• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Golf 7.5 2017 1.4 TSI 125KM (CZCA)

Adalbert

Użytkownik
Samochód
VW Golf 7.5, 2017, 1.4 TSI CZCA (125 KM)
Marka samochodu
Volkswagen Golf 7.5
Budżet/ile litrów
5L/180 pln
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI (CZCA) 125KM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 508/509 lub VW 504/507
Jaki olej masz obecnie
VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III C3
Witam,

Jestem nowym użytkownikiem VW Golfa 7FL z 2017 roku z silnikiem 1.4 TSI 125Km o kodzie CZCA. Auto ma przebieg 85k km, poprzednie 2 wymiany dokonane w systemie LL przez poprzedniego właściciela (na 30 tys, 60 tys). Po zakupie samochodu na 85k zmieniłem olej na VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III C3 z normą 504/507 (na takiej normie auto jeździło od początku). Planuje zmiany oleju co ok rok lub 15k km.
Pytanie: czy olej który zakupiłem jest optymalnym wyborem? Czy jest on lepszy od produktów konkurencyjnych takich jak np. Shell AV-L 0w30 czy TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30? Może powinienem poszukać czegoś innego?
Biorę pod uwagę lepkości 5w30 lub 0w30. W załączniku dołączyłem wykaz olejów spełniających normę VW 504/507.

Proszę o poradę :)
 

Attachments

  • step_50400_50700.pdf
    135,5 KB · Odwiedzin: 374
Możesz spróbować totala LL 5w30,powinien się sprawdzić.
 
Olej jest ok, Valvoline to nie jest zły wybór, możesz przy nim pozostać. Dobrą alternatywą zawsze będzie olej OEM, nawet robiliśmy ostatnio analizę właśnie pod tą normę. Chociaż jest droższy niż Valvo.

Jeżeli będzie chciał zmienić Valvo na coś równie dobrego, ale w niższej cenie to polecam Orlen MaxExpert V 5W-30.
 
Dzięki Panowie, rozumiem, że w kolejności od „najlepszego”:
1.Valvoline Synpower xl-III 5w30
2.Total Quartz Ineo 5w30
3. Shell AV-L 0w30

?? :)
 
Mobil 1 ESP 5w30
Texaco Havoline Pro Ds V 5w30
Oem 0w30
Kolejność przypadkowa wszystkie oleje godne uwagi. Jak kolega @Marconi wspominał analizy Mobila i OEM VW masz na forum , jak również analizę przeprocowanego Texaco DsV od kolegi @Kaczorek79.
 
Dzięki Panowie, rozumiem, że w kolejności od „najlepszego”:
1.Valvoline Synpower xl-III 5w30
2.Total Quartz Ineo 5w30
3. Shell AV-L 0w30

?? :)
To nie jest ranking i żadnego z nich nie nazwałbym najlepszym. Zwyczajnie każdy z nich ma aprobatę 504/507, a to już oznacza, że olej do złych nie należy, bo musi przejść szereg testów. Norma 504/507 jest jedną z najbardziej wymagających pod kątem ochrony i zachowania czystości dla olei z obniżoną zawartością popiołów. Ja miałem w 1.4 tsi wszystkie 3 oleje, które wymienił @Kevin88 . Na Texaco i Mobilu robiłem analizę, oleje świetnie dają radę, obecnie jest zalany OEM VW (to samo co Shell AV-L) i też nie mam uwag, ale dopiero ponad 5 kkm zrobione i dzisiaj sprawdzałem poziom, trzyma cały czas okolice max. Niektórzy twierdzą, że Shell potrafi trochę znikać w sensie przepalania oleju, zgadzam się z tym, bo też miewałem takie doświadczenia, ale w przypadku mojego ea211 połączonego z tym olejem nic takiego się nie dzieje. Na wiosnę wracam do Mobila ESP, ale w przyszłości, kiedy wymiana przypadnie mi przed zimą, prawdopodobnie na zmianę wleci OEM 0w30 dla lepszego flow przy mrozach.
Wybierz cokolwiek z odpowiednią normą i będziesz zadowolony, po tych poprzednich interwałach obowiązkowo zastosuj płukankę.
 
Dzięki Panowie, rozumiem, że w kolejności od „najlepszego”:
1.Valvoline Synpower xl-III 5w30
2.Total Quartz Ineo 5w30
3. Shell AV-L 0w30

?? :)
Ten Synpower niezły olej ale czy lepszy od Shella? Ja jak bym miał zalać to bym zalał Shella (mimo, ze są na nim ubytki). Specol tez nie jest moim zdaniem od Synpowera gorszy tak samo jak Texaco. Total i Fuchs są na podobnym poziomie. Do 504/507 brał bym coś na nowszym pakiecie (może za wyjątkiem Mobila ).
 
Hej, nie chce tutaj kategoryzować, zwyczajnie mając do wyboru określona liczbę olejów spełniających normę chciałem dowiedzieć się jaki wybór byłby tym najlepszym - jeśli nie jest to do zdeterminowania myśle ze każdy olej 504/507 będzie równie dobry, czy to Lotos czy Shell/ Valvoline czy Motul, zwalcza przy planowanych interwałach rok / 15 tys km :)
 
Mam ten sam silnik u siebie w Leonie czyli 1.4tsi CZCA i drugi raz już wlalem OEM 0w30 i jestem zadowolony. Lepiej częściej zmienić olej niż kupywać bardzo drogi i rzadko zmieniać.

Zrób płukankę przed wymiana na nowy olej, fajnie będzie wyczyścić silnik po systemie longlife :)
 
Jedyny plus shella av-l w moim przypadku to odpalanie w niskich temp. Faktycznie rozrusznik nie zdążył dobrze przekręcić a silnik już odpalał.
 
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi - póki co zostaje przy Valvoline Synpower XL-III 5w30. W przyszłości może spróbuje Total Quartz LL 5W-30.
 
Last edited:
Total? Będzie ok, to dobre oleje, podobnej klasy co Valvoline. Możesz spokojnie spróbować. Na tej półce cenowej dobór w większości przypadków to kwestia tego jak komu olej leży - pobór przez silnik, dźwięk silnika - to bardzo indywidualne sprawy i dwie osoby z identycznym silnikiem mogą uznać że im odpowiada zupełnie inny olej.

Jakościowo Total i Valvoline będą na odpowiednim poziomie dla Twojego silnika.
 
Cześć, czy wiecie coś na temat tego który z olejów będzie najlepszy w przeciwdziałaniu LSPI z norma 504? Czytałem ze oleje zawierajace stosunkowo mało wapnia wypadają dobrze na tym polu. Jest się czym przejmować czy raczej olej który spełnia 504 jest dobry i nie ma sensu zbytnio zagłębiać się w analizę składu?
 
czy wiecie coś na temat tego który z olejów będzie najlepszy w przeciwdziałaniu LSPI z norma 504? Czytałem ze oleje zawierajace stosunkowo mało wapnia wypadają dobrze na tym polu.
Oleje spełniające normy API SN Plus, API SP, ILSAC GF6a/6b oraz normy producenckie GM Dexos1 gen2, Ford WSS 946 przewidują test na występowanie LSPI w silnikach spalinowych.
 
Ok, rozumiem ze jak producent nie przewidział testów na LSPI w ramach normy 504 ale jednocześnie dopuszcza te oleje do stosowania w tym silniku to nie ma czym się przejmować?
 
Tak jest.
Sam olej nie zapobiegnie lspi, ale tylko eliminuje powstawanie zjawiska od samego oleju.
Na ilość Ca w oleju nie ma co zwracać uwagi, bo nie tylko to jest ważne.
 
Back
Top