• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Mondeo mk4 2.0 Duratec z lpg

Daniel843

Użytkownik
Samochód
Ford Mondeo mk4
Marka samochodu
Ford Mondeo mk4
Budżet/ile litrów
200zl/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 Duratec
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30, wss-m2c913-d
Jaki olej masz obecnie
Ravenol fds 5w30 usvo
Cześć,
Poszukuję oleju do forda mondeo MK4 2.0 pb+lpg.

Aktualnie zalany ravenol 5w30 fds usvo.
Zastanawiam się nad pmo ale nie wiem czy zmieniać. Interwał zmian to 10k

Jaki olej polećcie do tego silnika? Zależy mi na jak najlepszych parametrach.

Pozdrawiam
 
s
@Zielony34 - z tym PAO też nie przesadzaj. Przeciętny PAO będzie chronił tak samo dobrze jak przeciętny HC i gorzej niż typowy GTL (bo ten jest zazwyczaj wysokiej jakości). Olej jest tak dobry, jak dobre jest połączenie dodatków z bazą. Lepiej spiszę się zajebisty pakiet z kiepską bazą (jeżeli będzie pod tą baza dopracowany) niż kiepski pakiet z PAO. Powielanie mitów w temacie PAO też dobre nie jest.

Bardzo mądry wpis @jerseyAdmin . Istnieje coś takiego jak technologia procesów chemicznych. To jest mega ważne! W skrócie i obrazkowo: w jednym wiadrze mamy bazę, w drugim dodatki i mieszamy je sobie w trzecim wiadrze kijem. Powstaje gotowy produkt. Ta sama baza, te same dodatki i technologia procesów chem. - dodatki są wtłaczane w bazę pod odpowiednim ciśnieniem i w odpowiedniej temperaturze (na gorąco). Z tych samych produktów powstaje zupełnie inny jakościowo produkt. Taką technologię wykorzystuje Lotos, dodatkowo ciągnie bazy właśnie od Neste.
 
Lotos to jedna z największych i najnowszych rafinerii w całej Europie więc jakość u nich stoi na wysokim poziomie . Dodatki mieszają na gorąco więc finalnie musi wyjść im "dobry" produkt .
 
A kto nie blenduje na "goraco" ? Tutaj mala prezentacja jak to wyglada w malej ilosci:
 
Last edited by a moderator:
Fajny filmik, nie widziałem go wcześniej.

I właśnie sobie wyobraziłem grupę Niemców nad wielkim kotłem zawieszonym nad ogniskiem mieszających olej drągiem :D
 
nie rozumiem po co kombinować, skoro producent samochodu popełnił bardzo dobrą serię silników Duratec HE, pozbawioną w zasadzie jakiś szczególnych przypadłości (może klapy w dolocie to nie jest ich najmocniejsza strona ale bez przesady), od początku producent zaleca oleje 5W30 spełniające jego normę, więcej norma ta jest w dalszym ciągu podtrzymywana i rozwijana, co świadczy o tym, że wymagania wobec oleju są aktualizowane (913A/B/C/D).
Ford produkował od zawsze bardzo dobre jednostki benzynowe [Diesle tylko TDDI] które większych bolączek nigdy nie miały. Zlecił produkcję olejów dla swoich jednostek w określonych widełkach wymagań i te oleje na prawdę dają radę. Sam mając Durateca lałbym Meguina, ale wiem, że kupując auto z drugiej ręki i słysząc od poprzedniego właściciela, że on lał to, co Ford nakazuje, spałbym spokojnie. Mam w rodzinie Durateca 1.4 od salonu lany Ford Formuła F 5W30 i zmieniany co 10 tysięcy. Jedynie złotawy nalot, ale lepiej jest, jak w mojej "Laweciarze".

