Alex
Użytkownik
- Samochód
- Alfa 147 2.0 T.S. / Fiat 500 1.4 16V / Volvo C30 1.8 16V
Noack i trwałość utrzymania lepkości w czasie, bo to one z reguły są złożone na "ołtarzu" szerokiej rozpiętości lepkości. Temperatura płynięcia nie mówi tak wiele o zachowaniu oleju w niskich temperaturach, jak graniczna temperatura pompowalności i CCS albo MRV. Współczesne topowe semi syntetyki takie jak Texaco Havoline Extra które właśnie mam zalane mają porównywalną temperaturę płynięcia do takiego Mobila, wg. karty -44C, w VOA wyszła -42C więc porównywalnie do -45C Mobila. Shell w HX7 deklaruje -39C z tego co pamiętam. Natomiast CCS takich olejów nie ma startu do Mobila, co nie jest żadnym zaskoczeniem, bo one są po pierwsze 10W, a Mobil 5W, a poza tym Texaco i Shell 10W40 są o połowę od Mobila 5W50 tańsze. Texaco w trakcie obecnego sezonu uruchamia mi się równie przyjemnie jak Eni i Mobila 5W50 wcześniej, także na słuch ani inne tego typ niemiarodajne wrażenia, różnicy nie ma.