• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Tak. Wyszła z tego zmiana normalnych na ... normalne 😉

A tak właściwe to jak to ocenić, które klocki lepsze?
 
Last edited:
@PROPER . I generalnie nie ma znaczenia jak się je dotrze byle by to zrobić z głową i nie ma sensu sprzeczać się czy to będzie hamowanie z 50 czy 70.

Ma duże znaczenie uwierz mi .
1. Pierwsze 3-4 hamowania są tak tępe jakbyś cisną po lodzie .
Ponieważ chesz z przyzwyczajenia uzyskać siłę noga ciśnie w pedał zbyt mocno , tak mocno jakbyś awaryjnie hamował , lub mocniej . Siły hamowania brak ale jest nacisk i tarcie oraz dużo wyższa temperatura.
2. Po pierwszej dziesiątce z 50 ki jak kucnąłem przy tarczy popatrzeć to taka temperatura odczuwalna jak z patelni .
Jakiś inżynier od hamulców tą wartość 50 wyliczył , że ma być 50





Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@magic27 polecam zmienić płyn hamulcowy. Mi bardzo pomogło, bo jest higroskopijny i wymaga regularnej wymiany.
 
@Alex mój płyn hamulcowy ma rok czasu 😉także jest okey bo 10 tys auto przez rok przejechało
 
Jakiś sposób macie na piszczace hamulce? 3 tys km na klockach ATE i piszczą a to mega wkurzające
Opisz dokładnie jaki masz zestaw, jaka tarcza, jaki zacisk (brembo czy zwykły, kto montował, czy mierzył bicie tarczy etc.)
 
Mechanik montował tarcze i klocki ATE są. Zacisk to nie wiem jaki mam . Wcześniej klocki mi nie piszczały nigdy
 
Jeśli piszczy to pewnie problem ze sworzniami, prowadnicami klocka, miejscem styku klocka i cylinderka bądź jarzma. obstawiam że to właśnie jeden z tych punktów, klocki same z siebie nie piszczą.

@Bodex Kilka razy już zmieniałem klocki i zawsze docierałem je na oko i nigdy nie miałem problemów z biciem i piszczeniem.
raz nawet jak mi sie spieszyło to docieranie odbyło sie z większych prędkości.
Generalnie też nie wszyscy producenci dają instrukcję docierania klocków.
 
Last edited:
o albo jeszcze .
Galfer sport 1050 vs ds performance vs brembo xtra ( klocki)

brembo xtra to koszt około 100zl (obawiam sie ze to badziew a nie xtra) , galfer 272 ,ds 315 . ogolnie szukam alternatywy dla dsów ktore mam bo o ile z tyłu różnica galfer Ds to 50zl
to z przodu sie robi prawie 200
Miałem trochę już zestawów hamulców :
Ate standard plus ich klocki standard - nic specjalnego, tarcze mi się pogięło przy ok 50 tys przebiegu.
Zimmerman standard plus ich klocki standard - normalne, dobrej jakości, klocek wytrzymal do 70 tys i był zmieniony komplet bo tarcze też kończyły żywot.
Brembo standard plus klocek TRW - tarcze mi rdzewiały, klocek niby ok jak na zwykly klocek ale pylil. Ogólnie o czucie i moc hamulców to chyba najsłabszy zestaw.
ATE PD plus klocki Galfer sport 1050 - naprawdę fajny zestaw, zadnych pisków, hamulce może nie super mocniejsze ale wyraznie dłużej była odczuwalne sprawność hamulców podczas mocniejszych hamowań. Klocek skończył się dość szybko bo około 30 tys km. Mimo miękkości nie pylil jakoś wyraźnie mocniej niż inne. Za to nie jadł tarczy i poszedł drugi raz taki zestaw klocków i sprzedałem auto.
Teraz mam zestaw Ate standard tarcze plus klocki ale będę szedł znowu w zestaw ATE PD i Galfer sport
 
Brembo zaleca po prostu delikatną jazdę przez 300km, zamiast docierania. Mimo to wolałem zrobić kilka hamowań z 60 do 10 ;)