Ravenol znany i doceniany za oleje przekładniowe postanowił wejść mocno w rynek olejów silnikowych, to promował się wysokimi parametrami z kart technicznych, które później nie zawsze się takie okazywały w analizach. Nie była to prawdopodobnie kwestia wciskania kompletnego kitu, tylko nie do końca stabilnej produkcji.
Jak się ma słabą kontrolę jakości, a analiza pokazuje, że w butelce jest co innego, niż ma być, to jest to wciskanie kitu. Tak samo, jak olej ma spełniać daną normę i przedstawicielstwo, pomimo wątpliwości, pokazuje nie do końca OK analizę swojego produktu, podsumowując tekstem, parafrazując - olej jest dla nas wporzo [chociaż powodował LSPI], to sorry, ja tego brandu nie kupuję i nie polecam.

nawet tu na forum użytkownicy leją te oleje i są zadowoleni.
Ja chyba nie jestem w stanie wymienić ani jednego użytkownika tego forum lejącego Ravenola.

Warto mieć na uwadze, że ten rynek ma swoje mody, kiedyś bardzo poważne były oleje z USA, później UK, był czas na Australię, Finlandię czy Japonię teraz widzę że coraz częściej wspomina się o włoskim Eni albo hiszpańskim Repsolu. Niemcy zawsze mają w Polsce poważanie, więc jak spowszedniało Liqui Moly, to pojawił się Ravenol...
Nie, to nie moda. To jest czytanie kart technicznych, które często nie mają związku z rzeczywistością i poszukiwanie "świętego grala". Ludzie najpierw myslą, że olej X jest super, później ktoś promuje olej Y, że jest świetny, a na końcu wpada handlarz i obala wszelkie "mity" i promuje olej Z, mówiąc, że ma ogrom klientów zadowolonych z tego, że im silnik ciszej chodzi na tym oleju, bo mu ktoś płaci za takie recenzje... Takl idzie fama kolejnych marek. Stąd ja wyśmiewam teksty w stylu "silnik chodzi ciszej", albo "mam wrażenie, że zyskał więcej mocy". Ludzie się nie znają, a to forum, w moim przeświadczeniu, powinno obalać pewne mity. Liqui Moly nigdy nie było powszechne, bo cena była zbyt wysoka.

grupę Niemców nad wielkim kotłem zawieszonym nad ogniskiem mieszających olej drągiem

Przestań. Moja wyobraźnia podsuwa obrazy pewnej prowokacji, gdzie ktoś salutował do tego ogniska... 🤣 Tak to już z nami jest, że widzimy przy takich okazjach Hinduskie symbole szczęścia i pomyślności :D

Lotos to jedna z największych i najnowszych rafinerii w całej Europie

Tak samo Orlen. Pisałem o tym i będę to powtarzał - nie ma lipy, obie rafinerie widziałem od środka i wchodziłem w takie miejsca, że szkoda gadać. Co się nawdychałem, to moje :D Ale rafinerie mamy na prawdę kozak i jeśli by chciały, to stawiam tezę, że ktoś mógłby być kolejnym graczem na rynku producentów dodatków. Sam Orlen to dwie części tak na prawdę. Petrochemia, oraz Rafineria. Nie wspomnę już o Policach i zakładach chemicznych. Tam mnie jeszcze nie było, ale chętnie bym odwiedził.

Co do samego Durateca - Polecam zawsze przy Fordach Formułę F, ale jak silnik jest tak prosty i trwały, jak Duratec, to nie róbmy wielkiego hałasu o normę, jak ona w takim silniku jest potrzebna, jak kurtyzanie bielizna... Sprawdzi się tam i lepkość 5W30, jak i 5W40, czy 0W30, 0W40.
 
Czyli dalej wiem, że nie wiem co wybrać :)
Jak chcesz bezkompromisowa ochronę to Meguin 5W40, Mobil 1 FS 0W40.

Jak chcesz coś bardziej "zwykłego", co nie znaczy wcale, że złego, to możesz jeździć na Formule F + ewentualnie dodatek Archoila.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Bezkompromisowo to zadbają o twoją kieszeń ;) Jeden i drugi to dobre oleje, ale nie odstają niczym na plus względem reszty. Miały by przewagę gdybyś jeździł długie interwały na jednym oleju, ale przy zwykłych interwałach to jak pisaliśmy - to co masz jest ok. Jeżeli chcesz coś taniej - da się znaleźć.
 
