• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Jak zakładałeś bębny to było ok? Wydaje mi się, że miałbyś kłopot z założeniem bez użycia siły. Może linka od ręcznego nie wraca lub jest za mocno naciągnięta.
 
Jesli chce regulować rozpierak to stawiam na C3.
 
Ja jak miałem samochody z bębnami to pamietam ze podczas wymiany okładziny były luzowanie nawet dość mocno . Gość tłumaczył ze jest mechanizm podciągającą okładziny do bębna ( tylko zawsze sprawdził jego działanie) i po kilku hamowaniach podciągnie okładziny i będzie dobrze . Ja potwierdzam ze pedał najpierw słabiutki a później hamulce zdecydowanie lepsze .
 
Każdy samoregulator luzuje się do pozycji zerowej żeby założyć bęben.
Gdyby był za mocno rozkręcony (tam jest chyba regulacja na gwincie) to nie osób było by założyć bębna.
 
Ręczny wraca na miejsce, ale czuc jak delliatnie przyhamowywuje autem,jadac na luzie.
 
samoregulator trzeba sporo zluzować przed wymianą okładzin, dodatkowo zobacz czy nie masz rantu na bębnie. Jak bęben ok to zakładasz nowe okładziny i robisz regulację. poprawnie wyregulowany hamulec lekko ociera o bęben jak nim kręcisz, potem kilkukrotnie zaciągasz ręczny i ewentualnie poprawiasz regulację. Jak ponownie zaciągniesz kilkukrotnie ręczny ten powinien już działac poprawnie, jeśli znów regulacja się rozjedzie to znaczy że linka gdzieś źle chodzi.
 
Samoregulator jak nazwa wskazuje reguluje się sam. Jeśli mu pomogłeś to może być zbyt mocno rozkręcony rozpierak.
@Michalos12 będziesz coś działał czy tak tylko z nudów zarzuciłeś temat? ;)
 
@soszo źle napisałem chodziło mi o zwykły regulator, taki co śrubokrętem przez bęben się reguluje.
 
Dzisiaj zmieniłem z tyłu fds + brembo max na Galfer sport hp1050 + brembo max

I coś czuję że forumowy marketing szeptany tutaj się odstawił. [na kilku forach sprzedawcy puścili fame ze dobre jak w przypadku niektórych olejów.

Mam nadzieję że po dotarciu będzie dużo lepiej bo na razie śmierdzą jak zwykle eko klocki. Fds po kilku hamowaniach już był dotarty

Jak były przód tył fds to czułem że przy mocnym naciśnięciu hebla auto jakby przyspawywało się do jezdni teraz czuję że tył napiera. A przód. Na razie jedno konkretne hamowanie bo kilkunastu docierkowych ale narazie to nie to.
Połasiłem się na nie bo trochę tańsze na tył i sporo tańsze na przód a wszyscy pieją ze one podobne do dsów. Jak. A narazie kolo dsów to one nie stały. Pozatym co to za, sportowy klocek że, ściętymi rantami. Fds powierzchnia cierna i boczna są pod kątem 90 stopni żeby maksymalizować powierzchnię styku.

To jest tak samo jak z pseudo sportowymi oponami gdzie bok opony płynnie przechodzi w czoło. Na, semislickach zawsze przejście jest pod kątem 90 z tej samej przyczyny co w sportowych klockach

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Jakby to powiedzieć Ferodo DS jest w swojej kategorii bardzo dobrym klockiem, jeśli chce się lepiej będzie drożej, jeśli taniej to będzie gorzej. Ale daj szansę Galferowi, wymiana była tarcze i klocki?
 
To świeże klocki daj im trochę czasu na ułożenie się, dotarcie swoją drogą ale u mnie zawszę optymalne hamowanie było po przejechaniu dobrych kilkuset kilometrów od wymiany niezależne co zakładałem
 
Nie no wiadomo że poczekam jak się dotrą. Ale na moje oko i nos nawet pachną jak zwykle klocki choć mają trochę grubsze ziarno. Ale przy nich ds to tartka z kamykami w środku. [na dotyk]

No nic na pewno opiszę wrażenia choć to raczej nie będzie klasyczny test bo z przodu nadal ds są i nie wiem na co wymienię

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Co poradzisz, zwykłe Ferodo Premier teraz eco frition też zeszło na psy, po 20 tys klocka już nie było. Od 2021r wszyscy producenic, którzy przyłączyli się do wcześniejszego porozumienia, postanowili, że klocki będą zawierały mniej metali i będą bardziej eko. Trend podobny jak w olejach
 
Zwykle ferodo to badziew straszny. Wziąłem je do brembo max to miałem całe felgi gorące. Zmieniłem nowe klocki po tygodniu na ds i nagle klocki zaczely przepuszczać ciepło do płynu i felgi chłodne

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Trochę się wyrównało hamowanie. Wg mnie będzie słabiej niż na ds ale z czystej ciekawości wezmę je na przód do maxów na wiosne

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Jak dasz mu jeszcze trochę kilometrów może być jeszcze odrobinę lepiej, to jeszcze świeżutki klocek
 
Back
Top