• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Golf 7.5 2017 1.4 TSI 125KM (CZCA)

Adalbert

Użytkownik
Samochód
VW Golf 7.5, 2017, 1.4 TSI CZCA (125 KM)
Marka samochodu
Volkswagen Golf 7.5
Budżet/ile litrów
5L/180 pln
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI (CZCA) 125KM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 508/509 lub VW 504/507
Jaki olej masz obecnie
VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III C3
Witam,

Jestem nowym użytkownikiem VW Golfa 7FL z 2017 roku z silnikiem 1.4 TSI 125Km o kodzie CZCA. Auto ma przebieg 85k km, poprzednie 2 wymiany dokonane w systemie LL przez poprzedniego właściciela (na 30 tys, 60 tys). Po zakupie samochodu na 85k zmieniłem olej na VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III C3 z normą 504/507 (na takiej normie auto jeździło od początku). Planuje zmiany oleju co ok rok lub 15k km.
Pytanie: czy olej który zakupiłem jest optymalnym wyborem? Czy jest on lepszy od produktów konkurencyjnych takich jak np. Shell AV-L 0w30 czy TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30? Może powinienem poszukać czegoś innego?
Biorę pod uwagę lepkości 5w30 lub 0w30. W załączniku dołączyłem wykaz olejów spełniających normę VW 504/507.

Proszę o poradę :)
 

Attachments

  • step_50400_50700.pdf
    135,5 KB · Odwiedzin: 380
Nie wszystkie silniki GDI mają problem z LSPI. To raczej domena niektórych konstrukcji. W większości wypadków wystarczy olej producenta i nie ma się co przejmować. LSPI jest już znane i poznane, więc producenci dobierają odpowiednie oleje pod tym katem już od jakiegoś czasu.

Możesz spokojnie lać dowolne 504/507 zwłaszcza że nie słyszałem żeby silniki VAG miały problem z LSPI.
 
Mam ten sam silnik u siebie w Leonie czyli 1.4tsi CZCA i drugi raz już wlalem OEM 0w30 i jestem zadowolony. Lepiej częściej zmienić olej niż kupywać bardzo drogi i rzadko zmieniać.

Zrób płukankę przed wymiana na nowy olej, fajnie będzie wyczyścić silnik po systemie longlife :)
Czy zaobserwowałeś jakieś ubytki między wymianami? Czy rozruch na zimnym silniku między 0W a 5W naprawdę jest odczuwalny?
 
Czy zaobserwowałeś jakieś ubytki między wymianami? Czy rozruch na zimnym silniku między 0W a 5W naprawdę jest odczuwalny?
Zrobiłem na nim na razie jeden pełny interwał 15tys i zero ubytku, teraz mam przejechane pare tysięcy od wymiany i również zero ubytku.
Nie odczuwam żadnej różnicy między 5W a 0W. Tylko psychicznie czułem się lepiej na mocnych mrozach jak odpalałem auto :)
 
Co sądzicie o oleju TEXACO Havoline PRO DS V 5W30? Ma normę 504/507, temperaturę zapłonu -234, temp płynięcia -44 (karta produktu w załączniku) - czy ktoś z Was miał ten olej u siebie?
 

Attachments

  • TEXACO Havoline PRO DS V 4L.pdf
    213,2 KB · Odwiedzin: 182
Jest UOA tego oleju na forum to pewnie ktoś miał.
 
Co sądzicie o oleju TEXACO Havoline PRO DS V 5W30? Ma normę 504/507, temperaturę zapłonu -234, temp płynięcia -44 (karta produktu w załączniku) - czy ktoś z Was miał ten olej u siebie?
Mam u siebie już drugą wymianę. Nie mam zastrzeżeń do oleju jeśli można to tak ogólnie ująć. Na pewno moje auto nie ma do niego obiekcji (oleju nie spala, od wymiany do wymiany zero dolewek - po 8,5 oraz obecnie po 6 tyś). Silnik pracuje jak powinien, nie zauważyłem czegoś niepokojącego. Cena jak już ktoś pisał jest fajna, w testach też wygląda dobrze, dostępność na necie dobra - niczego więcej nie trzeba.
 
Z danych producentów wynika że to bardzo zbliżone oleje o fajnych właściwościach i dobrych cenach.
 
Cześć, zbliżam się do wymiany, co do Valvoline nie mam żadnych zastrzeżeń - bez ubytku między wymianami (interwał 11k), temperatury bardzo ok, przy ostrej jeździe 190 km/h temp oleju nie przekroczyła nigdy 110 stopni, jazda w korkach max Ok 100 stopni. Zakupiłem już Total Long Life 5W30 na wymianę, zostało mi jeszcze Ok 1,5L z bańki Valvo - czy będzie to Ok żeby teraz zalać to co zostało z Valvoline oraz uzupełnić Totalem? Wiem ze oleje są mieszalne, ale z tego co wiem Valvoline jest oparty na starszym pakiecie a Total na tym nowszym opartym o Bor. Oba oleje spełniają normę VW 504 00/ 507 00. Proszę o opinie
 
Wymieszać możesz i nic się złego nie stanie ale nie wiem czy poza ekonomicznym jest sens bo jednak wypadkowa tych 2 to będzie taki mix o nie do końca wiadomo jakich właściwościach/parametrach pewnie bardzo, bardzo zbliżonych do tych z Totala (który będzie w przewadze) ale jednak ze względu na inne pakiety ciut tu psujemy równowagę. Jako olej na dolewkę to te 1,5l Valvo można jak najbardziej wykorzystać dolewając do Total-a ale na dzień dobry mieszać składem oleju to tak trochę dziwnie. Ile masz tego Total-a? Jak bańkę 5l to i tak Ci zostanie w takim razie Total-a jakieś 2,5 litra. To Valvo zostawił bym na dolewki nawet dla innego auta, które jeżdzi na 5W30.
 
Comma znajduje się na liście erwin od VW jako aprobowany olej spełniający normę 504 00 /507 00 - nie powinno być żadnego problemu zalewając go do 1.4 TSI, zawłaszcza dodatkowo skracając interwał do rozsądnych 10 / 15 kkm.
 
Jestem na tym samym etapie i nawet rocznik i auto się zgadza 😜 Też mam za sobą dwie wymiany Long Life i 70k najechane. Myślę o pozostaniu przy 0w20 ale wymianie za 3-4tys. Co myślicie o

LIQUI MOLY TOP TEC ATF 6200 0W20​

Zastanawiam się też nad

RAVENOL ECS SAE 0W20 CleanSynto​

Drugi niby nie ma akurat tej normy, ale to dość dobra niszowa marka.
 
Back
Top