• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Golf 7.5 2017 1.4 TSI 125KM (CZCA)

Adalbert

Użytkownik
Samochód
VW Golf 7.5, 2017, 1.4 TSI CZCA (125 KM)
Marka samochodu
Volkswagen Golf 7.5
Budżet/ile litrów
5L/180 pln
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI (CZCA) 125KM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 508/509 lub VW 504/507
Jaki olej masz obecnie
VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III C3
Witam,

Jestem nowym użytkownikiem VW Golfa 7FL z 2017 roku z silnikiem 1.4 TSI 125Km o kodzie CZCA. Auto ma przebieg 85k km, poprzednie 2 wymiany dokonane w systemie LL przez poprzedniego właściciela (na 30 tys, 60 tys). Po zakupie samochodu na 85k zmieniłem olej na VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III C3 z normą 504/507 (na takiej normie auto jeździło od początku). Planuje zmiany oleju co ok rok lub 15k km.
Pytanie: czy olej który zakupiłem jest optymalnym wyborem? Czy jest on lepszy od produktów konkurencyjnych takich jak np. Shell AV-L 0w30 czy TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30? Może powinienem poszukać czegoś innego?
Biorę pod uwagę lepkości 5w30 lub 0w30. W załączniku dołączyłem wykaz olejów spełniających normę VW 504/507.

Proszę o poradę :)
 

Attachments

  • step_50400_50700.pdf
    135,5 KB · Odwiedzin: 380
Cześć, zbliża się kolejna wymiana, Total Long Life zdał egzamin - ubytków brak, temperatury w normie, łatwy rozruch. Z analiz na forum wynika ze bardzo podobnym do Total LL olejem jest ORLEN V 5W30 z norma 504/507. Czy ktoś z Was miał ten olej u siebie w TSI/ TDI? Cena jest mocna konkurencyjna, parametry dobre.
 
Ja jeździłem na totalu LL dwa interwały i za każdym razem silnik twak twardo rechotał po wymianie a po ok.7kkm zaczynał miękko pracować,
Teraz na próbę zalałem orlen v 5w30 i silnik od samego początku miękko pracuje i dolot czyściejszy ale autko dopiero 6kkm na nim zrobiło nie wiem co będzie dalej bo to pierwszy interwał .
Pacjent to bravo 1.6 mjet z dpf
 
Część, co sądzicie o zastosowaniu oleju o normie 508/509 w lepkości 0w20 do mojego silnika? Teoretycznie ten olej to pierwszy wybór wedle instrukcji obsługi. Czy traktować tę normę tylko jako próbę spełnienia normy spalin przez producenta czy istnieją przesłanki ze taki olej lepiej spisałby się w tym silniku (lepiej odprowadzałby ciepło czy zapewniłby efektywniejsze smarowanie)?Pytam jako ciekawostka, norma 504 póki co zdaje egzamin jak się wydaje w moim przypadku.
 
Back
Top