na szczęście" od 2-3 lat zaczęły się takie korki w W-wie, że ten przejazd 3,5km zajmuje minimum 20 minut, więc odrobinę bardziej auto się może nagrzać na tym dystansie.
 
paradoksalnie, korki mogą być czynnikiem pomocnym w tym przypadku.
 
Płukanki postojowe mają główne zadanie rozrzedzić stary olej, aby jak najwięcej spłynęło go z układu. Oczywiście stosowane regularnie wpływają również pozytywnie na pierścienie. Przy znacznym poborze oleju, lepiej skrócić interwał i dłużej potrzymać płukankę na postoju.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Możesz polecić jakąś dobrą płukankę? Rozumiem, że tą "postojową" wlewa się na chwilę przed samą wymianą oleju tak?

A są jeszcze jakieś inne niż te "postojowe" - jak one wtedy działają?
 
@sailor_p Masz cały temat poświęcony płukankom, zarówno tym ekspresowym, jak i długodystansowym. Oczekiwanie, że każdy przypadek jest indywidualny i należy każdemu z osobna polecać w jego indywidualnym temacie te same produkty i tłumaczy ich działanie, to nic innego jak zaśmiecanie forum.
 
Olej już w zasadzie wybrany jednak mechanik poleca mi zamiast amsoil ss 5w30,
EXTREME AMG VR2 5W30 GTJ.
warty jest coś ten olej czy sobie dać spokój?
 
Back
Top