Ps. Zdjęcie wykonanie przed umyciem felgi, proszę nie hejtować
 
Tak. Wyszła z tego zmiana normalnych na ... normalne

A tak właściwe to jak to ocenić, które klocki lepsze?
Jakbyś wsiadł do auta z lepszymi to byś od razu wiedział jak. Ja kupiłem tarcze brembo max i do tego ferodo premier. Po tygodniu zdjąłem z nowych tarcz nowe klocki i założyłem ds performance. Po pierwsze to od razu zauważyłem initial bite. Po drugie na zwykłych klockach felgi miałem ciepłe [nie odbierały temp z tarczy i nie przekazywały na płyn. I to wszystkie 4, po zmianie wszystkie 4 felgi zimne

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Miałem trochę już zestawów hamulców :
Ate standard plus ich klocki standard - nic specjalnego, tarcze mi się pogięło przy ok 50 tys przebiegu.
Zimmerman standard plus ich klocki standard - normalne, dobrej jakości, klocek wytrzymal do 70 tys i był zmieniony komplet bo tarcze też kończyły żywot.
Brembo standard plus klocek TRW - tarcze mi rdzewiały, klocek niby ok jak na zwykly klocek ale pylil. Ogólnie o czucie i moc hamulców to chyba najsłabszy zestaw.
ATE PD plus klocki Galfer sport 1050 - naprawdę fajny zestaw, zadnych pisków, hamulce może nie super mocniejsze ale wyraznie dłużej była odczuwalne sprawność hamulców podczas mocniejszych hamowań. Klocek skończył się dość szybko bo około 30 tys km. Mimo miękkości nie pylil jakoś wyraźnie mocniej niż inne. Za to nie jadł tarczy i poszedł drugi raz taki zestaw klocków i sprzedałem auto.
Teraz mam zestaw Ate standard tarcze plus klocki ale będę szedł znowu w zestaw ATE PD i Galfer sport
Szkoda ze nie masz porównania z ds performance. Klocki przekozak wytrzymały 5 sezonów ezonow i jeszcze mają mię są na jednen. Ale tarcze brembo max równo, nimi trzeba wymienić. Nie chcę żeby było że przyoszczędzę parę złotych a będzie chała na tych galferach. Ds to najlepszy klocek jaki miałem twardy szorstki, dużą ilością grudek. Rwie tarcze ale hamuje, a nie

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Jestem po rozmowie ze specjalista od hamulców i złożeniu zamówienia .
Na przód polecił Galfera FDHP1050 lub Hawk 50 ten ma podobne właściwości tulko trwalszy niż Galfer . Galfery uplasował pomiędzy Stop tech 309 a 308
Na tył wybrałem Stop Techy 308 maja innowacyjna mieszankę niż inne klocki parametrami przewyższają Black Diamond Predator i na końcu EBC Green( te określił jako najsłabsze , maja dobry marketing ) . Wszystkie te klocki ma w ofercie
Wiec mógł zachować trochę rzetelności
 
A tarcze jakie bierzesz?
 
Tarcze mam wiercone Zimmermana sport coated z . Jak kupowałem były najtańsze z tych „lepszych” dlatego mój wybór na nie padł . Zrobiłem na nich ok 35 tys i są w super stanie
 
Tarcze mam wiercone Zimmermana sport coated z . Jak kupowałem były najtańsze z tych „lepszych” dlatego mój wybór na nie padł . Zrobiłem na nich ok 35 tys i są w super stanie
Użytkowałem zestaw Zimmermann Sport z Jack performance , świetnie pracowało , 90 tys km i 4 mm klocka jeszcze .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ktoś miał porównanie klocków ds performance do klocków brembo xtra?

Mam obecnie ds-y i ciekawią mnie te brembo

Tarcza brembo max

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Ja mam w dwóch samochodach i są trochę lepsze niż OEM ale firewerkow nie ma . Hamują poprawnie i w normalnej /szybkiej autostradowej jeździe nie puchną . Miałem kilka sytuacji ze ze 170do 90 i było Ok .
Zaleta ich jest ze tarcza po 35 tys minimalne zużycie i jest gładka bez rowków/rys
 
Regulowal ktos z was hamulce bębnowe?
Bo mam taki problem,ze po wymianie szczęk i bębnów, delikatnie trzymają hamulce, zastanawiam się czy poluzowanie rozpieraka coś pomoże
 
Back
Top