Ten Castrol wygląda ciekawie: https://applications.castrol.com/oi...ndation?data=1d3e0e32bc0a304c6f757f1e4da05518
Oprócz normy Forda spełnia API SN, podczas gdy większość olejów z normą Forda spełnia API SL. Ale jest droższy od Formuły F. Być może to i pora na odczarowanie trochę tej marki, po tym jak wszyscy na niej psy wieszali, jak tu ktoś słusznie zauważył, za to, że na nich w dużej mierze padło odium za interwały longlife. Ja Catsrola nie wleje do żadnego swojego silnika, tak samo jak nie tankuję na BP z powodu dla którego nikt chyba jeszcze nie odbierał olejów w silniku, czyli numeru który wycieli w zatoce meksykańskiej na platformie Deepwater Horizon. To że BP się z tego wywinęło i w sumie nie poniosło żadnego kosztu, skutecznie mnie zniechęciło do tej marki ale jestem w pełni świadom, że to bardzo unikalny system wartości i dobieranie olejów do silników :)
A i kupując Castrola koniecznie zwracaj uwagę na źródło pochodzenia, bo ta marka jest jedną z tych w której lubują się przydomowe rozlewnie.
 
Bezkompromisowo to zadbają o twoją kieszeń ;) Jeden i drugi to dobre oleje, ale nie odstają niczym na plus względem reszty.
Ja bym osobiscie nie wrzucil do jednego worka oleju na PAO z prostym HC, lecz prawda jest, ze Meguin nie jest drogi. Pod katem ochrony przeciwzuzyciowej to fakt, tutaj mozna dyskutowac, gdzie nawet opierajac sie na przykladzie jednej analizy oleju przepracowanego, a dokladnie podrobki Mobila 1 5W-50 z Zn 376 ppm oraz P 305, uzyskal bardzo dobry wynik :> Pod wzgledem zastosowanej innej mieszaniny olejow bazowych, moze przyniesc inne zalety o ktorych juz byla mowa na forum.
 
Być może to i pora na odczarowanie trochę tej marki, po tym jak wszyscy na niej psy wieszali
Ja Catsrola nie wleje do żadnego swojego silnika

Ludzie, ale zastanówcie się czasem, co piszecie... Bądźmy chociaż czasem, chociaż troszkę poważni.
 
Ja jestem poważny, mam świadomość swojego wąskiego kryterium dlaczego nie lubię Castrola i nie ma ono wiele wspólnego z jakością oleju, dlatego o tym napisałem. A że ten nowy Magnatec ma parametry wydające się w miarę ok, do ceny, o co pytał OP, to Mu go polecam.
 
Do cebulenia z tej trójki nadaje sie tylko shell af. Przy zakupie Neste czy meguin to już znaczącej oszczędności nie widzę. Może lotos aurum 5w30 A5/B5? Ma API SN, nie ma wiele A5 z takim API.
 
Cebula to nawet przy złotówce oszczędności ładnie rośnie ;) a Neste i Shell to już parę dyszek taniej :)
 
Formułę F widziałem wczoraj w Selgrossie w W-wie za 100zł brutto/5l, więc jeszcze jakieś 20-30% taniej ;)
 
Takich olejów jak shell AF jest trochę na rynku. Mobil 3000 x1 fe, texaco halvoline energy, czy total nfc. Pakiet dodatków 1 do 1. Czy to są lepsze oleje niż formula f? Jeszcze jak tu kolega podrzuca ofertę z selgros to jak dla mnie to albo zostać przy ravenol albo formula f.
 
Wybór Formuły F daje duży zapas budżetowy który można albo zaoszczędzić albo przeznaczyć na dodatek Archoila AR9100, który przy LPG jest wskazany, a nawet z nim do kwoty +/- 190zł/5l Ravenola FDS jeszcze trochę zostanie.
 
Back
Top